2019-10-31, 14:52
Medlem
Sun Rulers avatar
Nej och jag dricker p min hjd ett par gnger per r trots att det r lagligt.

Jag saknar lockelsen till allehanda berusningsmedel.
Citera
2019-10-31, 15:03
Medlem
f30malmos avatar
Nej.

Har egentligen tillgng till de flesta "vanliga" drogerna genom olika diagnoser, men jag vill inte lngre. Jag orkar inte. Jag vill bara leva ett normalt och lugnt liv med trning, resor, studera och netflix.

Eventuellt skulle jag kunna tnka mig rka p ngon gng per r, men ven alkohol r jag less p.
Citera
2019-10-31, 15:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Nej, eftersom mitt ansiktet inte har rd med att bli fulare

Haha. Lite s ocks.
Citera
2019-10-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Tvi! Droger r hxkraft och leder dig till satans hnder.

1 Petrusbrevet 5:8
"Var nyktra och vakna. Er fiende djvulen gr omkring som ett rytande lejon och sker efter ngon att sluka."

Om vi nu ska blanda in religion s enligt bibeln r Cannabis den heliga rten som bibelvetenskapen insisterar sjlv att det r.

Exodus 30:22-33 "The Anointing Oil"
Citat:
22 Moreover, the Lord spoke to Moses, saying, 23 Take also for yourself the finest of spices: of flowing myrrh five hundred shekels, and of fragrant cinnamon half as much, two hundred and fifty, and of fragrant cane two hundred and fifty, 24 and of cassia five hundred, according to the shekel of the sanctuary, and of olive oil a hin.

Fragrant cane = kaneh bosm som r ett forntida ord fr Cannabis.

Fr inte glmma att "frankincense" och "Myrrh" r psykoaktiva substanser ocks, aka, droger.

S lnge du anvnder mediciner eller rter i syfte fr att hela ditt egna tempel och inte gr det enbart fr berusningssyften, s r det acceptabelt och ingen djvul kommer att jaga dig.
Citera
2019-10-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungOdumSkaning
Om vi nu ska blanda in religion s enligt bibeln r Cannabis den heliga rten som bibelvetenskapen insisterar sjlv att det r.

Exodus 30:22-33 "The Anointing Oil"

Fragrant cane = kaneh bosm som r ett forntida ord fr Cannabis.

Fr inte glmma att "frankincense" och "Myrrh" r psykoaktiva substanser ocks, aka, droger.

S lnge du anvnder mediciner eller rter i syfte fr att hela ditt egna tempel och inte gr det enbart fr berusningssyften, s r det acceptabelt och ingen djvul kommer att jaga dig.
Om du ska citera Bibeln p engelska anvnd King James versionen.

Exodus 30:23
"Take thou also unto thee principal spices, of pure myrrh five hundred shekels, and of sweet cinnamon half so much, even two hundred and fifty shekels, and of sweet calamus two hundred and fifty shekels,"

Nej. Kalmus r inte cannabis.

Ls sedan de senare verserna i kapitlet.

Ingenstans nmns det att oljan intas, dremot str det klart och tydligt att oljan inte ska rra kroppen i Exodus 30:32.

Att du hvdar att cannabis kan intas fr att det inte enbart anvnds fr berusningssyfte ndrar inte faktum att cannabis r berusande.
Citera
2019-10-31, 16:36
Medlem
dufrianords avatar
Nej de skulle jag aldrig gra. Det r inte frmst fr lagen som man lter bli narkotika.
Citera
2019-10-31, 19:31
Medlem
Citat:
Om du ska citera Bibeln p engelska anvnd King James versionen.

Exodus 30:23
"Take thou also unto thee principal spices, of pure myrrh five hundred shekels, and of sweet cinnamon half so much, even two hundred and fifty shekels, and of sweet calamus two hundred and fifty shekels,"

Nej. Kalmus r inte cannabis.

Ls sedan de senare verserna i kapitlet.

