2019-11-06, 21:16
  #8677
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du har medgivit att du är för ett elitistiskt tankesätt, en elit vet bäst och ska därför ta bort individens rätt att fatta egna beslut. Djupt antidemokratisk syn så i grunden förespråkar du diktatur även om du förmodligen inte har insett det själv än.

Halvdiktatur kanske.
Jag vill inte ha ett smutssamhälle där människor beter sig värre än barbarer. Nån jävla ordning får det vara.
Citera
2019-11-06, 21:16
  #8678
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad fan är detta för jävla "kränkt man"-tråd?!
"Studier som motsäger legalisering kan tas i annan tråd".
Att du inte pallar motstånd har jag förstått...men detta här...

Gå in i tråden och bemöt det som står där istället. Med fakta!
Citera
2019-11-06, 21:19
  #8679
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad fan är detta för jävla "kränkt man"-tråd?!
"Studier som motsäger legalisering kan tas i annan tråd".
Att du inte pallar motstånd har jag förstått...men detta här...
Jag är så förvånad att du inte bemöter ett enda av de argument som framförs.
Du har inga, så då för du en massa oväsen i stället som en femåring.
Citera
2019-11-06, 21:21
  #8680
Bannlyst
Simpelt. En man som får ligga är en nöjd man som är en man som då skiter i skadat gods och det är feminister. Därmed får de varken uppmärksamhet eller betalda drinkar.
Citera
2019-11-06, 21:23
  #8681
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ok, tack för dina synpunkter!

Angående punkt (2) så kan jag säga att jag aldrig någonsin sett min fru så förbannad som när jag berättade för henne att min kompis dotter hade stött lite på mig, så där lite på skoj. Hon var 16 år, jag är 50+... Jävlar i min låda vilken reaktion. Jag blev helt ställd!

1) Ja självklart hon känner sig hotad av en yngre kvinna.

2) Om hon ser att du är intresserad av en yngre kvinna blir hon rädd för att du ska lämna henne.

3) Genom att reagera med ilska och skambelägga dig hoppas hon att du ska sluta vara intresserad av den yngre kvinnan.

4) Det är en panik reaktion för att hon inte vet hur hon ska få dig att sluta vara intresserad av den yngre kvinnan. Hon vet att hon inte kan konkurrera. Så hon lashes out och hoppas att det funkar.

5) Jag tycker att du ska säga till din fru att hon bara är avundsjuk. Och när hon blir ännu argare kan du säga att det är bäst att hon beter sig bra annars byter du ut henne mot en yngre kvinna. Det kommer att hålla tanten på mattan.

6) Ja hon kommer att flippa men hon vet att hon måste bete sig bättre.
__________________
Senast redigerad av Babianen 2019-11-06 kl. 21:25.
Citera
2019-11-06, 21:23
  #8682
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Halvdiktatur kanske.
Jag vill inte ha ett smutssamhälle där människor beter sig värre än barbarer. Nån jävla ordning får det vara.

Är det inte bättre att du hittar en man istället för att lägga dig i hur andra lever sina liv? Då kanske din bitterhet skulle släppa en aning?
I värsta fall får du väl låta någon "ensamkommande" bo hos dig, då får du både en man och pengar från staten. Kan det bli bättre?
Citera
2019-11-06, 21:23
  #8683
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Som jag sagt, citera den information som är av värde. Jag sitter inte och letar igenom en hel tråd.

Du behöver bara läsa trådstarten, den är i två delar. Källor finns med om du tvivlar på sanningshalten-

Betydligt mer underbyggt än tyckanden ifrån Sydsvenskan och Proletären
Citera
2019-11-06, 21:23
  #8684
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej det är din absolut helt personliga tolkning.

Du ville diskutera omyndigförklarande och både jag och M svarade dig.

Sen började du svamla om kvinnor och deras rösträtt något som överhuvudtaget inte berördes eller avhandlades.

Det är där man hamnar om man köper er elitiska syn.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Halvdiktatur kanske.
Jag vill inte ha ett smutssamhälle där människor beter sig värre än barbarer. Nån jävla ordning får det vara.

Ja du gillar nog diktatur så länge diktatorn tycker som du som sagt men så kommer det inte vara speciellt länge. Även diktatorer som från början haft goda avsikter blir korrupta.

Man kan också fråga sig varför du tror att det blir ett smutssamhälle om människor får bestämma över sig själva. Det andas en syn att du ser ner på andra och anser att de är smuts.
Citera
2019-11-06, 21:24
  #8685
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är det jag menar. Du litar på dina erfarenheter och tror att de talar för alla. Att siffror säger annat spelar ingen roll tydligen.
Oavsett hur jävla oseriös Aftonbladet är så är det inte så troligt att de skulle publicera en artikel full av lögner, inte när det handlar om trafficking.
Det är lönlöst som sagt, oavsett källa så avfärdar ni det ändå. Det säger mer om er än någon annan.

Och du/ni har ingen som helst erfarenhet i ämnet. Alldeles nyss påstod t ex jenny9 att det inte går att leva på 400 euro i månaden i Rumänien och häromdagen skrev någon (minns inte vem) att bordeller i Tyskland köper och säljer kvinnor av varandra. . Man ser så mycket felaktigheter och tjejgissningar här så man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Och självklart skulle Aftonbladet publicera en artikel full av lögner, det har de sysslat med i åratal.
Citera
2019-11-06, 21:34
  #8686
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är det jag menar. Du litar på dina erfarenheter och tror att de talar för alla. Att siffror säger annat spelar ingen roll tydligen.
Oavsett hur jävla oseriös Aftonbladet är så är det inte så troligt att de skulle publicera en artikel full av lögner, inte när det handlar om trafficking.
Det är lönlöst som sagt, oavsett källa så avfärdar ni det ändå. Det säger mer om er än någon annan.

Självklart är det 100% lögn. Åk till en bordell själv så får du se.
Citera
2019-11-06, 21:36
  #8687
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Du behöver bara läsa trådstarten, den är i två delar. Källor finns med om du tvivlar på sanningshalten-

Betydligt mer underbyggt än tyckanden ifrån Sydsvenskan och Proletären

Varför kan du inte citera det viktiga? Det var en jävla massa text.

"Tyckande från Sydsvenskan och Proletären"
Du visar verkligen inte upp dina bästa sidor här Djupfrys, förväntar mig mer än såhär av dig.
Citera
2019-11-06, 21:37
  #8688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Precis som jag anat en längre tid. En form av kognitiv dissonans alltså. Kvinnor verkar skämmas för sina inre fantasier, och när det sociala samvetet krockar med biologin så blir det syntax error.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans
Du länkar till wikipedia som specialdoktor när det gäller psykisk diagnos ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in