2019-11-05, 18:48
Bannlyst
Tror ni Janne tar ut Gudidetti återigen trots att det egentligen finns andra alternativ?

Guidetti har fortsatt minimal speltid i Spanien
Citera
2019-11-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Tror ni Janne tar ut Gudidetti återigen trots att det egentligen finns andra alternativ?

Tror tyvärr han kommer med igen. Han har fått mer speltid nu än innan t.o.m så verkar inte bättre.

Jag är otroligt nöjd med Janne i det stora hela med uttagningarna av Guidetti speciellt har varit otroligt frustrerande.

Jag hade hellre sett den meningslösa uttagningen vara en "framtids/intergrations-uttagning" som typ att ta med Kulusevski/Svanberg eller något och låta dem vara med och träna och ha teori osv. Otroligt nyttigt. SPeciellt nu när vi har lite anfallare som spelar mycket, gör lite mål osv och inte behöver Guidetti minsta lilla.
Citera
2019-11-05, 20:30
Medlem
Truppen tas ut imorgon alltså. Lär inte bli några större förändringar mot senast. Jansson och Lewicki, som båda lämnade återbud senast, lär ersätta Danielson respektive Fransson. Vore kul med Kulusevski, och inte omöjligt att han ersätter Tanković som inte alls är i samma form som i somras.
Citera
2019-11-05, 21:13
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Jag tror att det är ganska osannolikt att Janne gör några ändringar över huvud taget (exklusive spelare som blivit skadade/kommer tillbaka etc) nu eftersom det är sista EM-kvaltruppen. Men visst, kanske.

Om någon ny kommer in lär det vara Kulusevski. Tror dock att det är Tankovic som ryker i så fall och inte Guidetti.
Citera
2019-11-05, 21:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Tror tyvärr han kommer med igen. Han har fått mer speltid nu än innan t.o.m så verkar inte bättre.

Jag är otroligt nöjd med Janne i det stora hela med uttagningarna av Guidetti speciellt har varit otroligt frustrerande.

Jag hade hellre sett den meningslösa uttagningen vara en "framtids/intergrations-uttagning" som typ att ta med Kulusevski/Svanberg eller något och låta dem vara med och träna och ha teori osv. Otroligt nyttigt. SPeciellt nu när vi har lite anfallare som spelar mycket, gör lite mål osv och inte behöver Guidetti minsta lilla.

Varför vill Johns ens följa med när han är femte alternativ?

Men återigen han har aldrig prioriterat speltid i sin karriär så riktigt dum fråga av mig.
Citera
2019-11-05, 22:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Varför vill Johns ens följa med när han är femte alternativ?

Men återigen han har aldrig prioriterat speltid i sin karriär så riktigt dum fråga av mig.

Klart han vill, då får han ju hänga med Vigge. Han är ju en stämningshöjare i första hand.
Citera
2019-11-05, 22:37
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Klart han vill, då får han ju hänga med Vigge. Han är ju en stämningshöjare i första hand.
Han har tjej och 3 barn att ta hand om. Är dom så jävla jobbiga att han hellre hänger med 1-2 kompisar iväg från hemmet än dom?
Citera
2019-11-05, 23:36
Medlem
Tror inte det blir några större överraskningar. Själv skulle jag ta ut Kulusevski och låta han debutera mot Färöarna, mot Rumänien kommer Janne köra med det gamla gardet.

Svanberg har fått mer och mer speltid i Serie A men tveksamt om Janne tar ut honom redan nu.

Kul att Emil Forsberg gjorde bra ifrån sig i Champions league idag med en assist mot Zenit, han blir viktig mot Rumänien.
Citera
2019-11-05, 23:38
Medlem
Citat:
Han har tjej och 3 barn att ta hand om. Är dom så jävla jobbiga att han hellre hänger med 1-2 kompisar iväg från hemmet än dom?
Tror att Guidetti känner att det är lite status för honom att vara med i landslaget, det gör att han fortfarande kan känna att han är bland de bästa svenska spelarna trots att han inte presterar.
Citera
2019-11-06, 00:16
Medlem
Jag har inte sett Bojanic så där jättemycket, men jag vet att det finns en spelförståelse och passningsfot som är på en högre nivå. Jag följer Elfsborg slaviskt och vår Simon Olsson är av samma skrot och korn. Jag skulle vilja säga att det är något med dessa två, något som finns hos Kristoffer Olsson. Det känns som att det helt och hållet är upp till dem hur pass långt de kan gå.

Kristoffer Olsson har slagit igenom tillslut och hade kommit längre som 19-20 åring och har nog alltid setts som seriösare men de har alla gemensamt att de sett som nonchalanta i alla fall på planen. En viss typ av människa, en konstnär. En som ser det andra missar. Dessa personlighetstyper kan gå långt i alla kreativa yrken, klart som fan det fungerar likadant på en fotbollsplan.

Är Bojanic bra nog vara reserv bakom Olsson? Han gick från Allsvenskan till startelvan i landslaget för bara 1 år sedan. Bajen kunde mycket väl ha varit svenska mästare nu och då hade han garanterats påståtts ha gjort en minst lika bra säsong.

Simon Olsson är långsam, om han tillslut får ut det han besitter så kanske det ligger i hans fat, Bojanic är nog inte riktigt lika långsam. Kan Kristoffer klara av defensiven så ska väl Bojanic kunna klara av det?

Om han bara vill och går in för det 100% så ser jag inga hinder för Bojanic att nå landslaget och en bättre liga.
Senast redigerad av Knaskocken 2019-11-06 kl. 00:23.
Citera
2019-11-06, 00:23
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knaskocken
Jag har inte sett Bojanic så där jättemycket, men jag vet att det finns en spelförståelse och passningsfot som är på en högre nivå. Jag följer Elfsborg slaviskt och vår Simon Olsson är av samma skrot och korn. Jag skulle vilja säga att det är något med dessa två, något som finns hos Kristoffer Olsson. Det känns som att det helt och hållet är upp till dem hur pass långt de kan gå.

Kristoffer Olsson har slagit igenom tillslut och hade kommit längre som 19-20 åring och har nog alltid setts som seriösare men de har alla gemensamt att de sett som nonchalanta i alla fall på planen. En viss typ av människa, en konstnär. En som ser det andra missar. Dessa personlighetstyper kan gå långt i alla kreativa yrken, klart som fan det fungerar likadant på en fotbollsplan.

Är Bojanic bra nog vara reserv bakom Olsson? Han gick från Allsvenskan till startelvan i landslaget för bara 1 år sedan. Bajen kunde mycket väl ha varit svenska mästare nu och då hade han garanterats påståtts ha gjort en minst lika bra säsong.

Simon Olsson är långsam, om han tillslut får ut det han besitter så kanske det ligger i hans fat, Bojanic är nog inte riktigt lika långsam. Kan Kristoffer klara av defensiven så ska väl Bojanic klara det?

Det Bojanic behöver göra är att bli en seriös toppatlet. Annars kommer det inte att bli något med landslag eller Serie A. Sluta käka kebab & pizza och faktiskt bli en seriös elitidrottare. Allt är upp till honom och hans skalle för talangen har han både tekniskt och spelsinnesmässigt.
Citera
2019-11-06, 04:43
Bannlyst
Citat:

Johns fru och och barn hänger ALLTID med till sverige på samlingarna. Men när barnen blir äldre kan de ju inte ta ledigt varje samling, då tror jag John inte bryr sig längre.

Men som någon sa, Janne ändrar väl inte så här sista samlingen, men om John tas ut i en EM trupp är det ju bara skrattretande. Då gissar jag på att Vigge har ett finger med i spelet trots allt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in