Ingenstans nmns det att oljan intas, dremot str det klart och tydligt att oljan inte ska rra kroppen i Exodus 30:32.

Att du hvdar att cannabis kan intas fr att det inte enbart anvnds fr berusningssyfte ndrar inte faktum att cannabis r berusande.

"Around 1980, etymologists at Hebrew University in Jerusalem confirmed that cannabis is mentioned in the Bible by name, Kineboisin (also spelled Kannabosm) in a list of measured ingredients for 'an oil of holy ointment, an ointment compound after the art of apothecary' to be smeared on the head. The word was mistranslated in King James version as 'calamus' " (Latimer, 1988)

Jag skrev tydligt kaneh bosm som ocks skriv p olika stt som Kaneh Bosem, Kannabosm eller Kineboisin.

Sen s r fortfarande myrrh och frankincense psykoaktiva substanser ocks.

Luke som var en apostel av jesus som skrev gospels, var en lkare som skrev ut mediciner ganska frekvent enligt Colossians 4:14. Med dessa som guider s kan det faststllas att mediciner samt rter r acceptabla fr att behandla ens egna tempel dvs, sin kropp. Cannabis r en av dessa rterna. De var mycket vl medvetna om de psykiska effekterna och det anvndes fr att hela kroppen.

Sen s kanske du ska lra dig vad ointment betyder.
Senast redigerad av ungOdumSkaning 2019-10-31 kl. 19:36.
Citera
2019-10-31, 19:38
Medlem
Citat:
"Around 1980, etymologists at Hebrew University in Jerusalem confirmed that cannabis is mentioned in the Bible by name, Kineboisin (also spelled Kannabosm) in a list of measured ingredients for 'an oil of holy ointment, an ointment compound after the art of apothecary' to be smeared on the head. The word was mistranslated in King James version as 'calamus' " (Latimer, 1988)

Jag skrev tydligt kaneh bosm som ocks skriv p olika stt som Kaneh Bosem, Kannabosm eller Kineboisin.

Sen s r fortfarande myrrh och frankincense psykoaktiva substanser ocks.

Luke som var en apostel av jesus som skrev gospels, var en lkare som skrev ut mediciner ganska frekvent enligt Colossians 4:14. Med dessa som guider s kan det faststllas att mediciner samt rter r acceptabla fr att behandla ens egna tempel dvs, sin kropp. Cannabis r en av dessa rterna. De var mycket vl medvetna om de psykiska effekterna och det anvndes fr att hela kroppen.
1. Det finns inget bevis p att kannabosm betyder cannabis.

2. Det ndrar inte faktum att det r frbjudet att den heliga oljan rr kroppen.

3. Gud har skapat gott om medicinska vxter naturen som saknar berusande effekter.

4. Det finns inget som tyder p att lkare under Jesus tid skrev ut berusande rter som medicin. Detta r ngot du sjlv hittat p.
Citera
2019-10-31, 20:18
Medlem
Citat:
1. Det finns inget bevis p att kannabosm betyder cannabis.

2. Det ndrar inte faktum att det r frbjudet att den heliga oljan rr kroppen.

3. Gud har skapat gott om medicinska vxter naturen som saknar berusande effekter.

4. Det finns inget som tyder p att lkare under Jesus tid skrev ut berusande rter som medicin. Detta r ngot du sjlv hittat p.

Dr finns visst bevis till att ordet "Kannabosm" betyder Cannabis.

Frsta ordet fr Cannabis frn allra frsta brjan uppkom bland Neo-Assyrier och det Neo-babyloniska riket. Ordet Qunnabus, var att hnvisa till "Ett stt att skapa rk". Qunnabus blev sedan adopterat av skytiska folket i stra Iran. Thrakier hr i steuropa utveckla det grekiska ordet Knnabis och det hebreiska "qannabōs".

Kaneh-Bosem som anvndes av forntida semitiska grupper slog ihop termen med grekiska ordet Knnabis som blev Qannabōs.

