2019-08-05, 08:10
Medlem
Kört mycket hoj nu under sommaren och stör mig något enormt på alla er idioter som använder mobilen istället för att köra bil. Det har blivit en del avslagna sidospeglar kan ja säga.
Citera
2019-08-05, 08:17
Medlem
Dofternas avatar
När folk lägger sig nära bussar för att kunna använda deras wifi.
Citera
2019-08-05, 08:53
Medlem
När folk påbörjar en omkörning stax innan hastighetsbegränsningen ändras.
Händer rätt ofta man åker på motorvägen t.ex genom örebro eller västerås.
Jag brukar vara noga med att hålla hastighetsgränsen(kallibrerad hastighetsmätare) och nog skall nån fan ett par hundra meter före 110 skyltarna påbörja en omkörning där de lägger sig på 100 för att sen fortsätta i den farten även efter 110. Jag är medveten om att man inte får öka farten när man blir omkörd men med det agerandet får man ligga kvar i högerfilen i sina 90 många km när kön kör om tills man kan köra om den förståndshandikappade som inte förstår hastighets skyltningen. Händer rätt ofta.
Citera
2019-08-07, 23:33
Medlem
Folk som puttrar på i 50-60 på påfarten till motorvägen. De förväntar sig givetvis att folk på motorvägen skall ge dem fri lejd in där andra kör i 110. Sen tvingar de ju bilister bakom till att puttra upp i 50-60 på motorvägen.

Folk som lägger sig bakom och blinkar med helljuset medan man kör om (på motorväg). Vad tror de? Att jag skall gå över till högerfilen där det kör en 50-tåns långtradare? Sen när man är färdig med omkörningen och kör över i höger körfält så visar det sig att de bara tänker småfisa förbi i 20 minuter.

...eller sama beteende, men när man skall avsluta sin omkörning och gå tillbaks till högerfilen så är de i full fart med att försöka köra om på höger sida.

...eller samma beteende, men kör upp kloss intill innan de blinkar med helljuset (jag gissar att det är det de gör, för de kör så nära att man inte ser framlyktorna ändå).

Klåpare till politruker som totalt förstört rimliga regler vad gäller cirkulationsplatser. Följden är att man ser mer eller mindre alla möjliga och omöjliga tolkningar av reglerna och man kan inte ta något för givet, bara hoppas på att det inte skall smälla den här gången heller.

Polska långtradarchaffisar som porrsurfar eller vad de nu gör när de åker slalom på motorvägarna.

Folk som inte kan parkera i EN ruta.

Bilister som tror de har företräde framför cyklister bara för att de har tyngre fordon. Vissa bussförare och långtradar chaffisar kvalar nog in i den gruppen, men de tror de har företräde framför lättare bilar av samma anledning.

Gångtraffikanter som går rakt ut i gatan utan att se sig för, speciellt när de inte har övergångsställe eller har röd gubbe.
Citera
2019-11-02, 09:53
Medlem
Blattebabbar som inte vill hålla 3-5 sekunders regeln på hala morgonar och utsätter sig själv och andra för fara genom att fortsätta köra i 100-120 på 70 väg trots att trafikrytmen fan inte tillåter det! Bevittnat 5 krockar denna vecka som skett i ytterfilerna! 5-6 bilar strycker alltid med!

Nya crosscountry-jeepar som har så starka halvljus att man blir bländad både i backspegel och sidospeglar på redan upplysta vägar i mörkret!

Det är typ det som stör mig mest i vintertid!!
Senast redigerad av fonzen 2019-11-02 kl. 09:59.
Citera
2019-11-06, 19:49
Medlem
Strangeflowers avatar
Jag försöker att inte störa mig. Låter mestadels idioterna hållas.
Jag har 1 år och 10 månader kvar på min prövotid, så jag tänker fan hålla mig till reglerna. Jag gör min grej, underlättar för andra, hindrar ingen etc. Man måste ju ändå hjälpas åt i trafiken, även om man visst får lust att agera dumt i affekt ibland. För idioter finns det. Mest störigt är dock alla buffliga karla-karlar som tror de är bäst, störst och vackrast i trafiken och aldrig kan begå ett fel för de har minsann störst kuk. Gäsp. De är väl de som kan bli rent farliga. De och virriga, lättstressade människor överlag.

