2019-11-03, 21:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du har länkat till Sveriges Radio i den här tråden ett flertal gånger. Sveriges Radio är propaganda.

Då ser man till att köpa ekologiskt kött från lokala bönder t ex som man vet har bra djurhållning. Självklart ska man undvika industri så mycket det går - det betyder inte att man behöver sluta äta kött.

Nej, han har skrivit ett flertal välformulerade och sakliga inlägg.

Då har du ägnat mycket tid de senaste veckorna åt meningslösa diskussioner då.

Varför ska vi sluta med det? För att ni inte har några motargument? Oavsett om jag bryr mig om prostituerades välmående eller inte så är det ett faktum att deras arbetsmiljö blir tryggare om verksamheten är laglig. Det förstår vem som helst.

Att sälja korv på stan är inte heller något drömjobb så om vi bryr oss om korvförsäljarna antar jag att vi måste sluta köpa korv av dem?

Sveriges radio är inte propaganda mer än någon annan nyhetssajt är.

Det argumentet ska ni sluta med för att det är uppenbart att det inte ligger någon sanning i det. Bättre att bara säga som det är då.
"Jag vill ha lagliga bordeller i Sverige för att jag vill kunna köpa sex när jag vill".
Då är det iallafall en åsikt som man står för och då kan man nånstans respektera det.
Citera
2019-11-03, 21:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det är knappast dessa som jobbar på bordeller.

Jaså?
Citera
2019-11-03, 21:23
Medlem
Citat:
Varför skulle de inte kunna det? Det kanske finns, även om det är ovanligt, kvinnor som vill att deras män ska få vara med om stimulerande upplevelser. Annars får väl kvinnorna själva steppa upp så de kan konkurrera med hororna.

Det finns det inte oavsett om man köper sex eller inte.

Kvinnor har alltid tyckt att män förtjänar att vara slavar. När män köper sex behöver de inte fjäska för att få sex av kvinnor, antar att det är därför det tar längre tid att bli "överens". Då är det bra att män kan gå sin egen väg utan att behöva lägga sig platt för kvinnor (för det är vad överens med en kvinna innebär).

Jag har inget som helst behov av att dricka alkohol sen jag började köpa sex. Förr var man dock tvungen att göra det för att överhuvudtaget stå ut med nattklubbar, dejter osv. Dricker väldigt sällan alkohol idag.

Så, om män blir duktiga och lydiga slavar åt kvinnor och lyder deras minsta vink, då kanske kvinnor inte längre vill hämnas på dem? Att "göra fel" är helt enkelt att inte göra som kvinnor vill.

Varför är det hela tiden männen som ska ändra på sig enligt dig?

Hur många gör detta? Faktum är att kvinnor verkar gå igång på män som gör det så för att få fler lyckliga äktenskap kanske fler män borde lappa till frugan ibland.

De får se ut hur de vill. Men de ska inte komma och kräva att män ska ge dem uppskattning och uppmärksamhet oavsett hur de ser ut.

Jag har suttit och lyssnat på kvinnor på otaliga dejter. Har inte lett någonvart. Sen belönar de fuckboy-Jocke med sex samtidigt som de klagar på att han inte lyssnar på dem.

Vem gör det? Män fullständigt avgudar kvinnor idag. Vi skulle självklart behöva få ner kvinnorna på jorden lite. Där är det dock 100% männens ansvar att sluta ge kvinnor så mycket gratis uppmärksamhet.

Nej, och vem gör det? Däremot kan vi låta kvinnor som väljer att prostituera sig göra det, och dessutom låta männen som vill köpa sex av dem göra det.

Slippery slope. Ge kvinnan ett lillfinger så tar hon hela handen, osv.

Jag tycker att män ska göra som de vill och känner för. Om sen kvinnor blir irriterade så är deras problem. De kanske ska lära sig att de inte har rätt att styra och ställa med andra människor, framförallt män. Det kvinnan kan göra idag för att få sin vilja igenom är att sexstrejka. Men kan män enkelt köpa sex kan hon inte längre göra det. Tough luck.

