2019-11-03, 18:19
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad bra, då kanske du kan förklara detta för Svenne då!

Nu är jag för feg för det men jag står givetvis bakom dig om dom är dumma mot dig. De lärda i min by har sagt:

Kvinnan behöver inte ta något ansvar i sängen utan allt ansvar vilar på mannen då mannen måste lära sig att ta hänsyn till kvinnan p.g.a av sin medfödda brutalitet och våldtäktsbenägenhet.

Om det sedan eventuellt står konstiga saker i lagboken behöver man inte bry sig om. Sådana sidor bör man riva ur och elda upp i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu har inte IQ speciellt mycket med innehållet i denna tråd att göra.

Men visst håller du med om att både Ipsis, Jennys, adinas och även dina inlägg påverkar allmänbildningen positivt. Man känner sig liksom upplyst när man lyssnar på er.

Titta bara på detta allmänbildande och upplysande videoklipp Jenny9 postade.
https://www.youtube.com/watch?v=9EKqDCFcIck

"Me so horny"
"Me so horny"

Har tittat 38 gånger nu på detta klipp. Undrar hur mycket min allmänbildning har ökat tro..

Citat:
Jaha, är jag det?
Då får du gärna förklara vad i mitt uttalande som fick dig att hävda att jag är så obildad att jag inte bör rösta.

Man kanske kunde göra så att bara kvinnor som skaffat barn får rösta. Vad tror du om det?

De lärda där jag bor har sagt att kvinnor utan barn har.. hmm.. en smula begränsat förstånd. De fokuserar inte lika mycket på trygghet för sina barn och då röstar de på partier som lovar spänning och äventyr till de uttråkade kvinnorna vilket kan skapa viss instabilitet i samhället.
Citera
2019-11-03, 18:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Men prostitution kommer du inte åt med lagstiftning, det har gjorts många försök, speciellt i strikt religiösa samhällen. Det har aldrig lyckats, så vad göra?
Nåja, jag skiter väl i vilket. Gör som ni vill, men har ni sexsäljarnas bästa för ögonen så är förbud inte rätt väg att gå.
Lika lite som knarkarnas väl och ve är i fokus för lagstiftningen.
Men ni moralpräster kan väl kanske få känna er lite bättre.

Vad som kanske mest borde fokuseras på gällande prostitution är den osunda sexfixering som allmänt förekommer i samhället. Nu är jag väl ett sexistiskt svin själv, men jag springer ju inte runt och viftar med kuken i ena näven och dollarbunten i den andra dagarna i ända.

Men som sagt, skit samma. Jag bryr mig faktiskt inte speciellt mycket om sakfrågan. Men det hade varit nice om de som köper sig sex visar en viss respekt och hänsyn och gör sitt för att sexsäljarna arbetar under rimliga villkor. Det tror jag väl att de gör till viss del, lika lite som Hollywood filmer lyckas beskriva en verklighet på rosa romantiska moln, lika mycket överdriver de brutaliteten i andra sammanhang.
Tror jag, men jag kan ha fel.

Vilka är NI?
Du får gärna DU:a mig i fortsättningen

Jag har redan sagt att jag ser till samhället som stort, inte enbart för de prostituerades bästa. Eftersom ingen som är i Sverige lagligt behöver bo på gatan eller prostituera sig för att överleva så blir det argumentet inte så aktuellt i Sverige just.
Pratar vi om länder som inte har välfärden eller skyddsnät så är det såklart en annan sak, där måste man snarare minimera skadorna.

Man kan också vända på frågan, VARFÖR ska prostitition på bordellverksamhet och liknande vara tillåtet i ett land som Sverige?
Det för trots allt med sig en del skumrask med bordeller. Ger även kriminella marknad. Det har inte precis gått problemfritt i Holland och Tyskland.
Och ska prostitition legaliseras så måste det samtidigt tas om hand om de heroinmissbrukare som finns, så att inte dessa hamnar på svartmarknaden. Då lär det vara ännu svårare att upptäcka dessa.
Citera
2019-11-03, 18:30
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Vilka är NI?
Du får gärna DU:a mig i en fortsättningen.

Jag har redan sagt att jag ser till samhället som stort, inte enbart för de prostituerades bästa. Eftersom ingen som är i Sverige lagligt behöver bo på gatan eller prostituera sig för att överleva så blir det argumentet inte så aktuellt i Sverige just.
Pratar vi om länder som inte har välfärden eller skyddsnät så är det såklart en annan sak, där måste man snarare minimera skadorna.

