Citat:
Ursprungligen postat av
Livinitup
Hej.
Ja, efter lite eftertanke så är det ganska självklart att jag får hålla mig ren tills hela denna processen är över precis som du säger. Vad tror du om att ha med sig ett negativt urinprov från VC som referens till mötet som är taget någon/några dagar innan?
Det skadar inte. Be läkaren ge ett skriftligt intyg tillsammans med provresultaten.
Och vet för övrigt inte om jag behöver säga det uppenbara, men då Soc kommer göra en bedömning huruvida du är missbrukare/beroende så var detta första gången du köpt cannabis och du har aldrig testat några andra droger. Du dricker även sällan. Nikotin behöver du inte ljuga om eftersom det antingen syns eller känns på lukten. Du har god relation med din familj osv.
Vet inte om ovanstående är sant eller ej för din del, men vill du ha ett bra omdöme så svarar du enligt ovan. De tittar på hela din livssituation. Jobb, kompisrelationer, relation till familj osv. De vill helt enkelt säkerställa att du inte befinner dig i en riskzon att hamna i missbruk. Dålig relation till familj, inget jobb och kompisar som knarkar innebär att du är extremt utsatt för risk att hamna i ett missbruk. Så ha det i åtanke hela tiden under mötet. Och se renlig ut när du kommer dit. Se till att ha duschat, ta på dig en skjorta och ha för helvete inte på dig keps eller mössa när du sitter ner. Så ska du nog se att du klarar dig fint