Försöker bli road istället för arg. Av de som mååååste om, kosta vad de kosta vill, bara för att jag rullar i min snygga 945a Turbo. Jag håller hastigheten och lite därtill. Men nä. När jag kör en modernare bil är det inte alls samma hets. Man kan bara inte ligga bakom en gammal Volvo, om den så kör i 180. Det är lite gulligt ändå! Varsågod, för all del, men det slår bara aldrig fel.

På smala skogsvägar är det sött när det kommer nya SUVar med 4WD, men inte fan kan de hålla ut i granriset lite inte. Så JAG, en söt, jätteskör och ömtålig liten tjej (fladdrar med ögonfransarna, darrar på underläppen osv) får växla ned till 2an och bryta ned mig i diket. Inga problem som så, jag vet ju hur man hanterar sånt. Men lär er hålla ut lite på vägkanten, utan att kissa i byxorna kanske? Eller håll er på asfalten...förbannade stadsbor.

Sen är folk förbannat sega iväg vid trafikljusen. De börjar typ kaaaanske leta dragläget när det redan är grönt. Så kommer man där och puttrar, har släppt gasen i tid, för vem vill bromsa bort svindyr bensin liksom...och det blir grönt, men kön rör sig inte. Svär högt varje gång jag får bromsa helt. Sölkorvar.

Sen förfasas man såklart över alla horribla omkörningar, virriga kärringar som inte vet vart de ska eller ens vart de befinner sig. Livsfarliga pensionärer som skulle behövt gå till Specsavers för ett kvarts sekel sedan, spännbögar med alldeles för många hästar under huven. Sen är det alltid skoj när nåt stress-mongo laddar satan, kör om på nåt helvetiskt dumt vis och så kommer man ikapp dem vid nästa rödljus. Dumstrut på.
Senast redigerad av Strangeflower 2019-11-06 kl. 20:10.
Citera
2019-11-06, 20:44
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Jag försöker att inte störa mig. Låter mestadels idioterna hållas.
Jag har 1 år och 10 månader kvar på min prövotid, så jag tänker fan hålla mig till reglerna. Jag gör min grej, underlättar för andra, hindrar ingen etc. Man måste ju ändå hjälpas åt i trafiken, även om man visst får lust att agera dumt i affekt ibland. För idioter finns det. Mest störigt är dock alla buffliga karla-karlar som tror de är bäst, störst och vackrast i trafiken och aldrig kan begå ett fel för de har minsann störst kuk. Gäsp. De är väl de som kan bli rent farliga. De och virriga, lättstressade människor överlag.

Försöker bli road istället för arg. Av de som mååååste om, kosta vad de kosta vill, bara för att jag rullar i min snygga 945a Turbo. Jag håller hastigheten och lite därtill. Men nä. När jag kör en modernare bil är det inte alls samma hets. Man kan bara inte ligga bakom en gammal Volvo, om den så kör i 180. Det är lite gulligt ändå! Varsågod, för all del, men det slår bara aldrig fel.

På smala skogsvägar är det sött när det kommer nya SUVar med 4WD, men inte fan kan de hålla ut i granriset lite inte. Så JAG, en söt, jätteskör och ömtålig liten tjej (fladdrar med ögonfransarna, darrar på underläppen osv) får växla ned till 2an och bryta ned mig i diket. Inga problem som så, jag vet ju hur man hanterar sånt. Men lär er hålla ut lite på vägkanten, utan att kissa i byxorna kanske? Eller håll er på asfalten...förbannade stadsbor.

Sen är folk förbannat sega iväg vid trafikljusen. De börjar typ kaaaanske leta dragläget när det redan är grönt. Så kommer man där och puttrar, har släppt gasen i tid, för vem vill bromsa bort svindyr bensin liksom...och det blir grönt, men kön rör sig inte. Svär högt varje gång jag får bromsa helt. Sölkorvar.

