2019-11-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Innan skotten den 6/9, blåste "någon" ett kebabhak i luften den 23/8.
Ser nu att M.T bor precis intill i andra hand.
Frågan är om det finns någon koppling, allt mer pekar på att HOL mörkar sina uppgifter.

https://mitti.se/nyheter/gatukok-sprangdes-luften/

Seriöst.... hur tänker du där ? Läser du på ang den sprängningen ser du snabbt att det finns mer trovärdiga anledningar. Men du får gärna utveckla vilka uppgifter HOL mörkar och av vilken anledning han i så fall skulle ha anledning att mörka. Han har ju inte varit rädd att vända sig till polisen de gånger han blivit överfallen och nu senast mordförsöket. Låter lite kontraproduktivt i mina öron.
Citera
2019-11-06, 08:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Finns ingen anledning till att komma med någon ursäkt. För det första så är kärringen fortfarande misstänkt, för det andra så har hon själv sett till så att hon blev huvudmisstänkt genom otaliga suspekta och mer eller mindre sjuka gärningar mot såväl sina barn, sin man och utomstående. Även om hon mot förmodan skulle vara oskyldig den här gången så förtjänar hon den uppmärksamhet hon fått.

Nu är det väl ändå en viss skillnad på att baka in henne på ett konstruktivt sätt som vissa i tråden bakåt gjort, mot vissa andra som fullständigt & rabiat låst sig på henne med resultat i ett nästan sekt-aktigt fälttåg mot henne, präglat av egna gissningar och hobbyanalyser.
Förvisso passar Karin in som profil, men det är också ganska känt lokalt vad hon pysslar med och har för agendor.
Som jag påtalat tidigare - Hon talar ganska vitt & brett om sina problem med exmake och även vad hon vill göra för att få bukt med det.
Det kan således utnyttjas, om fel öron hört henne någon gång.

Att/om hon fortfarande är misstänkt, kan det likväl vara en ren formalitet, liksom det kan vara relevant om hon i botten är anstiftare till detta.
Åklagaren säger ju att motiv är okänt. Det sägs också att hypotesen är att motiv ej är kopplat till Henrik´s roll som advokat.
Då ska det likväl med rätta gå att ifrågasätta Henrik som person/privat, utan att fälttåget kör över.

Det finns en sak jag framförallt fastnar på, och det är vid det tidigare tillfälle då två män ska ha försökt överlämna en mobiltelefon till Henrik ihop med viss turbulens, varpå en utredning drog igång.
Det känns verkligen inte som ett alster av Karin iaf, snarare är det karakteristiskt maffiafasoner.
Citera
2019-11-06, 08:49
Medlem
negrofobens avatar
Kärringen svettas nog rejält nu! Korkat att anlita inhemska torpeder...
Citera
2019-11-06, 09:14
Medlem
Svar till Combival

”Det skulle vara "grovt tjänstefel" om inte Flashbacks medlemmar grävde runt denna kvinnan.”

Jag har svårt att hålla med dig helt.

Självklart var KL huvudmisstänkt från start, och det har varit rätt av utredarna på FB att forska i henne och hennes beteende. Men sen har det gått över styr.

Ett antal FB profiler har varit så ”på” i KL spåret att alla andra spår i princip tystats ner eller åtminstone inte utretts. Flera av de som överfokuserat på KL verkar vara väldigt kompetenta ”forskare” som säkert kunde hittat flera uppslag i andra riktningar.

Så enligt ditt resonemang föreligger faktiskt ett ”tjänstefel” åt andra hållet. Viktiga spår har lämnats åt sidan Pga KL fokuseringen.

Så den pudel som skulle önskas är väl att de som varit överdrivet övertygade om KL skuld inser att de borde tänkt lite annorlunda och ändrar sig i framtiden.

