2019-11-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Säg mig vart du såg ordet importera i mitt inlägg?
Eftersom vi har ett socialt skyddsnät här i landet så finns det inga unga fattiga kvinnor som behöver sälja sex för att överleva så då måste de ju komma från fattiga regioner från exempelvis Rumänien. De fattiga vi har i Sverige är sällan unga och fräscha utan slitna missbrukande hemlösa så om det är fråga om välgörenhet för fattiga så är det väl i första hand våra egna hemlösa kvinnor som ska ges en hjälpande hand genom att låta dem tryggt sälja sex
Citera
2019-11-03, 20:29
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vem som helst förstår att ni som köper sex är de sista som bryr er om de prostituerades välmående, för om ni hade brytt er så förbannat så hade ni helt enkelt inte köpt sex av dem. Alla vet innerst inne att prostitution inte är ett drömjobb.

Men det kanske inte är något mardrömsjobb heller?

Jag har ett förslag som jag tror gör att båda parter kan mötas på halva vägen vardera.

Jag tror att ett första steg vore att sexköp bara skulle leda till böter. Alltså att fängelse uteslöts ur straffskalan och man får en ordningsbot på samma sätt som vid nerskräpning.

Bötesbelopp 800 kr sexköp och att fängelse uteslöts ur straffskalan, vilket betyder att polisen inte kan göra husis vid misstanke om sexköp eller beslagta telefoner och dylikt.

+ att polisen slutar jaga sexköpare och fokuserar på snattare i stället.

Då är i praktiken straffet så lågt att du kan köpa sex utan att bry dig om du åker fast eller ej.

Vad tror du om det? Erkänn att det är en suverän idé?
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
För dem jag lärt känna och har regelbunden kontakt genom te.x. fb så bryr jag mig. Har vid flertal tillfällen hjälp två av dem ekonomiskt när de haft det svårt. Nyligen behövde en "kompis" stöd för att hon hade en jobbig situation just då. Så jag skicka henne en slant. Jag kommer inte få ut något för detta. Vet inte om jag någonsin kommer att träffa henne igen. Skickade 11000b konstigt om jag nu inte brydde mig.

https://imgshare.io/image/myssu

Jojo men då är det någon du känner. Om torskar i allmänhet hade brytt sig om prostituerades välmående så hade man väl inte varit en av dem som stödjer verksamheten själv eller?
De flesta torskar ger nog blanka fan i vilken kvinna det är, var hon kommer ifrån och hur hennes liv ser ut. Sålänge hon har en fin kropp är mannens primitiva aphjärna nöjd verkar det som.
Men antagligen är det så att kvinnor har större förmåga att känna empati, finns forskning på detta. Och då är det inte så konstigt att mannen inte tycker att det är så farligt med lite bordeller här och där.
Citera
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eftersom vi har ett socialt skyddsnät här i landet så finns det inga unga fattiga kvinnor som behöver sälja sex för att överleva så då måste de ju komma från fattiga regioner från exempelvis Rumänien. De fattiga vi har i Sverige är sällan unga och fräscha utan slitna missbrukande hemlösa så om det är fråga om välgörenhet för fattiga så är det väl i första hand våra egna hemlösa kvinnor som ska ges en hjälpande hand genom att låta dem tryggt sälja sex

Trots de lagar vi har så kan jag hitta en Svensk eskort på mindre än fem minuter.
Citera
2019-11-03, 20:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Men det kanske inte är något mardrömsjobb heller?

Jag har ett förslag som jag tror gör att båda parter kan mötas på halva vägen vardera.

Jag tror att ett första steg vore att sexköp bara skulle leda till böter. Alltså att fängelse uteslöts ur straffskalan och man får en ordningsbot på samma sätt som vid nerskräpning.

Bötesbelopp 800 kr sexköp och att fängelse uteslöts ur straffskalan, vilket betyder att polisen inte kan göra husis vid misstanke om sexköp eller beslagta telefoner och dylikt.

+ att polisen slutar jaga sexköpare och fokuserar på snattare i stället.

Då är i praktiken straffet så lågt att du kan köpa sex utan att bry dig om du åker fast eller ej.

Vad tror du om det? Erkänn att det är en suverän idé?

Gå du och köp sex, straffet blir knappast kännbart ändå.
Citera
2019-11-03, 20:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad problemet med detta är? Ja men det säger väl sig självt.
Hur fan kul tror du det är för deras familjer hemma? Deras män hemma?
HerreMinGud, försök tänka längre än kuken räcker nu.

Och sluta med invandrarkortet, det är inte alla kvinnor och det är dessutom en hel del män också!

Jag tror det blir kul för deras familjer (om hon delar med sig av pengarna). De går inte på något sätt under därhemma och sedan kommer dottern hem med pengar som räcker i ett år framöver.

