2019-11-07, 06:46
Medlem
MostyBlejsXs avatar
En tillfällighet att Billy och FO grips nästan samma dag? FO kan mycket väl vara den som förmedlat kontakten mellan KL och Billy. Hon har kanske aldrig haft direktkontakt med B.
Citera
2019-11-07, 06:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
En tillfällighet att Billy och FO grips nästan samma dag? FO kan mycket väl vara den som förmedlat kontakten mellan KL och Billy. Hon har kanske aldrig haft direktkontakt med B.
Det stod i fösta artikeln efter gripandet att de haft span på FO. Sen kom DNA svaren från NFC häromdagen.

Citat:
Aftonbladet har tidigare rapporterat att en viss man pekats ut för att ha varit den som hållit i vapnet. Då mannen blev högintressant i utredningen ska polisen ha inlett spaning mot honom.
Men samtidigt som spaningsinsatsen pågick fick polisen ett genombrott i utredningen då man fick resultatet av den tekniska undersökningen från brottsplatsen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aweK5a/misstankt-torped-gripen-for-advokatskotten
Senast redigerad av Pandalina4 2019-11-07 kl. 06:58.
Citera
2019-11-07, 07:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallowHallow
En mycket märklig sak i detta är hur det kan ta två månader att gripa Billy, när man dag 1 har hans DNA. Det borde media gräva i.

Att dom inte gripit honom direkt är att dom haft span på han dygnet runt!

Svaren från NFC tog som du nu vet två månader. Under tiden har polisen haft span på honom? Något annat måste då gjort dem säkra på vem som skjutit eftersom de spanat på rätt kille.
Senast redigerad av Combival 2019-11-07 kl. 07:22.
Citera
2019-11-07, 07:25
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu var det väl Vresrosen som hade gått igenom alla domar i bodelningen.

Och som jag kommer ihåg det så får K.L. troligen inte ett öre från lägenheten för det hade väl avtalats som så att hon inte får några pengar förrän lgh säljs. Och att den inte kommer att säljas alls (under hennes livstid) ifall barnen väljer att bo kvar. Och de kan ju "välja" att bo kvar för resten av sina liv.....och då blir det inga pengar till K.L.

Tror inte barnen kan välja att bo kvar hur länge som helst. Förmodligen bara under tiden de studerar. Juni det år de fyller 21 år brukar gälla. Karin kommer nog få sina pengar så småningom.
Citera
2019-11-07, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Svaren från NFC tog som du nu vet två månader. Under tiden har polisen haft span på honom? Något annat måste då gjort dem säkra på vem som skjutit eftersom de spanat på rätt kille.

Media skrev att det någon gång under utredningen blev ett genombrott när de fick Dna träff. Men HOL har kanske kunnat peka ut skytten tidigare ? Vittnen på plats eller restaurangägaren mitt emot ? Restaurangägare brukar ha rätt bra koll på "yrkeskriminella" har de rört sig i området dagar innan kan flera ha reagerat tänker jag.
Citera
2019-11-07, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival

Ja dom säger att det tog 2 månader ja! När en känd advokat är utsatt för mordförsök så påskyndas allt.
Citera
2019-11-07, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX

Ja det kan man fundera på med tanke på allt vi blivit matade med ang FO i tråden. Jobbigt läge för FO om han gått i god för ängeln KL i ev kontakt med Billy.

Det är inte svårt att föreställa sig att Billy förmodligen känner sig rätt förd bakom ljuset. Inte säkert att han hade kännedom om att KL tidigare figurerat i utredning om anstiftan till mord och alla dokument kring KL som tydligt visar att hon knappast är den värnlösa lilla varelse som ständigt måste fly en misshandlade x make. Billy gick rätt in i strålkastarljuset skulle man kunna säga.

OM det nu visar sig att KL ligger bakom. Vilket jag fortfarande tror
Citera
2019-11-07, 08:21
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Media skrev att det någon gång under utredningen blev ett genombrott när de fick Dna träff. Men HOL har kanske kunnat peka ut skytten tidigare ? Vittnen på plats eller restaurangägaren mitt emot ? Restaurangägare brukar ha rätt bra koll på "yrkeskriminella" har de rört sig i området dagar innan kan flera ha reagerat tänker jag.

Jag tror att polisen spridit ut lite dimridåer? De letade efter en blond person och bad nyligen allmänheten om hjälp vilket fick oss att tro att det stod still i utredningen. Det är ju smart i så fall. De får den riktiga gärningsmannen att koppla av i en falsk trygghet.
Citera
2019-11-07, 08:24
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HallowHallow
Ja dom säger att det tog 2 månader ja! När en känd advokat är utsatt för mordförsök så påskyndas allt.

Tror du? Han var på benen inom en vecka. Jag tror att de fått förtur om han hade avlidit.
Citera
2019-11-07, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det var rättegång om.rånet
Han hade inte gjort något. Han var fåordig. Var några journalister där. Han Ska vara fortsatt häktad till dom meddelas.
Det vanliga då.

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ingen kommentar, håll käften och fitta var något vakterna fick höra. Han ville gå och vittnena var inget han ville lyssna på.
Taskigt ordförråd. Ingen åklagardildo?
Citera
2019-11-07, 08:45
Medlem
[quote=Picasso2|69222820]Det vanliga då.

Taskigt ordförråd. Ingen åklagardildo?[/QUOTE

Tror du kära 08 är ärlig om sina strapatser med busiga lilla Emil utan filtrering av språket? Jag känner mig tveksam till om 08 berättar själv eller är stryd av nån annan som är så slipad att hen lämnar lite negativa bitar för att verka mer trovärdig
Citera
2019-11-07, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78

Tror du kära 08 är ärlig om sina strapatser med busiga lilla Emil utan filtrering av språket? Jag känner mig tveksam till om 08 berättar själv eller är stryd av nån annan som är så slipad att hen lämnar lite negativa bitar för att verka mer trovärdig
Ja. Jag tror 08 är ärlig. Åklagardildon blev han åtalad för. Så hans grova språk är ingen nyhet. Det blev han dessutom fälld för. Har domen och läst den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in