Sen vill jag avsluta med att säga att jag är imponerad av de ”forskare” som kan få fram så mycket info. utan dem skulle vi inte ha nån bra info. Själv är jag bara en som läser FB, men är kompetent i att värdera det jag läser.
Senast redigerad av Lacus 2019-11-06 kl. 09:17.
Citera
2019-11-06, 09:23
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Svar till Combival

”Det skulle vara "grovt tjänstefel" om inte Flashbacks medlemmar grävde runt denna kvinnan.”

Jag har svårt att hålla med dig helt.

Självklart var KL huvudmisstänkt från start, och det har varit rätt av utredarna på FB att forska i henne och hennes beteende. Men sen har det gått över styr.

Ett antal FB profiler har varit så ”på” i KL spåret att alla andra spår i princip tystats ner eller åtminstone inte utretts. Flera av de som överfokuserat på KL verkar vara väldigt kompetenta ”forskare” som säkert kunde hittat flera uppslag i andra riktningar.

Så enligt ditt resonemang föreligger faktiskt ett ”tjänstefel” åt andra hållet. Viktiga spår har lämnats åt sidan Pga KL fokuseringen.

Så den pudel som skulle önskas är väl att de som varit överdrivet övertygade om KL skuld inser att de borde tänkt lite annorlunda och ändrar sig i framtiden.

Sen vill jag avsluta med att säga att jag är imponerad av de ”forskare” som kan få fram så mycket info. utan dem skulle vi inte ha nån bra info. Själv är jag bara en som läser FB, men är kompetent i att värdera det jag läser.

Det här håller jag inte med om. Vilka spår har antingen tystats ner eller inte utretts?
Citera
2019-11-06, 09:36
Medlem
Tidigt stod det klart att polisens huvudhypotes var torped och anstiftare i form av KL. Nu har en misstänkt torped gripits.

Inget i det senaste dygnets händelser talar för att polisens hypotes var fel. KL är knappast mindre misstänkt för att en skytt kan knytas till brottet.
Citera
2019-11-06, 09:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tänk efter lite innan du skriver. Det finns ingen som helst anledning för någon här som tror att Karin är inblandad att pudla även om hon bevisas vara oskyldig. Här ser du varför:

HOL pekar ut KL som trolig anstiftare.
Polisen hör KL i denna fråga.
Media skriver om KL och de tidigare attentaten mot HOL.
GW verkar mer eller mindre övertygad om att KL är inblandad.
En mängd bevisning visar att KL har motiv.

Det skulle vara "grovt tjänstefel" om inte Flashbacks medlemmar grävde runt denna kvinna.

Det värsta som kan hända i detta fall är att skytten och eventuellt någon medhjälpare döms för skjutningen men anstiftaren går fri. Så länge inte någon annan än KL bevisas vara anstiftare kommer den damen vara misstänkt, både inom polisen, media och här. Chansen är större att du kommer få pudla men det skulle du aldrig göra så begär inte det av någon annan heller.

Jag förstår inte varför du är aktiv här på FB om du nu är så emot grävande, uthängningar och spekulationer? Det är som att du skulle åka till Sahara och där sitta och gnälla över all sand, det är obegripligt.

Jag är emot det extremt ENSIDIGA "grävande" som förekommit i denna tråd. Jag har aldrig sett ett så ensidigt "grävande" på Flashback, som i denna tråd, jag har tappat respekt för en del av er.

"Grovt tjänstefel", hahahahaaa, ja, när det gäller enkelspårig!

Och så fort jag och några andra har föreslagit att titta lite på ev. andra anstiftare, så har vi blivit grymt mobbade.

Men tiden lär väl visa.....
Citera
2019-11-06, 09:41
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Vissa fall berör mer än andra och detta är just ett sådant.

Min första tanke då jag hörde om skjutningen var med ett visst mått av bestörtning. Så hemskt när en vanlig människa med ett normalt yrke drabbas, dvs inte det vanliga kriminella patrasket. Jag trodde att han antingen skulle avlida eller blir gravt skadad för all framtid. Jag trodde ju givetvis att det hade med hans yrkesutövning att göra, antingen någon klient eller någon upprepad motpart till en klient.

