Jag försöker att inte störa mig. Låter mestadels idioterna hållas.
Jag har 1 år och 10 månader kvar på min prövotid, så jag tänker fan hålla mig till reglerna. Jag gör min grej, underlättar för andra, hindrar ingen etc. Man måste ju ändå hjälpas åt i trafiken, även om man visst får lust att agera dumt i affekt ibland. För idioter finns det. Mest störigt är dock alla buffliga karla-karlar som tror de är bäst, störst och vackrast i trafiken och aldrig kan begå ett fel för de har minsann störst kuk. Gäsp. De är väl de som kan bli rent farliga. De och virriga, lättstressade människor överlag.
Försöker bli road istället för arg. Av de som mååååste om, kosta vad de kosta vill, bara för att jag rullar i min snygga 945a Turbo. Jag håller hastigheten och lite därtill. Men nä. När jag kör en modernare bil är det inte alls samma hets. Man kan bara inte ligga bakom en gammal Volvo, om den så kör i 180. Det är lite gulligt ändå! Varsågod, för all del, men det slår bara aldrig fel.
På smala skogsvägar är det sött när det kommer nya SUVar med 4WD, men inte fan kan de hålla ut i granriset lite inte. Så JAG, en söt, jätteskör och ömtålig liten tjej (fladdrar med ögonfransarna, darrar på underläppen osv) får växla ned till 2an och bryta ned mig i diket. Inga problem som så, jag vet ju hur man hanterar sånt. Men lär er hålla ut lite på vägkanten, utan att kissa i byxorna kanske? Eller håll er på asfalten...förbannade stadsbor.
Sen är folk förbannat sega iväg vid trafikljusen. De börjar typ kaaaanske leta dragläget när det redan är grönt. Så kommer man där och puttrar, har släppt gasen i tid, för vem vill bromsa bort svindyr bensin liksom...och det blir grönt, men kön rör sig inte. Svär högt varje gång jag får bromsa helt. Sölkorvar.
Sen förfasas man såklart över alla horribla omkörningar, virriga kärringar som inte vet vart de ska eller ens vart de befinner sig. Livsfarliga pensionärer som skulle behövt gå till Specsavers för ett kvarts sekel sedan, spännbögar med alldeles för många hästar under huven. Sen är det alltid skoj när nåt stress-mongo laddar satan, kör om på nåt helvetiskt dumt vis och så kommer man ikapp dem vid nästa rödljus. Dumstrut på.