2019-11-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Han borde ha stått vid sin läst när han fick sommarvikariat på Icas lager i Växjö. Från Wikipedia.

”...när han kom ut ordnade de sociala myndigheterna ett sommarvikariat på ICA:s centrallager i Växjö, en arbetplats han lämnade tämligen omgående.”

Vem vet. Han kanske hade varit ägare till en ICA Maxi idag.

Nu går det säkert att lista ut hur lång tid Billy haft i frihet sedan först dömd på 80-talet och hur mycket tid han då skulle kunnat haft för övning av pistolskytte. Någon vapenlicens ser jag inte att han haft särskilt lätt att få. Skjuta på poliser brukar inte gynna en sådan ansökan.
Så frågan är om hur bra skytt och van med pistol han egentligen är med tanke på att han mest suttit i finkan senaste decennierna?
Övar man i skogen som kriminell och hur ofta?
Kriminella har ju ofta tillgång till vapen men hur ofta kan de avlossa och få erfarenhet av dessa vapen.
Specialstyrkorinom militären, poliser mfl övar på närstrid med vapen inblandat just för att det är mycket farligt för en själv när man hamnar i en sådan situation.
Hur van är en ”vanlig kriminell” i Sverige vid sådan ”strid” egentligen och hur många pistolskott kan Billy ha avlossat i sitt liv egentligen? Och hur ofta mot ”levande mål”?

Citat:
Rån med skjutvapen där han skjuter för att bli fri utan någon som helst tanke på någon annans säkerhet än sin egen. Det är långt större erfarenhet av medveten skjutning han ägnar sig åt än om man jämför med alla kids som springer runt och skjuter och mördar i andra sammanhang.
Av det jag läst om Billy så verkar han anse att ändamålet helgar medlen. Han tvekar inte att skjuta mot oskyldiga människor.

Wikipedia igen:
”Den 4 augusti 2008 greps han av polis efter en vild skottlossning i ett bostadsområde i Mjölby. Han häktades av Linköpings tingsrätt misstänkt för förberedelse till grovt rån och olaga vapeninnehav.”

Hade han träffat så hade det varit en Malexander-variant. Hur ser vi på Arklöv & Co idag? Som kallblodiga mördare va.
Billy hade kunnat haft en eller flera polisers liv på sitt samvete. Nu var en hårsmån från att han nästan hade ihjäl en annan oskyldig människa. En helt medveten handling precis som när han sköt mot polisen och var inblandad när en rullstolsburen kund blev misshandlad med gevärskolv vid rån.

Att Billy inte lyckats ha ihjäl någon under sin framfart ska vi tacka polisen för som sytt in honom gång på gång. Och hans egen oförmåga.
Det är nog dags nu för Billy att lägga pickadollen på hyllan för gott.

Vad vill du ha sagt med dessa vidsträckta inlägg? Att KL(du anser ju henne tokskyldig) valt en dålig hitman?
Citera
2019-11-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Vad vill du ha sagt med dessa vidsträckta inlägg? Att KL(du anser ju henne tokskyldig) valt en dålig hitman?

(Blir detta för lång text för dig så räcker det om du läser första tre styckena.)

Mitt i prick. Det är nästan exakt vad jag menar.
Kan börja skriva mer onyanserat och kortare om det är lättare att läsa och förstå för dig. Du väljer ju själv oftast den varianten av skäl bara du själv vet. (Plats för lämplig skratt-emoji för att förstärka att jag gör mig lustig över dig).

Rättsväsendet får avgöra om hon är skyldig. Jag bara spekulerar. På ”hyggliga grunder”.

Sen sitter jag inte i riksmedia och pekar ut folk på ”hyggliga grunder” som KL gör.

Jag tror att hennes misslyckande och HOLs lycka är grunden till det inträffade och att deras konflikt sett ut som den gjort.

Att HOL skulle ha en sådan här infekterad tvist med hot och våldsinslag samt polisanmälningar och förbud så nära inpå i sitt liv OCH samtidigt bli utsatt för ett mordförsök som är helt och på alla sätt bortkopplade från den konflikten han har med sin f.d fru ser jag som att han måste ha världens otur.

Man blir ofta skjuten av den eller anstiftat av den som man har haft störst konflikt med vill jag våga påstå här. Ser ingenstans att HOL ens varit i närheten att ha varit i konflikt med annan.

En person har anmält KL vid anstiftan 1. KL fick kontaktförbud efter anstiftan 2. Att man misstänker KL för anstiftan 3 på bara de grunderna är väl inte så konstigt. Väger man sedan in resten så pekar allt vi vet om hur det sett ut historiskt vid skjutningar att hon faktiskt kan vara inblandad i detta.