Qannabōs har sedan drefter utvecklats till Cannabis vilket r det latinska ordet som har stannat kvar tills idag.

Det var strngt hllet till att det vara bara prstar och versteprsten som fick anvnda det. Sedan drefter fick kungar 1 Samuel 10:1. Det var frbjudet fr "outsiders". S fr att detaljera ditt egna svar lite extra. Ja det var frbjudet fr dem som inte var prstar, verstepresten eller kung med att vidrra den heliga oljan. Det va exklusivt fr dem som hll dessa titlar.

Och Cannabis r ett medicinsk vxt och det kvittar om den har berusande effekt, den har fortfarande medicinskt vrde fr att hela ditt tempel.

Ls sjlv Colossians 4:14 och studera vad bibelvetenskapen sger.

Det r inte bara bland kristna som Cannabis tycks ha religist vrde. Det gller Shintos, hinduer, Buddhism, Sufism, Esser, Zoroastrians, Bantu, Judar, Rastafarians som ngra exempel ocks.
Senast redigerad av ungOdumSkaning 2019-10-31 kl. 20:31.
Citera
2019-10-31, 20:41
Medlem
Frixys avatar
Jag skulle vilja prova toppsltskivling ngon gng, s hade det gtt att kpa hade jag provat. Men bli vaneknarkare? Nej.
Citera
2019-10-31, 20:55
Medlem
Citat:
Dr finns visst bevis till att ordet "Kannabosm" betyder Cannabis.

Frsta ordet fr Cannabis frn allra frsta brjan uppkom bland Neo-Assyrier och det Neo-babyloniska riket. Ordet Qunnabus, var att hnvisa till "Ett stt att skapa rk". Qunnabus blev sedan adopterat av skytiska folket i stra Iran. Thrakier hr i steuropa utveckla det grekiska ordet Knnabis och det hebreiska "qannabōs".

Kaneh-Bosem som anvndes av forntida semitiska grupper slog ihop termen med grekiska ordet Knnabis som blev Qannabōs.

Qannabōs har sedan drefter utvecklats till Cannabis vilket r det latinska ordet som har stannat kvar tills idag.

Det var strngt hllet till att det vara bara prstar och versteprsten som fick anvnda det. Sedan drefter fick kungar 1 Samuel 10:1. Det var frbjudet fr "outsiders". S fr att detaljera ditt egna svar lite extra. Ja det var frbjudet fr dem som inte var prstar, verstepresten eller kung med att vidrra den heliga oljan. Det va exklusivt fr dem som hll dessa titlar.

Och Cannabis r ett medicinsk vxt och det kvittar om den har berusande effekt, den har fortfarande medicinskt vrde fr att hela ditt tempel.

Ls sjlv Colossians 4:14 och studera vad bibelvetenskapen sger.

Det r inte bara bland kristna som Cannabis tycks ha religist vrde. Det gller Shintos, hinduer, Buddhism, Sufism, Esser, Zoroastrians, Bantu, Judar, Rastafarians som ngra exempel ocks.
Sluta ljug din djvulsdyrkare.

Du snackar bara goja och phitt!

1 Samuel 10:1 nmner ingenting om den heliga oljan.

Colossians 4:14 nmner ingenting om cannabis.

Att shintoer, hinduer, buddhister, sufiter, esser, zoroastrianer anvnder cannabis r ett ytterligare exempel p hur narkotika slnger dig i satans hnder.
Citera
2019-10-31, 21:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tvi! Droger r hxkraft och leder dig till satans hnder.

1 Petrusbrevet 5:8
"Var nyktra och vakna. Er fiende djvulen gr omkring som ett rytande lejon och sker efter ngon att sluka."
Inget du skrev dr har ngon betydelse fr ntt.
Och det r bara en konstruktion du ger, och en fantasi.

Sjlvklart ska det vara lagligt och knarka, d mnniskor skadas mer om det r olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in