Men efter att ha läst informationen om exfrun, beslutet från rätten några dagar tidigare, de långdragna tvisterna och om tidigare mordförsök, förstod jag att hon med all sannolikhet låg bakom. Såg en djupt tragisk historia där en kvinna som studerat och gjort en hyfsad karriär inom rättsväsendet med man, barn, fint hem etc som rasat ner i samhällets bottenskick. Uppgifter om makens otrohet, hjärnblödning, pappans sjukdom, förlorat jobb, förlorad vårdnad om barnen, föräldrars bortgång, förlorad rätt till kvarsittning i lägenheten (som från början sas tillhöra hennes avlidna föräldrar) gjorde att jag kände empati för allt bedrövligt hon gått igenom.

Tack och lov blev skadorna inte så allvarliga för HOL och jag undrade hur han varit som äkta man och hur mycket han stöttat sin f d fru. Samtidigt drevs en riktig hat- och smutskastningskampanj här inne mot henne och där speciellt en användare som verkade i det närmaste besatt, eldade på mest, skrev skenheligt om och om igen att h*n brydde sig om barnen... Vederbörande har skadat barnen otroligt mycket med tanke på vad som skrivits/länkats till om just barnens familj för allmän beskådan.

Ju mer information som framkom om KL ju värre blev förstås bilden av henne och hennes förfall.

Blev faktiskt förvånad att det låg en grovt kriminellt belastad person bakom detta speciellt som han verkade tämligen "orutinerad". Måste kännas hemsk för HOL och barnen. Jag tror fortfarande att KL ligger bakom men helt säker kan man ju inte vara. Blir spännande att följa utvecklingen.
Citera
2019-11-06, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Well, om det nu visar sig att K.L. faktiskt är helt oskyldig, så ser jag fram emot en hel del pudlar här i tråden.

Du verkar ha svårt att förhålla dig till allt dokumenterat material som ligger till grund för diskussioner och spekulationer kring KL. Det är inget några här i tråden har hittat på. Däremot har spekulationerna/ skitsnacket om bo fått härja helt fritt utan minsta källhänvisning eller annat som backar upp påståenden som nog gränsar till rent förtal i många fall. KL är misstänkt för att ha beordrat attacken ( mordförsöket ) På HOL i första hand i en brottsutredning/polis. I andra hand är det just det vi diskuterar och spekulerar om här.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tänk efter lite innan du skriver. Det finns ingen som helst anledning för någon här som tror att Karin är inblandad att pudla även om hon bevisas vara oskyldig. Här ser du varför:

HOL pekar ut KL som trolig anstiftare.
Polisen hör KL i denna fråga.
Media skriver om KL och de tidigare attentaten mot HOL.
GW verkar mer eller mindre övertygad om att KL är inblandad.
En mängd bevisning visar att KL har motiv.

Det skulle vara "grovt tjänstefel" om inte Flashbacks medlemmar grävde runt denna kvinna.

Det värsta som kan hända i detta fall är att skytten och eventuellt någon medhjälpare döms för skjutningen men anstiftaren går fri. Så länge inte någon annan än KL bevisas vara anstiftare kommer den damen vara misstänkt, både inom polisen, media och här. Chansen är större att du kommer få pudla men det skulle du aldrig göra så begär inte det av någon annan heller.

Jag förstår inte varför du är aktiv här på FB om du nu är så emot grävande, uthängningar och spekulationer? Det är som att du skulle åka till Sahara och där sitta och gnälla över all sand, det är obegripligt.

Ja håller helt med. I just den här tråden finns det dessutom mängder av källhänvisning som styrker det som diskuterats kring KL.