Några män har de nog inte därhemma.
Citera
2019-11-03, 20:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jojo men då är det någon du känner. Om torskar i allmänhet hade brytt sig om prostituerades välmående så hade man väl inte varit en av dem som stödjer verksamheten själv eller?

Så om man brytt sig om prostituerade hade man tagit bort deras möjligheter att tjäna bra pengar och istället tvingat dem att åka hem till hemlandet och arbeta i den lokala matbutiken för tjugondel av pengarna de fick på bordellen?

Att stödja lagliga bordeller är självklart jättebra, då stärker man dessa och minskar samtidigt behovet av olagliga verksamheter.
Citera
2019-11-03, 20:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Mm ok. Man kan diskutera frågan utifrån denna aspekt.
Vad jag tänker på då är:
Att betala för att ha sex, eller att betala för någons tid som sällskap, ger det en känsla av mindre ensamhet?
Jag inbillar mig motsatsen, men jag kan ha fel såklart.

Mindre ensamhet för stunden. Och vetskapen att man alltid kan gå dit om man känner ett behov av mänsklig kontakt/kvinnlig närhet/beröring/sex är också lugnande och befriande.
Citera
2019-11-03, 20:45
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Gå du och köp sex, straffet blir knappast kännbart ändå.

Vad är detta för kommentar på ett seriöst förslag?

Idag om du köper sex så ingår fängelse i straffskalan, polisen kan beslagta grejor, göra husrannsakan och du vet inte om en rättegång väntar.

Vid en ordningsbot så blir det bara det. Ett litet bötesbelopp och inget mer. Ingen eventuell rättegång, inga jätteutredningar, ingen husrannsakan eller beslagtagna telefoner/datorer.

Då får du som du vill. Sexköp förblir förbjudet.
Sexköparna får som de vill och kan köpa sex som de vill.
Polisen slipper lägga spaningsresurser på tramsbrott och kan fokusera på personer som slänger saker i fel återvinningscontainer och dylikt.

Har du verkligen inget mer att säga om mitt förslag?

Citat:
De flesta torskar ger nog blanka fan i vilken kvinna det är, var hon kommer ifrån och hur hennes liv ser ut. Sålänge hon har en fin kropp är mannens primitiva aphjärna nöjd verkar det som.

Senast redigerad av over-unity 2019-11-03 kl. 20:55.
Citera
2019-11-03, 20:52
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina

Kolla lite snabbt

-Så vem är jag...jag är en blond kåt tjej med höga krav. Jag tränar och håller mig i form.
Hygien är viktigt! ☝
Jag älskar sex och vill på detta sätt få uppleva sköna heta stunder. Jag träffar enbart killar med nordiskt ursprung oavsett om du är född här eller adopterad.

-Jag är en tjej på 30 år med kurvor på de rätta ställena. Jag är för det mesta väldigt kåt. Har lätt för att få ljuvliga orgasmer.

-Jag e 160 cm lång, smal, blå ögon, mellanblont hår, klämvänlig rumpa. Som du kanske kan få klämma på om vi träffas. Erbjuder träffar ibland.

Där tre st tog inte lång tid de utger sig för att vara Svenskor. Tog inte med nic och så för vet inte om det är ok.
Citera
2019-11-03, 20:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Vad är detta för kommentar på ett seriöst förslag?

Idag om du köper sex så ingår fängelse i straffskalan, polisen kan beslagta grejor, göra husrannsakan och du vet inte om en rättegång väntar.

Vid en ordningsbot så blir det bara det. Ett litet bötesbelopp och inget mer. Ingen eventuell rättegång, inga jätteutredningar, ingen husrannsakan eller beslagtagna telefoner/datorer.

Då får du som du vill. Sexköp förblir förbjudet.
Sexköparna får som de vill och kan köpa sex som de vill.
Polisen slipper lägga spaningsresurser på tramsbrott och kan fokusera på personer som slänger saker i fel återvinningscontainer och dylikt.

Har du verkligen inget mer att säga om mitt förslag?

Vad är syftet med att ha det som ett bötesbrott?
Citera
2019-11-03, 21:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Kolla lite snabbt

-Så vem är jag...jag är en blond kåt tjej med höga krav. Jag tränar och håller mig i form.
Hygien är viktigt! ☝
Jag älskar sex och vill på detta sätt få uppleva sköna heta stunder. Jag träffar enbart killar med nordiskt ursprung oavsett om du är född här eller adopterad.

-Jag är en tjej på 30 år med kurvor på de rätta ställena. Jag är för det mesta väldigt kåt. Har lätt för att få ljuvliga orgasmer.

-Jag e 160 cm lång, smal, blå ögon, mellanblont hår, klämvänlig rumpa. Som du kanske kan få klämma på om vi träffas. Erbjuder träffar ibland.

Där tre st tog inte lång tid de utger sig för att vara Svenskor. Tog inte med nic och så för vet inte om det är ok.

Det är knappast dessa som jobbar på bordeller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in