2019-11-02, 02:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Vad gäller många mäns attityder till detta så räcker det med att läsa några trådar på Flashback. Inte minst den här tråden där Linneas klädsel ofta används som argument mot det hon står upp för.

Hon klär sig extremt illa på de bilder jag sett och hon spelar på sin sexualitet så att det står härliga till och hon är dessutom väldigt provokativ, på vad sätt har hon uträttat något gott som lett till något bra?

Det enda hon verkar vara genuint intresserad av är uppmärksamhet till varje pris och det oavsett vad hon än engagerar sig i. Hon är en typisk mediafeminist som bara vill synas till varje pris.

.
Citera
2019-11-02, 11:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Vem ser ut som ett luder på jakt efter ett jobb?
Ganska många faktiskt.
Citera
2019-11-02, 11:30
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon klär sig extremt illa på de bilder jag sett och hon spelar på sin sexualitet så att det står härliga till och hon är dessutom väldigt provokativ, på vad sätt har hon uträttat något gott som lett till något bra?

Det enda hon verkar vara genuint intresserad av är uppmärksamhet till varje pris och det oavsett vad hon än engagerar sig i. Hon är en typisk mediafeminist som bara vill synas till varje pris.

.

Mycket bra skrivet, kan bara hålla med
Citera
2019-11-05, 10:03
Medlem
Nytt fint (och lukrativt?) uppdrag för den före detta handbollsspelaren och feminist-aktivisten Linnéa Claeson. 18 december leder hon tillsammans med Peter Settman Svenska hjältar-galan på Aftonbladet, TV3, Viafree och Viaplay.
Märkligt ändå att inte allt ifrågasättande av Claesons agerande inte får något som helst genomslag i medievärlden.
Citera
2019-11-05, 20:28
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Nytt fint (och lukrativt?) uppdrag för den före detta handbollsspelaren och feminist-aktivisten Linnéa Claeson. 18 december leder hon tillsammans med Peter Settman Svenska hjältar-galan på Aftonbladet, TV3, Viafree och Viaplay.
Märkligt ändå att inte allt ifrågasättande av Claesons agerande inte får något som helst genomslag i medievärlden.

Medieetablissemanget är en sammanhängande maffia där man kan bära sig åt hur som helst om man bara har rätt politiska åsikter. Hur många TV-soffor har inte Linnea Claesson suttit och flinat i och demonstrativt gresat med benen.

Vill man ha lite mera sakliga åsikter får man gå till alternativ Media som YouTube.
Som "Jellybean Gen" eller "Angry Foreigner" (Arga Blatten).

"Sveriges modigaste feminist": https://www.youtube.com/watch?v=08vn2lfeG3o&t=363s

"Linnea Claesson är en idiot": https://www.youtube.com/watch?v=SqjsPwxUuuI&t=19s
Citera
2019-11-05, 23:53
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:

Ja, väldigt uppseendeväckande. Hela fenomenet Linnéa Claesson påminner om en viss kapten klänning, som under sin tid också gjorde karriär på populistiska ideal.

Det känns dock skönt att vi alla här kommer kunna stå raka i ryggen den dagen Linnéa ertappas som den charlatan hon är, samtidigt som alla inom den mediala sfären som givit henne alla dessa jobb/uppdrag få stå och skämmas som hundar.
Citera
2019-11-07, 07:43
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Tror inte hon tjänar miljoner. Hon tjänar säkert bra men inte miljoner.

Visst tjänar hon bra med pengar på sin deltidssyssla (med den taxan hon har för sina föreläsningar så behöver hon inte jobba alltför många timmar för att dra in 2.2 miljoner i intäkter.)

https://www.allabolag.se/5591442792/bokslut
Citera
2019-11-07, 21:29
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:

Precis, hennes TV-uppdrag ökar istället ju mer insyltad hon är.
Som Pascalidou, hon kan ju göra vad fan som helst och får ändå förtroendeingivande uppdrag. Det kan gå en tid emellan, t.ex. hennes hjärnsläpp när hon skällde på SVT-killen under valet 2014, då tog det ett litet tag innan man såg henne igen.
Citera
2019-11-10, 21:49
Medlem
Pusts avatar
Linnéa Claesson besöker Jakobstad och Vasa i Finland, där hon håller föreläsningar nästa vecka. I artikeln säger innéae att hon inte har lyssnat på Haveristernas, Tankesmedjans eller Daddy Issues kritik och väljer att inte kommentera det.

Mord- och våldtäktshotade aktivisten Linnéa Claeson: "Jag tror inte folk förstår att internet är på riktigt"
https://www.hbl.fi/artikel/mord-och-...nternet-ar-pa/
– Första gången jag blev sexuellt trakasserad var jag ett barn. Jag gick i dagis, någon sade balla balla, drog mig i håret och tog på min kropp mot min vilja. Det har hänt nästan alla mina tjejkompisar också, min historia är inte unik för mig. Sexuella trakasserier har alltid funnits. Det började den dag jag föddes till flicka och samhället tog ifrån mig vissa rättigheter till min kropp och mitt liv.
Citera
2019-11-11, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Linnéa Claesson besöker Jakobstad och Vasa i Finland, där hon håller föreläsningar nästa vecka. I artikeln säger innéae att hon inte har lyssnat på Haveristernas, Tankesmedjans eller Daddy Issues kritik och väljer att inte kommentera det.

Mord- och våldtäktshotade aktivisten Linnéa Claeson: "Jag tror inte folk förstår att internet är på riktigt"
– Första gången jag blev sexuellt trakasserad var jag ett barn. Jag gick i dagis, någon sade balla balla, drog mig i håret och tog på min kropp mot min vilja. Det har hänt nästan alla mina tjejkompisar också, min historia är inte unik för mig. Sexuella trakasserier har alltid funnits. Det började den dag jag föddes till flicka och samhället tog ifrån mig vissa rättigheter till min kropp och mitt liv.

Förr fanns det boenden för sådana som Linnéa. De kallades mentalsjukhus!
Citera
2019-11-11, 12:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust

Vaaa? Barn i dagisåldern beter sig puckat? Nästan som att dom inte riktigt förstår saker och ting riktigt ordentligt.
Citera
2019-11-11, 15:29
Medlem
Ad-infinitums avatar
Intressant.
För i en spelarpresentation för sin f.d. danska klubb förklarade hon hur hon redan som fyraåring brukade gömma sig i torkskåpet på dagis och pussas med sin "käresta".

https://web.archive.org/web/20171102...linnea-claeson

Hennes offer kanske inte alls ville in i torskskåpet och pussas.
Hon kanske sysslade med sexuella trakasserier själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in