2019-11-01, 12:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Misstänker att ni båda två har väldigt svårt i era relationer till kvinnor. Måste vara jobbigt att inte få komma till alls.

Aah, så härligt med sexistiska härskartekniker när argumenten tryter. Fräscht. Verkligen.

Citat:
Att följa kvinnohatande drev är inget som de flesta män gör men ni två........suck

...och självfallet, absolut, är all form av kritik mot offentliga kvinnor HAT och DREV. Inga gråtoner.
Citera
2019-11-01, 14:24
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Tycker att Linnéa verkar vara en intelligent kvinna, och även jävligt snygg. Tyvärr så förstörs allt detta genom hennes eviga tjat om "män". Vad dessa jämställdhetskrigare blundar för är statistiken som visar vilka som är överrepresenterade när det gäller sexualbrott. Jag har åkt en jävla massa kollektivtrafik i mitt liv, och i flera olika städer, och det är fan alltid blattar som börjar klänga på brudar. Hade jag fått en dollar för varje gång det har hänt så hade inte jag behövt jobba på väldigt, väldigt, länge - inte mina barn heller för den delen.

Något olustigt kommer över mig när jag läser hennes påstådda prints på hennes andra Instagram-konto. Det känns som att hon har läst http://www.emailsfromanasshole.dontevenreply.com/ . Han brukade svara på olika "annonser" som givetvis var fejk - och sen uppstod en rolig konversation. Det känns lite som det över hennes prints. För jag kan inte förstå hur någon kan få så efterblivna meddelanden jämt och ständigt.
Senast redigerad av Gesaffelstein 2019-11-01 kl. 14:29.
Citera
2019-11-01, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Tror inte hon tjänar miljoner. Hon tjänar säkert bra men inte miljoner.

50.00kr i timmen = 120.000kr för 1,5 h..
Jag ser henne ofta sitta på tåg på väg till nya föreläsningar för vänsterblivna, det blir miljoner.
Citera
2019-11-01, 14:33
https://www.instagram.com/p/BvM9Y8HAWX3

Konstigt kombination av text och bild, sexuella övergrepp på barn och lite urringat. Kanske är jag gubbig, men tycker ändå det är skumt.

"Hon är tio år gammal och hon har blivit våldtagen fler gånger än hon kommer ihåg och hon bor i ett flyktingläger och ingen jävel bryr sig. Män med makt våldtar små barn runt om i världen varje dag och det görs helt enkelt inte tillräckligt för att förhindra det. 98% av sexuella övergrepp begås av pojkar och män. Allt från helt vanliga män i villaområden till världsstjärnor där ett helt crew täcker upp och skyddar. Främlingar, släktingar, lärare. Pappor, polare, elever.

Varje dag får jag mail från barnen de utsätter. Som fått tränarens händer på sitt lår eller penis inkörd munnen. Vars styvpappa smygfotar dom, mamma är gränslös eller agent är ett jävla svin. Barn som frågar mig vad de gjort för fel. Barn som hatar sig själva. Barn som vill dö.

Trots att sexuella övergrepp mot barn är så vanligt att mer än var femte barn blivit utsatt är samtalet inte prioriterat och kunskapen inte väl spridd. Vi måste bli bättre på att möta och ta emot barns historier och smärta. Vi måste lära oss se, ingripa och utreda. Vi måste kunna förebygga bättre och förstå att en förövare inte alltid är den vi tror. Att titta åt andra hållet rörande våldtäktskultur, pedofili och sexualisering av barn måste få ett slut.

Jag sitter bredvid den tioåriga flickan och militär skriker i bakgrunden och vi pratar om att människosmugglare, främlingar och vem fan som helst har våldtagit henne på vägen till, eller i lägret. Världen tittar på och vet att hon och de andra barnen inte har något trygghet, frihet eller framtid, men för få gör något åt saken så de är fast där.

Ibland kommer hon och vill prata om det, eller så pratar vi om något annat men faktum kvarstår att hon är ett barn, mitt i ett krig hon inte bett om som slagit sönder hennes land, hennes hem, hennes familj och hennes kropp. Och hon är bara tio år gammal. Men vem fan bryr sig.
.
(Ett fragment från mina anteckningar och tankar från en av jobbresorna med delen av min aktivism som enbart är utomlands)"
Citera
2019-11-01, 18:26
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
https://www.instagram.com/p/BvM9Y8HAWX3

Konstigt kombination av text och bild, sexuella övergrepp på barn och lite urringat. Kanske är jag gubbig, men tycker ändå det är skumt.

