2019-10-27, 21:27
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anal1
Tack!. Jag var min egen läkare för 5-6 år sedan när första ångest karusellen drog igång och det gick bra

Skönt att höra! Ger mig ännu mer hopp
Citera
2019-10-28, 07:00
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Satan vad skönt, har flera års benso (främst ikto) missbruk i bagaget, ren från skiten sedan den 14e okt...

Man märker hur man får en REN energi som är äkta tillbaka, shit vad viktigt.

Skål för livet!

Hur höga doser och hur länge åt du Ikto? Hur lång nedtrappning körde du?
Citera
2019-10-28, 08:31
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Hur höga doser och hur länge åt du Ikto? Hur lång nedtrappning körde du?

Låg på allt mellan 1-4mg/ dygn. Försökte alltid hålla doserna nere. Hade helt enkelt en JÄVLA vilja. En vilja jag aldrig kunnat ana fanns inom mig.

Trappade ner i några veckor, ca 2-3 nånting. Klipp doserna med hälften var min tumregel.
Citera
2019-10-28, 11:36
Medlem
populopiduss avatar
Ätit Stesolid sedan 2014, dagligen först för 3 år sedan. Åt 30mg/dag i 1,5 år med gick ner till 15mg/dag tvärt utan att känna någon AT och det är den dos jag står på idag. Är inte det minsta psykiskt beroende och kan ibland glömma ta på ett par dagar. Upptäcker det då oftast pga att jag får ökad ångest men främst nedstämdhet.

Vill gå av Stesoliden helt men hur långsamt bör man ta det och vad har jag att vänta mig?
Citera
2019-10-28, 21:38
Bannlyst
Edit
Senast redigerad av snuttis 2019-10-28 kl. 22:34.
Citera
2019-10-28, 22:37
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
1. Du är psykiskt/fysiskt beroende.

2. Stesolid har lång halveringstid.

3. Du har inte "känt av" "besten" än utan surfar på 15 mg vilket är en stadig och rejäl dos.

Trappa?

5 mg om dagen i två veckor.

Sen tar du 5 mg varannan dag i två veckor.

Efter d tar du 5 mg varannan ångest/nedständhet, rider ut, varannan.
I en månad.

Efter det rider du ut de flesta ångest/depresionsattacker förutom när det bara inte går (försök ändå) och tar då 2 mg vid dessa tillfällen.

Du kommer ha rebounds, waves som går i perioder, dyker upp när du trodde allt va lugnt och förändrar sig. Din hjärna och själ vaknar. Räkna med 1-2 år tills du känner att du börjar känna dig stabil dig. Det är en resa pånyttfödd.

Har du jobb vänner rör på dig hobby?

Rita, tv serier, skapa jobba. Hitta rutiner som får igång dig rutiner som tar ner dig. Rutiner som tar hand om dig, gråt trösta dig, bli galen läk dig.

Ät bra. Drick mycket. Gå och ta massage. Glädje och avslappning samt rytm och rutin.

Stesolid har lång halveringstid.

Det går att äta max 5 mg med 1 veckas mellanrum utan att neuro/fysiologi "fastnar".

Den psykologiska tillbänjningen kvarstår dock trots "nödtablett".

Vinsten av att rida ut det trodda outridbara är din kraft och närvaro i ditt nyuppdaterade jag (som har att ta igen under de 1-2 åren av waves du antagligen kommer gå igenom)

Dock ska tilläggas att vissa har märkligt lindriga utsättningssymtom.

Tack för svar!

Du har rätt, jag måste ta tjuren i hornen. Det känns som att man är i någon jävla dvala hela tiden och tiden står still medan livet passerar förbi. Jag är visserligen hyfsat ångestfri men det beror mest på att jag har lärt mig hantera ångesten med andningstekniker, så jag äter Stesoliden mest för att jag är som du säger beroende, och inte vill uppleva helvetet.

Jag är egentligen inte rädd för helvetet på det sättet då jag genomlidit ångest från avgrunden många gånger under lång tid. Har helt enkelt upplevt lågorna redan så vet att jag klarar det. Problemet är att det kommer gå ut över mitt liv och jag har så mycket jag måste ordna upp redan för att komma på banan igen vilket jag jobbar med hela tiden. Att under 1-2 år må skit vet jag inte om jag klarar nu. Det kommer vara förödande för hela mitt liv då det jag byggt upp för tillfället är skört som en sockerskiva. Ramlar jag ner på botten igen vet jag inte om jag kommer orka, för jag har nog med självmordstankar som det är.

Har flickvän sen ett par år tillbaka men det har inte varit så bra senaste månaderna mycket pga mitt mående som framför allt manifesterar sig på en negativ och dystopisk grundbas. Jag vill inte vara där men jag misstänker att Stesoliden faktiskt kan vara en del av orsaken till måendet (även om jag lidit av depressioner långt innan jag började äta detta).