Man kan också vända på frågan, VARFÖR ska prostitition på bordellverksamhet och liknande vara tillåtet i ett land som Sverige?
Det för trots allt med sig en del skumrask med bordeller. Ger även kriminella marknad. Det har inte precis gått problemfritt i Holland och Tyskland.
Och ska prostitition legaliseras så måste det samtidigt tas om hand om de heroinmissbrukare som finns, så att inte dessa hamnar på svartmarknaden. Då lär det vara ännu svårare att upptäcka dessa.
Skumraskaffärer, trodde jag var nästan ensam numera om att använda sådana uttryck. Men tydligen gör DU det också.
Men, de förekommer ju oavsett dina preferenser till företeelsen, eller hur? Moralpräster och inkvisiationspatruller har grundligt misslyckats i tusentals år med att utrota verksamheten.
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-03 kl. 18:34.
Citera
2019-11-03, 18:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Nu är jag för feg för det men jag står givetvis bakom dig om dom är dumma mot dig. De lärda i min by har sagt:

Kvinnan behöver inte ta något ansvar i sängen utan allt ansvar vilar på mannen då mannen måste lära sig att ta hänsyn till kvinnan p.g.a av sin medfödda brutalitet och våldtäktsbenägenhet.

Om det sedan eventuellt står konstiga saker i lagboken behöver man inte bry sig om. Sådana sidor bör man riva ur och elda upp i så fall.

Men visst håller du med om att både Ipsis, Jennys, adinas och även dina inlägg påverkar allmänbildningen positivt. Man känner sig liksom upplyst när man lyssnar på er.

Titta bara på detta allmänbildande och upplysande videoklipp Jenny9 postade.
https://www.youtube.com/watch?v=9EKqDCFcIck

"Me so horny"
"Me so horny"

Har tittat 38 gånger nu på detta klipp. Undrar hur mycket min allmänbildning har ökat tro..

Man kanske kunde göra så att bara kvinnor som skaffat barn får rösta. Vad tror du om det?

De lärda där jag bor har sagt att kvinnor utan barn har.. hmm.. en smula begränsat förstånd. De fokuserar inte lika mycket på trygghet för sina barn och då röstar de på partier som lovar spänning och äventyr till de uttråkade kvinnorna vilket kan skapa viss instabilitet i samhället.

Hah, dagens skämt. Jag, utan barn, är den kvinna jag känner som röstar mest åt höger och som har mest "hårda" åsikter av faktiskt ALLA kvinnor jag känner till.
Och sedan vet jag många som har barn, som inte skulle ha barn. Du förstår, i skolan träffar man mycket folk.

Så, nej, fel och fel blev det för dig här.
Citera
2019-11-03, 18:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Skumraskaffärer, trodde jag var nästan ensam numera om att använda sådana uttryck. Men tydligen gör DU det också.
Men, de förekommer ju oavsett dina preferenser till företeelsen, eller hur?

Ja de förekommer oavsett.
Men, varför ska samhället möjliggöra detta i ännu större utsträckning än vad som redan sker?
Jag kan inte finna några argument till detta. Det enda jag kan komma på är att män som inte får ha sex blir gladare och nöjdare om de får ha sex, men jag vet inte om det räcker som argument.

Sen är det inte så att jag lever som jag lär alltid. Jag kan till exempel inte försvara att jag äter kött. Faktum är att jag stundtals känner ett förakt för min flathet gällande detta. Jag kan inte hitta ett enda legitimt skäl att äta något kött utöver möjligtvis viltkött. Förutom att jag är bekväm.
Och ändå äter jag det.

Jag skulle kunna säga att "ja men legalisera prostitition, det är inte mitt problem ändå". Men jag funkar inte så om jag inte kan hitta några vettiga argument utöver människans behov för saker och ting.

Så, hjärtat mitt, vad kan man hitta för argument till att legalisera prostitition?
På samhällelig nivå nu, i ett välfärdssamhälle som Sverige.
Citera
2019-11-03, 18:52
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Men, varför ska samhället möjliggöra detta i ännu större utsträckning än vad som redan sker?
Jag kan inte finna några argument till detta. Det enda jag kan komma på är att män som inte får ha sex blir gladare och nöjdare om de får ha sex, men jag vet inte om det räcker som argument.