1. Män har man gift sig så ska man följa de åtagande som finns och ett är att man ska vara trogen, ett annat är att man ska uppvärdera sin fru. En gift kvinna ska inte konkurrera med någon annan kvinna avtalet är sådant.

2. Sen åligger det både män och kvinnor att gilla sin partner så långt det går och det får man göra genom att inte hitta på anledningar att inte gilla sin partner och det här är rätt svårt för man måste komma ihåg det här i olika situationer.

3 Kvinnor har inte alls tyckt att män ska vara slavar , vet ej exakt hur kvinnor har varit alltid ,men det ideala tillståndet är att män och kvinnor samarbetar i en familj för att ha roligt och göra saker som att ha barn. Män måste stå ut med att han måste bidra i en familj.

4. Kvinnor måste också kunna ändra sig och inte vara så arga om de är det , eller de kanske är rädda.
Fast jag tycker det skulle finnas en kvinna för dig också , just nu upplever jag att det är en brist på kvinnor. Det är inte att män ska följa kvinnor utan män och kvinnor ska kunna komma överens om saker de ska göra som båda gillar

5. Slår du en kvinna så har du i princip förstört kärleken för evigt , det är alla fall mycket svårt att återställa och jag tror att det är bäst att parterna lämnar varandra och kvinnan kan börja om.

6. Jo men du behöver inte påpeka bristerna eftersom det sänker kärleken även kvinnor med skönhetsfel har rätt att vara lyckliga. Varför ska någon vara olycklig ?

7. Men gillar du verkligen kvinnan som du dejtar ? Det är också sant att det kanske inte leder någonstans om kvinnor sitter och berättar om sitt liv. Jag såg en kvinna på youtube som sa att man ska göra saker istället. Det var t.ex mycket bra enligt henne att gå på en skräckfilm tillsammans. Samt röra något vid varandra fast bara på handen typ. Det bästa kan vara att prata om det som händer här och nu och då måste man hålla på med något båda gillar.

8. Jag tror inte männen avgudar kvinnor , kvinnorna uppfattar det inte så i alla fall. Jag kom ihåg en kvinna som sa en gång till mig. " va bra" men hon sa det så övertygande att det kändes i hela kroppen. Vissa män är nog bättre än andra att få kvinnor att känna sig uppskattade.

9. Prostitution: Jo men du måste hamna i ett tillstånd av samarbete med en kvinna och du gör inte det om du håller på med prostitution. Alla män får svårare att samarbeta med kvinnor om det finns prostitution ,eftersom kvinnor tycker att inget ska ersätta dem. Det är samma sak som att det kommer en massa utländska män till Sverige och ersätter alla svenska män , många svenska män blir förbannade ,de vill inte bli ersatta. Vänsterkvinnorna har extra svårt för prostitution du kanske märkte att de ville höja straffen till fängelse för kunder. Så kvinnor avskyr att bli ersatta och även att kvinnor som är prostituerade blir skadade. Antagligen ligger det här och gnager i många kvinnor och de har t.o.m svårt att vara snälla och trevliga mot män.
Citera
2019-11-03, 21:23
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Vad är syftet med att ha det som ett bötesbrott?

Då kan det både vara lagligt och olagligt att köpa sex, alla blir nöjda.

Ungefär som i sagan om mannen som fick i uppdrag att komma klädd och avklädd på samma gång. Han skulle samtidigt ta med en present som inte var någon present.

Vad gjorde han tror du?

Ska man lösa ett omöjligt problem med två omöjliga lösningar under ett och samma tak får man klura lite.

Eller menar du att sexköpare ska skaka galler?
Citera
2019-11-03, 21:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Sveriges radio är inte propaganda mer än någon annan nyhetssajt är.

Det argumentet ska ni sluta med för att det är uppenbart att det inte ligger någon sanning i det. Bättre att bara säga som det är då.
"Jag vill ha lagliga bordeller i Sverige för att jag vill kunna köpa sex när jag vill".
Då är det iallafall en åsikt som man står för och då kan man nånstans respektera det.

Jaså, det ligger ingen sanning i att prostituerades arbetsmiljö blir säkrare när prostitution och sexköp är lagligt?

