2019-11-07, 10:33
Medlem
muminfjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KhrystalCastles
Tack för svar. Om Myra kände till Henriks civilstatus när de idkade lustspel så blir ju situationen väldigt beklämmande även för henne. Antar dock att hon fick reda på det med tiden och det var det som föranledde pressningen gentemot Henrik?

Det här känns mer komprometterande för Myra, i ärlighetens namn. Även om hon inte var medveten om att Henrik var otrogen, så är det ju ett jävla beteende att hon, efter att ha fått reda på det, pressar honom för att få ett jobb.

Detta är sannolikt en jävligt jobbig situation för både Henrik och hans sambo, men denna info är knappast saftig nog för att förstöra hans rykte eller kredibilitet vad gäller granskningen av Cissi.
Citera
2019-11-07, 10:34
Medlem
KhrystalCastless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Fast, nej, människor knullar med varandra. Det är inte schysst att vara otrogen men sånt händer. Jag kan inte se hur Myra på något sätt sitter i någon direkt prekär situation.

Syftade inte på själva liggandet, mer på om hon använt situationen som ett medel att sko sig. Utpressning är prekärt.
Citera
2019-11-07, 10:35
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Nu har Cissi Wallin fått precis som hon vill. Hon har lyckats flytta fokus från sig själv, till att alla ska spekulera i vad Hendrik gjort. På samma sätt som hon gjorde mot sin svägerska. Hon behövde inte anmäla henne till soc, det räckte med att hon spred ut ett rykte om att hon var orolig för sin svägerska och övervägde att anmäla, och istället för att folk skulle reagera normalt, det vill säga att tänka Cissi Wallin är galen, började folk istället tänka på vad svägerskan eventuellt kunde ha gjort.

Det är livsfarligt att bråka med en sån person. Se bara hur snabbt vissa accepterade att Henrik kanske skulle varit otrevlig mot kvinnor. Det finns inga bevis, mer än Cissis ord och det märktes att historien hittades på och växte under poddens gång pga att hon kände sig trängd, men trots det blev det en sanning för vissa trögtänkt idioter.

Jag håller med. Cissi och Donald Trump är så extremt lika i det avseendet. Kritik rinner av som vatten på en gås.
Jag kan bara hoppas att haveristerna inte lägger ner, även om de är klart vingklippta utan Henrik. Han kan väl iofs göra en hel del research i det fördolda.
Citera
2019-11-07, 10:36
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KhrystalCastles
Syftade inte på själva liggandet, mer på om hon använt situationen som ett medel att sko sig. Utpressning är prekärt.

Ja, det är väl sådär, det håller jag med om, men jag fattar inte riktigt var den informationen kommer ifrån?
Citera
2019-11-07, 10:39
Medlem
KhrystalCastless avatar
Citat:
Ja, det är väl sådär, det håller jag med om, men jag fattar inte riktigt var den informationen kommer ifrån?

Kommer från användaren Mensflytning. Jag kan så klart inte veta om det stämmer eftersom jag inte sett några bevis ännu, så det är ju spekulationer. Tycker dock användaren framstår som trovärdig, men än så länge är det obekräftade uppgifter.
Citera
2019-11-07, 10:40
Medlem
muminfjants avatar
Citat:

Både infon om otrohet och utpressning kommer från någon här på Flashback. Som dessutom inte skrivit ut det i klartext. Det är alltså knappast verifierad information.
Citera
2019-11-07, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
Det är rätt. Förutom att Cecilia inte vill ha ett jobb utan vill bli lämnad ifred ifrån det hon uppfattar som trakasserier.
Men jävligt märkligt att man sedan skulle sitta och podda ihop med någon som man "utpressats" av Nja jag är sunt skeptiskt och hur vet vi att det här ryktet inte är en del av Cissis taktik och att vi nu är med och sänker även Myra?
Citera
2019-11-07, 10:44
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muminfjant
Både infon om otrohet och utpressning kommer från någon här på Flashback. Som dessutom inte skrivit ut det i klartext. Det är alltså knappast verifierad information.

Det är väldigt oklart hur många trollkonton Cissi Wallin och hennes mest hängivna sektmedlemmar sitter på. Att kasta ut luddiga påståenden och sen låta folk spekulera fritt har ju visat sig vara väldigt effektivt.
Citera
2019-11-07, 10:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Cissi må ha flyttat fokus men Henrik har gått under jorden. Varför? Inte för att han är ”obehaglig” eller skulle ha ”hotat” kvinnor, det är bullshit. Vad kvarstår? Rena dödshot? Knappast. Det skulle ju i så fall anmälas och Cissi skulle vara rökt. Utifrån vad vi vet känns ju inte ryktet om otrohet och bevis i form av skärmdumpar så långt bort. Faktiskt.
Citera
2019-11-07, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
I korthet är det fråga om en chatdump från 2016 där Myra beskriver hur hon pressar Henrik på ett jobb på IRM och Henrik väljer sin sambo och ger henne det.

Den dumpen är idag underbyggd eftersom Cissi och hennes man har haft en lång föreläsning för Henrik via DM på instagram om detta tidigare i veckan och Henrik har svarat att han blivit tvungen att berätta allt för sin sambo och där han redogör för varför han anser att hans liv inte bör raseras. Det samtalet är det upp till Cissi om hon vill återge publikt eller inte. Men det existerar.

Det var ovanligt dumt att gå på människor på det sätt som Haveristerna och IRM och deras svans gjort. Det får konsekvenser. I det här fallet gick de på en människa man kan tycka olika om men som har ett stort kontaktnät och stora resurser.

Jag stannar bandet där. Nu vet ni.
Eeehhh, det var ju ingenting, vari ligger det hemska? Sker överallt varje dag hela tiden. Skrattretande vilket fjams och trams.
Citera
2019-11-07, 10:54
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Cissi må ha flyttat fokus men Henrik har gått under jorden. Varför? Inte för att han är ”obehaglig” eller skulle ha ”hotat” kvinnor, det är bullshit. Vad kvarstår? Rena dödshot? Knappast. Det skulle ju i så fall anmälas och Cissi skulle vara rökt. Utifrån vad vi vet känns ju inte ryktet om otrohet och bevis i form av skärmdumpar så långt bort. Faktiskt.

Även en person utan skelett i garderoben kan bli krossad av ett offentligt bråk med Cissi. Hennes ord blir till sanning. Nästa steg hade kanske varit att hon hittat på en våldtäktshistoria om honom också. Hade jag varit honom hade jag också backat innan det stadiet.

Att det skulle handla om en otrohetsaffär är så skrattretande långsökt. För det första; Hur skulle det ”ryktet” nåt Cissi eller någon av hennes fans, som knappt visste om vad Haveristerna var för podd innan hennes medverkan?
Citera
2019-11-07, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Även en person utan skelett i garderoben kan bli krossad av ett offentligt bråk med Cissi. Hennes ord blir till sanning. Nästa steg hade kanske varit att hon hittat på en våldtäktshistoria om honom också. Hade jag varit honom hade jag också backat innan det stadiet.

Att det skulle handla om en otrohetsaffär är så skrattretande långsökt. För det första; Hur skulle det ”ryktet” nåt Cissi eller någon av hennes fans, som knappt visste om vad Haveristerna var för podd innan hennes medverkan?
Och tydligen ett rykte som högerextrema skulle känt till under lång tid och inte använt sig av?! Märkligt minst sagt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in