Sen är det inte så att jag lever som jag lär alltid. Jag kan till exempel inte försvara att jag äter kött. Faktum är att jag stundtals känner ett förakt för min flathet gällande detta. Jag kan inte hitta ett enda legitimt skäl att äta något kött utöver möjligtvis viltkött. Förutom att jag är bekväm.
Och ändå äter jag det.

Jag skulle kunna säga att "ja men legalisera prostitition, det är inte mitt problem ändå". Men jag funkar inte så om jag inte kan hitta några vettiga argument utöver människans behov för saker och ting.

Så, hjärtat mitt, vad kan man hitta för argument till att legalisera prostitition?
Summan av en människas laster sägs ju vara konstant, och detsamma verkar gälla den samlade mängden jävlelskap som mänskligheten som art lyckas ställa till med. Men jag är inte satt här till världen för att döma andra. Mein Freundin, visst skulle jag vilja justera det klockverk som utgjort människan utveckling genom årtusenden, våld, svält, tortyr, våldtäkter, miljöförstöring, massutrotning av hela folkslag etc. Men jag kan kanske göra en liten skillnad i det lilla genom att visa kärlek och respekt mot de runt omkring mig.
Mina köttbitar skall ni dock ge fan i, likaså mina diesel-åttor. Så ge fan i mitt kylskåp och mitt garage. Speciellt garaget, där skall det jävlar inte odlas några förbannade grönsaker.
( Trots det är det horder av krukor därinne just nu)
Citera
2019-11-03, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity

Jaha, men det jag försökte förklara för Svenne är att det visst är fullt lagligt att väcka nån som vill det med sex.
Det är bara om personen inte vill som det är olagligt.
Citera
2019-11-03, 18:57
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Vilka är NI?
Du får gärna DU:a mig i fortsättningen

Hörde ett radioprogram förra veckan på p1 där det diskuterades om hur skadligt ensamhet var och att England infört en ensamhetsminister för att lösa det problemet. De diskuterade vidare om att Sverige också borde införa en ensamhetsminister.

Det är fine ensamhet är väldigt skadligt för många människor, de pratades till och med om det skulle klassas som en sjukdom. Men jag tror att ett sexlöst eller liv utan att få stilla sina sexuella nyfikenhet, är ännu skadligare. Speciellt för såna som har svårt att få till det. Men också för dem i relationer där man antingen inte vågar eller får vara experimentell. Eller där man har för stor skillnad på det sexuella behovet hos paret.

Så på frågan VARFÖR, för att det fyller en viktig funktion för mångas välbefinnande.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1381909
Citera
2019-11-03, 18:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Summan av en människas laster sägs ju vara konstant, och detsamma verkar gälla den samlade mängden jävlelskap som mänskligheten som art lyckas ställa till med. Men jag är inte satt här till världen för att döma andra. Mein Freundin, visst skulle jag vilja justera det klockverk som utgjort människan utveckling genom årtusenden, våld, svält, tortyr, våldtäkter, miljöförstöring, massutrotning av hela folkslag etc. Men jag kan kanske göra en liten skillnad i det lilla genom att visa kärlek och respekt mot de runt omkring mig.
Mina köttbitar skall ni dock ge fan i, likaså mina diesel-åttor. Så ge fan i mitt kylskåp och mitt garage. Speciellt garaget, där skall det jävlar inte odlas några förbannade grönsaker.
( Trots det är det horder av krukor därinne just nu)

Okej, men du, nu tyckte jag att frågan liksom pratades bort. Jag ville ju verkligen höra om det fanns några vettiga argument för att ha bordeller i Sverige. Jag kan tänka mig att omvärdera min åsikt om det presenteras något bra argument, men än så länge har det mesta handlat om att män vill kunna ha möjlighet att köpa sex.
Citera
2019-11-03, 19:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Hörde ett radioprogram förra veckan på p1 där det diskuterades om hur skadligt ensamhet var och att England infört en ensamhetsminister för att lösa det problemet. De diskuterade vidare om att Sverige också borde införa en ensamhetsminister.

Det är fine ensamhet är väldigt skadligt för många människor, de pratades till och med om det skulle klassas som en sjukdom. Men jag tror att ett sexlöst eller liv utan att få stilla sina sexuella nyfikenhet, är ännu skadligare. Speciellt för såna som har svårt att få till det. Men också för dem i relationer där man antingen inte vågar eller får vara experimentell. Eller där man har för stor skillnad på det sexuella behovet hos paret.

