Citat:
Ursprungligen postat av
Prepper
Den största anledningen att det inte är bra att män köper sex tror jag är att de slutar gilla kvinnor och det är skadligt på många sätt:
1. Det blir skilsmässa garanterat oftare nästan inga män som köper sex kan ha ett fungerande äktenskap.
Varför skulle de inte kunna det? Det kanske finns, även om det är ovanligt, kvinnor som vill att deras män ska få vara med om stimulerande upplevelser. Annars får väl kvinnorna själva steppa upp så de kan konkurrera med hororna.
Citat:
3, Personen som köper sex blir blase på livet , det finns bara sex ingen kärlek.
Det finns det inte oavsett om man köper sex eller inte.
Citat:
4. De får allmänt mycket svårt att bli överens med kvinnor , eller det tar jättelång tid att bli överens med kvinnor , och relationer med kvinnor blir sämre. De kan få för sig att kvinnor är underlägsna eller förtjänar vara slavar.
Kvinnor har alltid tyckt att män förtjänar att vara slavar. När män köper sex behöver de inte fjäska för att få sex av kvinnor, antar att det är därför det tar längre tid att bli "överens". Då är det bra att män kan gå sin egen väg utan att behöva lägga sig platt för kvinnor (för det är vad överens med en kvinna innebär).
Citat:
5 . Vad jag tror är att de börjar dricka mycket lättare eftersom de kan inte närma sig kvinnor med ett öppet sinne.
Jag har inget som helst behov av att dricka alkohol sen jag började köpa sex. Förr var man dock tvungen att göra det för att överhuvudtaget stå ut med nattklubbar, dejter osv. Dricker väldigt sällan alkohol idag.
Citat:
6. Sen har vi hämndtänkandet från kvinnor. Kvinnor kan inte förmå sig älska män om vi gör för mycket fel. Så när några män gör fel drabbas alla män. Sen blir det faktiskt så att kvinnor vill förstärka den här hämnd effekten och tar gärna hit män som gör fel mot kvinnor i syfte att kvinnor ska bli ännu mer arga på män. Skulle män vara kloka skulle de rensa bort dessa hämndfaktorer som kvinnor har.
Så, om män blir duktiga och lydiga slavar åt kvinnor och lyder deras minsta vink, då kanske kvinnor inte längre vill hämnas på dem? Att "göra fel" är helt enkelt att inte göra som kvinnor vill.
Varför är det hela tiden männen som ska ändra på sig enligt dig?
Citat:
Kan göra en lista på hur män kan rensa bort hämndfaktorer som kvinnor har:
1. Sluta slå och misshandla kvinnor och straffa dem som gör det.
Hur många gör detta? Faktum är att kvinnor verkar gå igång på män som gör det så för att få fler lyckliga äktenskap kanske fler män borde lappa till frugan ibland.
Citat:
2. Nedvärdera inte kvinnor ,eller deras kroppar Gör tvärtom.
De får se ut hur de vill. Men de ska inte komma och kräva att män ska ge dem uppskattning och uppmärksamhet oavsett hur de ser ut.
Citat:
4 Var trevlig mot kvinnor och lyssna när de pratar , ge dem tid.
Jag har suttit och lyssnat på kvinnor på otaliga dejter. Har inte lett någonvart. Sen belönar de fuckboy-Jocke med sex samtidigt som de klagar på att han inte lyssnar på dem.
Citat:
5. Minska inte kvinnors värde.
Vem gör det? Män fullständigt avgudar kvinnor idag. Vi skulle självklart behöva få ner kvinnorna på jorden lite. Där är det dock 100% männens ansvar att sluta ge kvinnor så mycket gratis uppmärksamhet.
Citat:
7. Tvinga ej på kvinnor prostitution , de gillar det inte.
Nej, och vem gör det? Däremot kan vi låta kvinnor som väljer att prostituera sig göra det, och dessutom låta männen som vill köpa sex av dem göra det.
Citat:
Teorin är ju mindre saker kvinnor är irriterade över desto bättre ,fast det får inte bli absurt som att kvinnor börjar utpressa män för att få förmåner som de inte ska ha.
Slippery slope. Ge kvinnan ett lillfinger så tar hon hela handen, osv.
Jag tycker att män ska göra som de vill och känner för. Om sen kvinnor blir irriterade så är deras problem. De kanske ska lära sig att de inte har rätt att styra och ställa med andra människor, framförallt män. Det kvinnan kan göra idag för att få sin vilja igenom är att sexstrejka. Men kan män enkelt köpa sex kan hon inte längre göra det. Tough luck.