2019-11-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Så alla djur ska bara äta växter? Det innebär att djur som dör kommer att ligga och ruttna, eftersom de inte blir uppätna. I sanning ett paradis......välden full av ruttnande råttor och kaniner.
Vi kan begrava de, men det står att döden inte kommer att finnas på den nya jorden. Det kanske gäller djur också. Och för att hålla löftet kan Herren inte låta skapelserna mumsa på kött.
Citera
2019-11-06, 21:30
Medlem
Citat:
Hört talas om ekologi och näringskedjor???
Ja, de Herren har skapat.
Citera
2019-11-06, 21:31
Medlem
Citat:
Inser du vad det är du säger. Du borde verkligen vara för abort....för det ger ju barnet en fribiljett till himmelen och saligheten enligt din logik.
Nej, för de gudlösas barn kommer inte att få överleva. Varken de själva eller deras avkomma.
Citera
2019-11-06, 21:41
Medlem
Citat:
OK....så vi kan bortse från bibelns historia och kronologi......kul!
Det är budskapet som är det viktiga, inte vad falska profeter hävdar om årtal och händelser i en period som de själva har daterat. Eftersom ingen vet har de daterat ungefär när Moses levde, när Josef levde (samtidigt för Moses efterträdare var inget barn), och sen daterat ett skrytbygge till en annan tid. Låter det trovärdigt tycker du? De gör det bara för att kunna misskreditera bibeln som en trovärdig, historisk källa. Jag skiter i såna diskussioner, för det leder bara bort från det som viktigast, nämligen Guds ord.
Citera
2019-11-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Nej. Du har inte läst innantill i mina inlägg.
En god människa hade gjort det, för att inte fara med falskt vittnesbörd. Nu har du i och för sig kallats god här på Flashback. Dock, det var du själv som gjorde det. D.v.s. du är åtminstone självgod. Det räckte inte långt.
Jag har läst tillräckligt. Det är tydligt hur du skiljer på forskning rent generellt och forskning som går emot din tro.
Citera
2019-11-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, din lille fjant till gud satan är orsaken till att människor dör.
Tänk vad en fjant kan ställa till med. Det säger ganska mycket om Gud.
Väldigt behändigt för Gud att ha någon att skylla på.
Citera
2019-11-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tänk vad en fjant kan ställa till med. Det säger ganska mycket om Gud.
Väldigt behändigt för Gud att ha någon att skylla på.
Tänk i stället vad en mördare kan ställa till med. Det säger allt om satan. Väldigt behändigt för din lille fjant till gud satan att ha någon att skylla på, även om allt är hans eget fel.
Citera
2019-11-06, 23:21
Medlem
Citat:
Tänk i stället vad en mördare kan ställa till med. Det säger allt om satan. Väldigt behändigt för din lille fjant till gud satan att ha någon att skylla på, även om allt är hans eget fel.
Jag vet inget om Satan, men jag trodde han ville vara ond? Varför skulle han behöva skylla på någon när det går som han vill? Om han nu vill detta, förstås.
Dessutom köper jag inte förklaringen att det är Satan som satt upp spelreglerna. De flesta troende jag pratat med säger att Gud bestämt hur världen ska ”fungera”.
Citera
2019-11-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag vet inget om Satan, men jag trodde han ville vara ond? Varför skulle han behöva skylla på någon när det går som han vill? Om han nu vill detta, förstås.
Dessutom köper jag inte förklaringen att det är Satan som satt upp spelreglerna. De flesta troende jag pratat med säger att Gud bestämt hur världen ska ”fungera”.
Din lille fjant till gud satan ville ha mer makt än Gud. På samma sätt som människor skyller allt på Gud, för han har enligt de gudlösa gjort det möjligt att synda. Men då glömmer de bort att även en slö kniv kan användas för att mörda. Ja, din lille fjant till gud satan söker alltid efter ett offer. Jag har inte förklarat att din lille fjant till gud satan har gjort reglerna. Han har brutit mot de är vad jag skrev. Han är orsaken till att människan dör. Ja, men Gud har på många sätt inte begränsat din lille fjant till gud satans möjlighet att påverka världen. Det står i Upp att Draken (satan) har gett världens myndigheter deras makt. Det är alltså parallella krafter som styr. De goda mot de onda krafterna.
Citera
2019-11-07, 07:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så här skrev du:
"Vad är det som det ska bevisa att det inte finns?"
Den svenskan är inte att leka med.
Ah, du hakade upp dig på att det saknas ett ”s”, i ”bevisas”.

Jag ber om ursäkt och formulerar om:
Vad är det som det ska bevisas att det inte finns?"
Citera
2019-11-07, 07:20
Medlem
Citat:
Din lille fjant till gud satan ville ha mer makt än Gud. På samma sätt som människor skyller allt på Gud, för han har enligt de gudlösa gjort det möjligt att synda. Men då glömmer de bort att även en slö kniv kan användas för att mörda. Ja, din lille fjant till gud satan söker alltid efter ett offer. Jag har inte förklarat att din lille fjant till gud satan har gjort reglerna. Han har brutit mot de är vad jag skrev. Han är orsaken till att människan dör. Ja, men Gud har på många sätt inte begränsat din lille fjant till gud satans möjlighet att påverka världen. Det står i Upp att Draken (satan) har gett världens myndigheter deras makt. Det är alltså parallella krafter som styr. De goda mot de onda krafterna.
Så det är Gud som satt upp spelreglerna? Där har vi alltså den riktigt onda.
Citera
2019-11-07, 07:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bevisa nu, herrar ateister, att Gud inte existerar!
Eller fly tråden!
Jag ska försöka, så fort någon förklarar vad som ska bevisas att det inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in