Citat:
Ursprungligen postat av
Livinitup
Hej och tack.
Alltså menar du om jag skulle pissa positivt så måste jag hålla mig nykter i 6 månader men om inte så släpper de det? Är inte säker på hur jag ska tolka det =)?
Nej som så här, ska försöka vara tydlig. Jag pissade aldrig positivt och det var aldrig positiva blodprov. Jag fick lämna 6 pisseprov och 3 blodprov om jag minns rätt. Under den 6 månaders perioden fick jag själv betala allt (tror det totala priset landade på 7-8000, är några år sen som sagt). Under tiden som jag lämnade prov så var det såklart big no-no på att piss/blod prov skulle vara positivt. De rekommenderade även att jag inte skulle dricka alkohol, då de tar hänsyn även till det. Efter 6 månader, på sista provtagningen så sa de att de kan komma att ringa mig när som helst inom minst 6 månader (vilket aldrig hände). Trots att jag var nykter (förutom dricka alkohol i samma mängd som max 6 stora starka per helg) så rök mitt körkort ändå. Ett år eller om det var två så gjorde jag en omprövning hos soc och fick tillbaka körkortet.
Med andra ord, du måste va helt nykter fr.o.m nu tills du lämnat sista pisse/blodprovet och jag hade för säkerhetens skull (beroende på vad du får för beslut) hållet mig någorlunda nykter nästa 6 månader efter du är klar.
Dessutom ser jag i ett annat av dina svar att du möjligtvis kommer få soc möte, jag fick samma men var inte ren då och fick sedan att jag var tvungen att lämna prover. Så försök att skjuta på mötet en månad eller en och en halv (beroende på hur mkt du röker), börja jogga varje dag, gå på soc mötet, pissa där och sen lär du slippa resterande. Givet att du är ren. Hoppas det blev tydligare nu.
Ett annat tips kan vara att fråga lawline.se då de ger gratis juridisk vägledning.
Lycka till!