Jag behöver inte oroa mig för att hon går fri. Men om brottsoffret har KL som misstänkt nr ett så vet han nu på allvar att hon vill se honom död på riktigt. Tre incidenter hittills talar för att han då alltid kommer få oroa sig för hans och barnens säkerhet.
Senast redigerad av Avel 2019-11-11 kl. 13:00.
Citera
2019-11-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Nä, det är mest sladder och inga bevis gällande anstiftan. Däremot så ser vi en häktad på sannolika skäl vilket är ren konkret fakta. Karin är säkert föremål för åklagarens granskning, men det gäller att binda ihop säcken också vilket kan bli svårt. Henrik Olsson Lilja påstår att K är anstiftare vilket domstolen inte ansåg att det låg något i av värde.

Det är mycket pladder och sladder. Att B är häktad på sannolika skäl är även det ett lågt beviskrav i jämförelse vad som krävs för en fällande dom.

I detta svallermål har man faktiskt två, KL och mgm2, som försatts på fri fot.

Kvar har man här och nu bara Billy.
Citera
2019-11-11, 13:05
Medlem
Citat:
Det är mycket pladder och sladder. Att B är häktad på sannolika skäl är även det ett lågt beviskrav i jämförelse vad som krävs för en fällande dom.

I detta svallermål har man faktiskt två, KL och mgm2, som försatts på fri fot.

Kvar har man här och nu bara Billy.

Skvallermål? Jisses...

Du skulle vara mest nöjd om ingen alls var misstänkt eller häktad va?
Citera
2019-11-11, 13:10
Medlem
Citat:
Mitt i prick. Det är nästan exakt vad jag menar.
Kan börja skriva mer onyanserat och kortare om det är lättare att läsa och förstå för dig. Du väljer ju själv oftast den varianten av skäl bara du själv vet.

Rättsväsendet får avgöra om hon är skyldig. Jag bara spekulerar. På ”hyggliga grunder”.

Sen sitter jag inte i riksmedia och pekar ut folk på ”hyggliga grunder” som KL gör.

Jag tror att hennes misslyckande och HOLs lycka är grunden till det inträffade och att deras konflikt sett ut som den gjort.

Att HOL skulle ha en sådan här infekterad tvist med hot och våldsinslag samt polisanmälningar och förbud så nära inpå i sitt liv OCH samtidigt bli utsatt för ett mordförsök som är helt och på alla sätt bortkopplade från den konflikten han har med sin f.d fru ser jag som att han måste ha världens otur.

Man blir ofta skjuten av den eller anstiftat av den som man har haft störst konflikt med vill jag våga påstå här. Ser ingenstans att HOL ens varit i närheten att ha varit i konflikt med annan.

En person har anmält KL vid anstiftan 1. KL fick kontaktförbud efter anstiftan två. Att man misstänker KL på bara de grunderna är väl inte så konstigt. Väger man sedan in resten så pekar allt vi vet om hur det sett ut historiskt vid skjutningar att hon faktiskt kan vara inblandad i detta.

Jag behöver inte oroa mig för att hon går fri. Men om brottsoffret har KL som misstänkt nr ett så vet han nu på allvar att hon vill se honom död på riktigt. Tre incidenter hittills talar för att han då alltid kommer få oroa sig för hans och barnens säkerhet.

Att du varje gång måste förminskar den du diskuterar med gör att dina inlägg blir metervis, sluta med det så så slipper vi så långa inlägg. Tack på förhand.

HOL oroar sig inte det minsta, han var på benen och på jobb efter en vecka. HOL stod i media och rättfärdiga sig själv med att han var en vältränad tuffing

Jag är inte intresserad av att diskutera KL med dig, du ser inte klart på fallet pga din besatthet av henne. Det är Billy nu vi bör ägna oss åt men det vill du inte har du förklarat för mig redan, en avdankad rådman var mer intressant skrev du.

Billy sitter på sannolika skäl och för att han uppnå sannolika skäl behöver åklagaren inte ha ett berättigat händelseförlopp. Inte heller behöver Billys roll vara fastställd. Det räcker med DNA på plats så uppnår man sannolika skäl.

Åklagaren har försökt häkta tre GM, EN är vad han lyckats med. EN.
Citera
2019-11-11, 13:13
Medlem
Citat:
Skvallermål? Jisses...

Du skulle vara mest nöjd om ingen alls var misstänkt eller häktad va?

Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Vi tar det igen. tre häktade över lång tid. Två på fri fot, en kvar. Hur länge blir Billy kvar i häktet?
Citera
2019-11-11, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Nä, det är mest sladder och inga bevis gällande anstiftan. Däremot så ser vi en häktad på sannolika skäl vilket är ren konkret fakta. Karin är säkert föremål för åklagarens granskning, men det gäller att binda ihop säcken också vilket kan bli svårt. Henrik Olsson Lilja påstår att K är anstiftare vilket domstolen inte ansåg att det låg något i av värde.

Domstolen bedömde att det åklagaren angav som skäl för häktning inte var tillräckligt för ett längre frihetsberövande. Något annat har de inte tagit ställning till och inget har sagts om bevisvärdering i övrigt. Det är bara vissa här i tråden som övertolkar betydelsen av att häktningen nekades, det säger inget alls om huruvida hon är skyldig,eller ej.

Attt hon tidigare försökt få sin exmake mördad plus hennes allmänt svinaktiga och osunda beteende (inklusive grov misshandel på de egna barnen) säger tillräckligt
Sannolikheten att någon annan än Karin Lilja ligger bakom mordförsöket är max 1%.

Att hennes underhuggare sitter häktade är inget bevis på hennes (obefintliga) oskuld. Det är snarare en omständighet som minskar risken att hon slingrar sig undan ansvar ännu en gång. Nu vet ju utredarna vem hon lejt, då hsr de något konktet att gå på, de behöver hitta en koppling mellan henne och någon av de som åkt fast.

Vänta så får du se, innan jul sitter det våldsamma fyllot häktad.
Citera
2019-11-11, 13:23
Medlem
Citat:
Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Vi tar det igen. tre häktade över lång tid. Två på fri fot, en kvar. Hur länge blir Billy kvar i häktet?

Tills han blir dömd och hamnar på någon av sina favoritanstalter genom åren?
Citera
2019-11-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Att man är på det lugna genom denna process tyder ju på att man inte gjort något fel, eller hur tänker du att hon skulle betett sig?

Det tyder på att hon varit noggrann och känner sig säker på att hon inte lämnat några spår de kan följa.
Citera
2019-11-11, 13:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Det tyder på att hon varit noggrann och känner sig säker på att hon inte lämnat några spår de kan följa.

Ja så kan man också tolka det.
Citera
2019-11-11, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Domstolen bedömde att det åklagaren angav som skäl för häktning inte var tillräckligt för ett längre frihetsberövande. Något annat har de inte tagit ställning till och inget har sagts om bevisvärdering i övrigt. Det är bara vissa här i tråden som övertolkar betydelsen av att häktningen nekades, det säger inget alls om huruvida hon är skyldig,eller ej.

Attt hon tidigare försökt få sin exmake mördad plus hennes allmänt svinaktiga och osunda beteende (inklusive grov misshandel på de egna barnen) säger tillräckligt
Sannolikheten att någon annan än Karin Lilja ligger bakom mordförsöket är max 1%.

Att hennes underhuggare sitter häktade är inget bevis på hennes (obefintliga) oskuld. Det är snarare en omständighet som minskar risken att hon slingrar sig undan ansvar ännu en gång. Nu vet ju utredarna vem hon lejt, då hsr de något konktet att gå på, de behöver hitta en koppling mellan henne och någon av de som åkt fast.

Vänta så får du se, innan jul sitter det våldsamma fyllot häktad.

KL anhölls efter någon timme, vad tror du åklagaren hade för skäl att komma med vid häktningsframställan annat än HOLs skvaller till att häkta henne. Finns ingen domare som skulle häktat KL där och då. Inte ens idag tre månader senare har man lyckats med det enkla att häkta henne på skälig misstanke.
Citera
2019-11-11, 13:31
Medlem
Citat:
Jag tänker nog mer på hur det verkar vara viktigt för henne att tala om att det var helt ok att bli tagen av polisen.

Senaste gångerna hon blev det så har hon ju skrikit, spottat, bitit, sparkat, slagits och klätt av sig naken. Blir ju lite komiskt då när hon säger att det är helt ok att återuppleva det igen. Den här gången t o m tagen för något riktigt allvarligt.

Bagdad Bob stod och sa att allt var heeelt luuugnt. Och KL säger att det är inga problem. Blev lite hjärtklappning så läkaren fick komma när hon gick beskedet att HOL överlevt. Det är alltså försvarsmekanismen i henne jag tycker mig ha sett och hört.

Det fetade är ju en tydlig indikation på att hon förväntade sig att HOL skulle vara död vid det laget. När hon fick höra att planen misslyckats kom ett ordentligt stresspåslag. En naturlig reaktion hos en frisk och oskyldig människa borde varit lättnad, men så är nog ormhonan Lilja varken det ena eller det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in