Ja självklart tycker jag det ska finnas för att jag vill det. Men utöver det finns det också andra bra argument.
Citera
2019-11-03, 21:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jaså?

Nä det skulle jag verkligen inte tro att det är. Det finns ju rätt många andra bordeller utöver fkk som mest troligt inte är så särskilt glamorösa.
Citera
2019-11-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Kolla lite snabbt

-Så vem är jag...jag är en blond kåt tjej med höga krav. Jag tränar och håller mig i form.
Hygien är viktigt! ☝
Jag älskar sex och vill på detta sätt få uppleva sköna heta stunder. Jag träffar enbart killar med nordiskt ursprung oavsett om du är född här eller adopterad.

-Jag är en tjej på 30 år med kurvor på de rätta ställena. Jag är för det mesta väldigt kåt. Har lätt för att få ljuvliga orgasmer.

-Jag e 160 cm lång, smal, blå ögon, mellanblont hår, klämvänlig rumpa. Som du kanske kan få klämma på om vi träffas. Erbjuder träffar ibland.

Där tre st tog inte lång tid de utger sig för att vara Svenskor. Tog inte med nic och så för vet inte om det är ok.
Självfallet finns det även svenska tjejer som säljer sex men knappast för att bemanna en massa bordeller för det var ju det som var fantasin, lättillgängligt sex i skyddad miljö
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Då kan det både vara lagligt och olagligt att köpa sex, alla blir nöjda.

Ungefär som i sagan om mannen som fick i uppdrag att komma klädd och avklädd på samma gång. Han skulle samtidigt ta med en present som inte var någon present.

Vad gjorde han tror du?

Ska man lösa ett omöjligt problem med två omöjliga lösningar under ett och samma tak får man klura lite.

Eller menar du att sexköpare ska skaka galler?

Fast problemet ska ju inte lösas för lösningens skull. Måste ju finnas ett syfte.
Jag har ju redan sagt att jag tycker att bordellverksamhet ska förbjudas, samt all typ av organisation kring försäljning av sex.
Men jag tycker inte att två personer som gör ett privat arrangemang ska räknas som kriminella.
Citera
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Nä det skulle jag verkligen inte tro att det är. Det finns ju rätt många andra bordeller utöver fkk som mest troligt inte är så särskilt glamorösa.

Men du menar att på fkk skulle de kunna jobba?

Jag förstår inte riktigt vad du menar här.
Citera
2019-11-03, 21:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jaså, det ligger ingen sanning i att prostituerades arbetsmiljö blir säkrare när prostitution och sexköp är lagligt?

Ja självklart tycker jag det ska finnas för att jag vill det. Men utöver det finns det också andra bra argument.

Jovisst gör det det, men det är otroligt intetsägande att en man som själv köper sex själv försöker använda det som argument.
Jag ser det som jag sagt på samhällelig nivå. Tänker inte först och främst på varje enskild individs önskningar och behov.
Citera
2019-11-03, 21:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men du menar att på fkk skulle de kunna jobba?

Jag förstår inte riktigt vad du menar här.

Jag menar att din verklighet på fkk är antagligen inte alla horors verklighet. Det är välbelagt att det finns misär, drogmissbruk och utsatta människor i prostititionens spår. Jag ogillar att ni liksom bara bortser från detta. Ungefär som att "jaja det är inte mitt problem, bara jag får gå på mitt ställe och köpa".
Citera
2019-11-03, 21:42
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Fast problemet ska ju inte lösas för lösningens skull. Måste ju finnas ett syfte.
Jag har ju redan sagt att jag tycker att bordellverksamhet ska förbjudas, samt all typ av organisation kring försäljning av sex.
Men jag tycker inte att två personer som gör ett privat arrangemang ska räknas som kriminella.

Fast en sexsäljare måste ju organisera sin verksamhet på något sätt. Hemsidor och så.

Tanken är att kunna besöka en svart lägenhetsbordell med tryggheten i att du bara kan få en ordningsbot i straff.
För bordeller finns ju vare sig de är lagliga eller olagliga.

Tillåter du sexförsäljning mellan två parter kommer det snart finnas mängder med bordeller lite överallt i villor och lägenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in