Problemet är att jag haft så satans otur och förlorat så mycket, både monetärt men framför allt i form av guldchanser som jag har svårt att släppa. Det finns massa trauman och ärr helt enkelt och jag kämpar för att få ordning på mitt liv i motvind redan utan en benso-AT. Jag vet att det aldrig finns något bra tillfälle att sluta, men jag vet också att om jag drabbas av bara hälften av det man läst och hört kommer jag inte klara mitt jobb, förhållandet lär knappast hålla och då vet i helvete hur det går.

Jag har fast jobb men det kräver så satans mycket i form av psykisk närvaro samt att det är ett väldigt socialt jobb. Har dock en bra relation till chefen så kan vara öppen med honom, men det kommer märkas av så klart. Hoppas jag klarar det utan avgiftning. Har redan varit sjukskriven för depression mm i långa perioder och har inte råd på något plan att vara det igen.

Det skulle dock kännas fantastiskt jävla bra att kunna bli kvitt dessa satans piller, hatar att vara beroende av dom. Har god lust att köra cold turkey men ingen bra idé i detta läge utan får väl köra nåt långt nedtrappningsschema. Fan, hatar att jag satt mig i denna situation... man är så jävla korkad när man är som mest sårbar och mår som mest skit.
Senast redigerad av populopidus 2019-10-28 kl. 22:40.
Citera
2019-10-28, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Tack för svar!

Du har rätt, jag måste ta tjuren i hornen.

Vsg.

Tja.... börja med att förhindra en neurokollaps/stroke med att trappa.

Tjuren leder man tills den inte är en vild best utan mer dig.

Det är din tjurkraft. Ta den vid hornen är det du gör när du pumpar i den stess och söver den eller plötsligt sliter stessen ifrån den ct.

Det känns som att man är i någon jävla dvala hela tiden och tiden står still medan livet passerar förbi.

Mm det är en konflikt mellan att det du vill döva har liv och skulden att du dövar d. Exakt så är det med långvarit benzobruk.

Jag är visserligen hyfsat ångestfri men det beror mest på att jag har lärt mig hantera ångesten med andningstekniker, så jag äter Stesoliden mest för att jag är som du säger beroende, och inte vill uppleva helvetet.

Att vara i sitt libido och hitta kraft och puls där är som benzo fast kräver närvaro.

Jag är egentligen inte rädd för helvetet på det sättet då jag genomlidit ångest från avgrunden många gånger under lång tid. Har helt enkelt upplevt lågorna redan så vet att jag klarar det.

Gått av efter 3 års bruk förr?

Problemet är att det går ut över mitt liv och jag har så mycket jag måste ordna upp, vilket jag jobbar med hela tiden. Att under 1-2 år må skit vet jag inte om jag klarar nu. Det kommer vara förödande för hela mitt liv då det jag byggt upp för tillfället är skört som en skiva gjort av socker. Ramlar jag ner på botten igen vet jag inte om jag kommer orka, för jag har nog med självmordstankar som det är.

Som sagt de värsta stunderna har sin tablett. D är vardagsflöddrandet du ska ifrån.

Problemet är att mitt liv är halvt som halvt pannkaka. Jag har haft så satans otur och förlorat förbannat mycket, både monetärt men framför allt i form av livskvalitet och guldchanser som jag har svårt att släppa.

Släpp. Det du ska ha och allt som väntar ligger framför dig. Du kommer förberedas för det nya genom utsättningen. Det är vinster som ligger framför. Det andra har inget att hämta, låt det rinna av i havet bakom dig.

Det finns massa trauman och ärr helt enkelt och jag kämpar för att få ordning på mitt liv i motvind redan utan benso-AT.

Dom är passe du kommer aldrig riktigt vidare bla bla om du söver kropp och själ ucknow.

Jag vet att det aldrig finns något bra tillfälle att sluta, men jag vet också att om jag drabbas av bara hälften av det man läst och hört kommer jag inte klara mitt jobb och då vet i helvete hur det går.

Äsch så jävligt kommer du inte ha det.

Finns dom som stått på 70-100 mg om dagen i tio år och sen slutar.

Har flickvän sen ett par år tillbaka men det har inte varit så bra senaste månaderna mycket pga mitt mående som framför allt manifesterar sig på en negativ och dystopisk grundbas. Jag vill inte vara där men jag misstänker att Stesoliden faktiskt kan vara en del av orsaken till måendet (även om jag lidit av depressioner långt innan jag började äta detta).

Stesolid = funkar bara som nödofarmaka.

Längre tids bruk blir man knäpp av.

Jag har fast jobb men det kräver så satans mycket i form av psykisk närvaro samt att det är ett väldigt socialt jobb. Har dock en bra relation till chefen så kan vara öppen med honom, men det kommer märkas av så klart. Hoppas jag klarar det utan avgiftning.

Det skulle dock kännas fantastiskt jävla bra att kunna bli kvitt dessa satans piller, hatar att vara beroende av dom. Har god lust att köra cold turkey men ingen bra idé i detta läge utan får väl köra nåt långt nedtrappningsschema. Fan, hatar att jag satt mig i denna situation... man är så jävla korkad när man är som mest sårbar och mår som mest skit.