Läser pappersbilagan Expressen idag. De publicerar även idag blurrad bild på KL och skriver att toppjuristen såvitt känt fortfarande är misstänkt för att ha beordrat attacken. De tar återigen upp att de fått uppgifter om att de i utredningen framkommit att hon kort före skjutningen vidtog åtgärder för att försäkra sig om att ingen annan än HOL var hemma.
Citera
2019-11-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag är emot det extremt ENSIDIGA "grävande" som förekommit i denna tråd. Jag har aldrig sett ett så ensidigt "grävande" på Flashback, som i denna tråd, jag har tappat respekt för en del av er.

"Grovt tjänstefel", hahahahaaa, ja, när det gäller enkelspårig!

Och så fort jag och några andra har föreslagit att titta lite på ev. andra anstiftare, så har vi blivit grymt mobbade.

Men tiden lär väl visa.....

Flera andra teorier har framförts, men saknat rimlig grund utan mest byggt på fria fantasier och fördomar. Inget annat spår har ens antytt en motivbild och historik av samma dignitet som KL. När det finns en misstänkt med en dokumenterad historik av trakasserier, hot och försök till anstiftan är det den man fokuserar på om ingen annan trovärdig teori läggs fram tillsammans med fakta som både styrker teorin och går att verifiera. Diverse trams om påstådda sexuella avarter eller att BO själv skulle ha iscensatt mordförsöket är varken trovärdigt eller faktabaserat. Den enda namngivna person som är sannolik som anstiftare är KL, alltså är det rimligt att man fokuserar på henne om man inte drivs av en egen agenda eller fördomar.
Citera
2019-11-06, 10:08
Medlem
Varje gång det sker ett genombrott i fallet så kommer en liten våg av skribenter med inlägg som är väldigt bekymrade över att KL fortfarande figurerar i fallet. Samma gäng som inte kan förstå att det inte finns ett helt annat spår som leder i en helt annan riktning. Bort från KL.
Och oj vad synd det är om alla med alternativa teorier (bögspår, ekonomisk brottslighet, missnöjda klienter o dyl) som mobbas bort.

Jag tycker det är en intressant figur de nu fått fatt på. Hans motiv är alla gånger pengar. Åldern är inte helt ointressant heller.

Uppdragsgivaren har sett en person som inte drar sig för våld ens mot oskyldiga vid rån och gått på dennes snack om hur detta ska planeras på bästa vattentäta sätt. Här finns det erfarenhet minsann.
Han var inte svårövertalad. Ivrig att få bruka våld igen bara pengen är den rätta. Figurerar på krogar nära dig.

Såna här Svartenbrandt och Clark Olofssontyper (eller vilka namn de nu tagit sig) är nog de sista man ska välja för såna här uppdrag mao.

Nu sitter Billy i kurran för vilken gång i ordningen sedan 80-talet?
Uppdragsgivaren skulle ha dragit en annan slutsats av hans CV och förstått att det här är en person som trivs bäst i finkan.
Nu kan han skryta för alla på kåken om hur heroiskt han gav sig på en brottmålsadvokat men skamset fick fly när HOL satte hårt mot hårt. Givetvis kommer storyn kryddas med uppdragsgivarens påståenden om hustrumisshandel och annat. Well well, hur han ska lägga upp detta på kåken har han ju gott om tid att fundera över nu.

En hårding denna advokat som för andra gången motar bort ett hotfullt och våldsamt angrepp.

Det är mycket bra att skytten troligen är fast. Det är ett steg närmare att få fast anstiftaren. Förhoppningsvis har Billys självförtroende lämnat spår efter sig. Som så många gånger förut.

Att Billy själv skulle ha något otalt med HOL tvivlar jag starkt på.
KL-spåret har bara blivit hetare med den här Billy-figuren inblandad.
Citera
2019-11-06, 10:40
Medlem
Tyckte han såg ut att hämtat sig rätt bra i TV4nyheterna igår kväll. Verkar fullt upptagen
med Falcon och inte ha några synliga skottskador.

Påstås ibland att läkarna är de sämsta patienterna. Undrar om samma sak gäller med
advokater som målsägande/brottsoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in