Problemet är att man som kvinna alltid sexualiseras. Antingen är man för sexigt klädd och ska då inte tas på allvar eller så får man höra att man är en ful och osexig batikhäxa.

Män förstår inte detta eller vill inte förstå hur de utövar makt på det sättet. Tänk om ni själva i alla lägen bedömdes på det sättet.

Tänker på alla kvinnliga politiker som fått sin klädsel och look kommenterad istället för budskapet. Tänker på alla våldtäktoffer som skuldbelagts pga sin klädsel.

Fy fan!
Citera
2019-11-01, 18:28
Citat:
Problemet är att man som kvinna alltid sexualiseras. Antingen är man för sexigt klädd och ska då inte tas på allvar eller så får man höra att man är en ful och osexig batikhäxa.

Män förstår inte detta eller vill inte förstå hur de utövar makt på det sättet. Tänk om ni själva i alla lägen bedömdes på det sättet.

Tänker på alla kvinnliga politiker som fått sin klädsel och look kommenterad istället för budskapet.

Fy fan!

Det hade räckt om hon stängt jackan, kära troll.

Varför inte vissa fittan också, liksom?
Citera
2019-11-01, 18:33
Medlem
Citat:
Men vad gulligt.....

Ärligt , det finns inget som attraherar mig mer hos en man än intelligens, förmåga till självständigt tänkande och öppensinnad inställning. På samma sätt upplever dumhet, inskränkthet och det totalt förutsägbara som nästan frånstötande.

Misstänker att ni båda två har väldigt svårt i era relationer till kvinnor. Måste vara jobbigt att inte få komma till alls.

Att följa kvinnohatande drev är inget som de flesta män gör men ni två........suck

Tycker du att de som pekar på LCs lögner, hets och plagiat, ägnar sig åt ett kvinnohatande drev? Ägnar sig Haveristerna åt kvinnohat?

Det låter som något LC själv skulle kunna säga. Det är faktiskt något LC själv sagt i en intervju med Café. Är det du, LC?
Citera
2019-11-01, 18:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Tänker på alla kvinnliga politiker som fått sin klädsel och look kommenterad istället för budskapet. Tänker på alla våldtäktoffer som skuldbelagts pga sin klädsel.

Fy fan!
Bullshit. Det finns gott om kvinnor som vare sig ser ut som luder på jakt efter jobb eller som tanter som gillar hemstickade kläder och prydnadssaker gjorda av kottar. Dessutom är ni kvinnor jävligt bra på att sexualisera er själva.
Citera
2019-11-01, 18:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Fy fan!

Du tror fortsatt på den myten. Tror det var senast 1995 som klädsel spelade in gällande rättegång om våldtäkt. Att kvinna får skylla sig själv. Den tiden är över för länge sedan.

Linnéa Claeson är bara dum oavsett hur hon klär sig.
Citera
2019-11-01, 19:34
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Bullshit. Det finns gott om kvinnor som vare sig ser ut som luder på jakt efter jobb eller som tanter som gillar hemstickade kläder och prydnadssaker gjorda av kottar. Dessutom är ni kvinnor jävligt bra på att sexualisera er själva.

Vem ser ut som ett luder på jakt efter ett jobb?
Citera
2019-11-01, 23:13
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du tror fortsatt på den myten. Tror det var senast 1995 som klädsel spelade in gällande rättegång om våldtäkt. Att kvinna får skylla sig själv. Den tiden är över för länge sedan.

Linnéa Claeson är bara dum oavsett hur hon klär sig.

Tyvärr har du totalt fel här. På pappret är det som du säger i realiteten ser det helt annorlunda ut. Kvinnans klädsel och uppträdande får ofta en stor betydelse.

Vad gäller många mäns attityder till detta så räcker det med att läsa några trådar på Flashback. Inte minst den här tråden där Linneas klädsel ofta används som argument mot det hon står upp för.

Samtyckeslagen kan möjligen innebära en skillnad. till det bättre här.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2019-11-01 kl. 23:21.
Citera
2019-11-02, 01:05
Medlem
Citat:
Vem ser ut som ett luder på jakt efter ett jobb?

En hora som letar efter en torsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in