Kör inget superlång trappningsschema. Räcker med att trappa kort för att inte råka fysiskt illa ut.

Jobbet = rutin och människor.

Rutin och människor = liv.
Senast redigerad av snuttis 2019-10-28 kl. 23:06.
Citera
2019-10-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Tack för svar!

Du har rätt, jag måste ta tjuren i hornen. Det känns som att man är i någon jävla dvala hela tiden och tiden står still medan livet passerar förbi. Jag är visserligen hyfsat ångestfri men det beror mest på att jag har lärt mig hantera ångesten med andningstekniker, så jag äter Stesoliden mest för att jag är som du säger beroende, och inte vill uppleva helvetet.

Jag är egentligen inte rädd för helvetet på det sättet då jag genomlidit ångest från avgrunden många gånger under lång tid. Har helt enkelt upplevt lågorna redan så vet att jag klarar det. Problemet är att det kommer gå ut över mitt liv och jag har så mycket jag måste ordna upp redan för att komma på banan igen vilket jag jobbar med hela tiden. Att under 1-2 år må skit vet jag inte om jag klarar nu. Det kommer vara förödande för hela mitt liv då det jag byggt upp för tillfället är skört som en sockerskiva. Ramlar jag ner på botten igen vet jag inte om jag kommer orka, för jag har nog med självmordstankar som det är.

Problemet är att jag haft så satans otur och förlorat så mycket, både monetärt men framför allt i form av guldchanser som jag har svårt att släppa. Det finns massa trauman och ärr helt enkelt och jag kämpar för att få ordning på mitt liv i motvind redan utan en benso-AT. Jag vet att det aldrig finns något bra tillfälle att sluta, men jag vet också att om jag drabbas av bara hälften av det man läst och hört kommer jag inte klara mitt jobb, förhållandet lär knappast hålla och då vet i helvete hur det går.

Jag har fast jobb men det kräver så satans mycket i form av psykisk närvaro samt att det är ett väldigt socialt jobb. Har dock en bra relation till chefen så kan vara öppen med honom, men det kommer märkas av så klart. Hoppas jag klarar det utan avgiftning. Har redan varit sjukskriven för depression mm i långa perioder och har inte råd på något plan att vara det igen.

Så är det tyvärr, man söker den lättaste vägen för att fly
Citera
2019-11-05, 20:06
Medlem
Min första gång på benso. Hade 100 10mg diazepam vilket tog slut på en månad, sedan 6mg alprozolam per dag i 1,5 månader.

4e dagen efter CT. Sjuk ångest, folkskygg, insomnia. Hur länge kan jag förvänta mig att detta ska pågå?

4e dagen nu och jag känner mig ändå lite bättre, aptiten tillbaka och lyckades sova 5 timmar förra natten. Fan tur att jag inte höll på längre ändå. Usch detta är säkert lindrigt i jämförelse med andra men hemskt. Aldrig mer benso.
Citera
2019-11-05, 20:13
Medlem
Lowlyfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitro
Min första gång på benso. Hade 100 10mg diazepam vilket tog slut på en månad, sedan 6mg alprozolam per dag i 1,5 månader.

4e dagen efter CT. Sjuk ångest, folkskygg, insomnia. Hur länge kan jag förvänta mig att detta ska pågå?

4e dagen nu och jag känner mig ändå lite bättre, aptiten tillbaka och lyckades sova 5 timmar förra natten. Fan tur att jag inte höll på längre ändå. Usch detta är säkert lindrigt i jämförelse med andra men hemskt. Aldrig mer benso.

Värst i 1-2 veckor, sedan börjar dimman släppa. Även om det tar tid så blir det bättre varje dag, tryck i dig vitaminer, bra käk i den mån det går och sov så mycket du kan.
Citera
2019-11-05, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowlyfe
Värst i 1-2 veckor, sedan börjar dimman släppa. Även om det tar tid så blir det bättre varje dag, tryck i dig vitaminer, bra käk i den mån det går och sov så mycket du kan.

Tack för snabbt svar. Ska försöka jobba nästa vecka men får se hur det känns. Just nu skulle det inte gå dag 4.

Vitaminer blir det att köpa i morgon!
Citera
2019-11-06, 12:14
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
För ett par år sedan käkade jag upp 150 ksaol på en månad tills jag en dag upptäckte att dom var slut och sedan vaknade jag på köksgolvet efter att frugan ringt ambulans och hon berättade att jag fått tre EP-anfall med några timmars mellanrum.

Sedan blev det tio dagars avgiftning med ett anfall på psykakuten och när jag kom hem hade jag 3-4 månaders koncentrationssvårigheter och som bonus fick jag tinnitus av det sista anfallet som inte verkar bli bättre.

Trodde inte att man kunde få ett så kraftigt ep-anfall att man fick tinnitus av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in