Så på frågan VARFÖR, för att det fyller en viktig funktion för mångas välbefinnande.

https://sverigesradio.se/avsnitt/1381909

Mm ok. Man kan diskutera frågan utifrån denna aspekt.
Vad jag tänker på då är:
Att betala för att ha sex, eller att betala för någons tid som sällskap, ger det en känsla av mindre ensamhet?
Jag inbillar mig motsatsen, men jag kan ha fel såklart.

Gällande lustarna, ja, det är svårt. Hur tungt ska det få väga?
För om man legaliserar prostitition får man effekter på många människor. Antalet prostituerade lär öka, vi får invandrade kvinnor från fattigare länder som tänker att det kan vara en bra inkomst.

Fler män kanske är otrogna, alltså ser bordell som en enkel väg istället för att jobba på sina förhållanden. Och så får frun veta. Så blir det skilsmässa. Så blir båda ensamma. Mannen kanske börjar supa för att lindra ensamheten o.s.v (eller kvinnan, men kvinnor tenderar att ha större nätverk än män).
Kriminella ges en ny spelplan att mygla runt. Drogförsäljning frodas. Polisens belastning ökar o.s.v...
Citera
2019-11-03, 19:17
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Mm ok. Man kan diskutera frågan utifrån denna aspekt.
Vad jag tänker på då är:
Att betala för att ha sex, eller att betala för någons tid som sällskap, ger det en känsla av mindre ensamhet?
Jag inbillar mig motsatsen, men jag kan ha fel såklart.

Gällande lustarna, ja, det är svårt. Hur tungt ska det få väga?
För om man legaliserar prostitition får man effekter på många människor. Antalet prostituerade lär öka, vi får invandrade kvinnor från fattigare länder som tänker att det kan vara en bra inkomst.

Fler män kanske är otrogna, alltså ser bordell som en enkel väg istället för att jobba på sina förhållanden. Och så får frun veta. Så blir det skilsmässa. Så blir båda ensamma. Mannen kanske börjar supa för att lindra ensamheten o.s.v (eller kvinnan, men kvinnor tenderar att ha större nätverk än män).
Kriminella ges en ny spelplan att mygla runt. Drogförsäljning frodas. Polisens belastning ökar o.s.v...
Oj, men du glömde bort att hota med klimatkatastrofer och tredje världskriget.
Citat:
Okej, men du, nu tyckte jag att frågan liksom pratades bort. Jag ville ju verkligen höra om det fanns några vettiga argument för att ha bordeller i Sverige. Jag kan tänka mig att omvärdera min åsikt om det presenteras något bra argument, men än så länge har det mesta handlat om att män vill kunna ha möjlighet att köpa sex.

Det finns väl ett väldigt genomgående argument genom hela denna tråd. Två människor ingår en frivillig ekonomisk uppgörelse. Vad får dig att tycka att du är i din rätt att förhindra dem ifrån det? Det skadar väl för fan ingen annan om två individer har sex med varandra, oavsett anledning.
Skall du lägga näsan i blöt i varenda sängkammare i hela landet, du vet, det finns kvinnor som gifter sig ekonomiskt uppåt. De vill ha den mannens resurser, skall de också nagelfaras av din moraliska kompass?
Citera
2019-11-03, 19:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Och ändå äter jag det.

Det finns massor med bra argument i den här tråden. Självklart ska argumentet att män ska ha möjlighet att köpa sex för att bli glada och nöjda räcka, men det finns även massor av andra bra argument och det känns ju onödigt att gå igenom allt en vända till. WordWarrior t ex har sagt mycket vettigt.

Att det gör livet tryggare, säkrare och bättre för sexarbetarna själva är väl en sak t ex. Men det verkar inte vara så noga. Att lyssna på vad prostituerade själva har att säga finns inte heller något större intresse för här.

Vad som inte finns är ett enda vettigt argument för att förbjuda det.

Det är uppenbart att du läst för många Sveriges Radio-artiklar. Ingen anledning att äta kött? Ja, förutom att det är gott och självklart ska ätas av den anledningen så innehåller det också många mycket viktiga näringsämnen. Gå inte på veganpropagandan som mainstreammedia och livsmedelsverket mf l sprider. Kött är bland det nyttigaste du kan äta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in