Sen förfasas man såklart över alla horribla omkörningar, virriga kärringar som inte vet vart de ska eller ens vart de befinner sig. Livsfarliga pensionärer som skulle behövt gå till Specsavers för ett kvarts sekel sedan, spännbögar med alldeles för många hästar under huven. Sen är det alltid skoj när nåt stress-mongo laddar satan, kör om på nåt helvetiskt dumt vis och så kommer man ikapp dem vid nästa rödljus. Dumstrut på.
Visst är det märkligt att du är nästan emsam om att vara god trafikant.
Citera
2019-11-06, 20:55
Bannlyst
Senila gamla kärringjävlar som skall envisas med att köra bil när dom uppenbarligen inte känner sig säker nog för det, vilket resulterar i att dessa 90år gamla hängmusar kör 40 på 70-väg och knullar hela trafikflödet åt helvete för oss andra.

Vågar man inte köra enligt hastighetsgränserna vid normalt väglag skall man ej äga en bil, än mindre köra en.
Dessa är förutom att vara en finne djupt in i anushålet, också en trafikfara och borde förbjudas.
Tycker vi borde införa obligatorisk uppkörning var femte år efter 65 så vi slipper dessa gamla stofiler med en fot i graven bakom ratten.

Jackie F
Citera
2019-11-06, 20:59
Medlem
Swe1227s avatar
Folk som trots gott om utrymme svänger in i min fil alldeles precis framför mig efter de gjort en omkörning på motorväg. Speciellt irriterande när det är blött på vägbanan. Gör någon detta och det resulterar i ett stenskott på min bil blir jag fly förbannad.
Citera
2019-11-07, 04:34
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Visst är det märkligt att du är nästan emsam om att vara god trafikant.

Det skriver du väl till alla här i tråden i sådana fall, hoppas jag. Eller? Vad gör mig värst om jag nyfiket får undra? Det finns de med betydligt värre attityd här, tycker jag ändå. Du märker inte att jag har en lite skämtsam ton (även om den kanske inte faller dig i smaken)? Och skriver att vi måste hjälpas åt i trafiken? Istället för att bli vansinnig och handla i affekt och tro att man äger vägen och aldrig gör fel.
Tråden handlar ändå om sånt som stör en, vilket jag radat upp. Det är väl klart man klantar sig nån gång och säkert kommer göra dumma grejer, jag har för fasen bara haft körkort i 2 månader. Så jag fattar inte varför du hugger på just mig. Förklara gärna!
Senast redigerad av Strangeflower 2019-11-07 kl. 04:43.
Citera
2019-11-07, 09:09
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-I-Frenulum
Senila gamla kärringjävlar som skall envisas med att köra bil när dom uppenbarligen inte känner sig säker nog för det, vilket resulterar i att dessa 90år gamla hängmusar kör 40 på 70-väg och knullar hela trafikflödet åt helvete för oss andra.

Vågar man inte köra enligt hastighetsgränserna vid normalt väglag skall man ej äga en bil, än mindre köra en.
Dessa är förutom att vara en finne djupt in i anushålet, också en trafikfara och borde förbjudas.
Tycker vi borde införa obligatorisk uppkörning var femte år efter 65 så vi slipper dessa gamla stofiler med en fot i graven bakom ratten.

Jackie F
Det skulle vara spännande att höra din åsikt om 50 år.
Citera
2019-11-07, 09:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Det skriver du väl till alla här i tråden i sådana fall, hoppas jag. Eller? Vad gör mig värst om jag nyfiket får undra? Det finns de med betydligt värre attityd här, tycker jag ändå. Du märker inte att jag har en lite skämtsam ton (även om den kanske inte faller dig i smaken)? Och skriver att vi måste hjälpas åt i trafiken? Istället för att bli vansinnig och handla i affekt och tro att man äger vägen och aldrig gör fel.
Tråden handlar ändå om sånt som stör en, vilket jag radat upp. Det är väl klart man klantar sig nån gång och säkert kommer göra dumma grejer, jag har för fasen bara haft körkort i 2 månader. Så jag fattar inte varför du hugger på just mig. Förklara gärna!
Ditt förakt för de som stör dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in