2019-10-31, 14:52
Medlem
Sun Rulers avatar
Nej och jag dricker på min höjd ett par gånger per år trots att det är lagligt.

Jag saknar lockelsen till allehanda berusningsmedel.
Citera
2019-10-31, 15:03
Medlem
f30malmos avatar
Nej.

Har egentligen tillgång till de flesta "vanliga" drogerna genom olika diagnoser, men jag vill inte längre. Jag orkar inte. Jag vill bara leva ett normalt och lugnt liv med träning, resor, studera och netflix.

Eventuellt skulle jag kunna tänka mig röka på någon gång per år, men även alkohol är jag less på.
Citera
2019-10-31, 15:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
Nej, eftersom mitt ansiktet inte har råd med att bli fulare

Haha. Lite så också.
Citera
2019-10-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Tvi! Droger är häxkraft och leder dig till satans händer.

1 Petrusbrevet 5:8
"Var nyktra och vakna. Er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka."

Om vi nu ska blanda in religion så enligt bibeln är Cannabis den heliga örten som bibelvetenskapen insisterar själv att det är.

Exodus 30:22-33 "The Anointing Oil"
Citat:
22 Moreover, the Lord spoke to Moses, saying, 23 “Take also for yourself the finest of spices: of flowing myrrh five hundred shekels, and of fragrant cinnamon half as much, two hundred and fifty, and of fragrant cane two hundred and fifty, 24 and of cassia five hundred, according to the shekel of the sanctuary, and of olive oil a hin.

Fragrant cane = kaneh bosm som är ett forntida ord för Cannabis.

Får inte glömma att "frankincense" och "Myrrh" är psykoaktiva substanser också, aka, droger.

Så länge du använder mediciner eller örter i syfte för att hela ditt egna tempel och inte gör det enbart för berusningssyften, så är det acceptabelt och ingen djävul kommer att jaga dig.
Citera
2019-10-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungOdumSkaning
Om vi nu ska blanda in religion så enligt bibeln är Cannabis den heliga örten som bibelvetenskapen insisterar själv att det är.

Exodus 30:22-33 "The Anointing Oil"

Fragrant cane = kaneh bosm som är ett forntida ord för Cannabis.

Får inte glömma att "frankincense" och "Myrrh" är psykoaktiva substanser också, aka, droger.

Så länge du använder mediciner eller örter i syfte för att hela ditt egna tempel och inte gör det enbart för berusningssyften, så är det acceptabelt och ingen djävul kommer att jaga dig.
Om du ska citera Bibeln på engelska använd King James versionen.

Exodus 30:23
"Take thou also unto thee principal spices, of pure myrrh five hundred shekels, and of sweet cinnamon half so much, even two hundred and fifty shekels, and of sweet calamus two hundred and fifty shekels,"

Nej. Kalmus är inte cannabis.

Läs sedan de senare verserna i kapitlet.

Ingenstans nämns det att oljan intas, däremot står det klart och tydligt att oljan inte ska röra kroppen i Exodus 30:32.

Att du hävdar att cannabis kan intas för att det inte enbart används för berusningssyfte ändrar inte faktum att cannabis är berusande.
Citera
2019-10-31, 16:36
Medlem
dufrianords avatar
Nej de skulle jag aldrig göra. Det är inte främst för lagen som man låter bli narkotika.
Citera
2019-10-31, 19:31
Medlem
Citat:
Om du ska citera Bibeln på engelska använd King James versionen.

Exodus 30:23
"Take thou also unto thee principal spices, of pure myrrh five hundred shekels, and of sweet cinnamon half so much, even two hundred and fifty shekels, and of sweet calamus two hundred and fifty shekels,"

Nej. Kalmus är inte cannabis.

Läs sedan de senare verserna i kapitlet.

Ingenstans nämns det att oljan intas, däremot står det klart och tydligt att oljan inte ska röra kroppen i Exodus 30:32.

Att du hävdar att cannabis kan intas för att det inte enbart används för berusningssyfte ändrar inte faktum att cannabis är berusande.

"Around 1980, etymologists at Hebrew University in Jerusalem confirmed that cannabis is mentioned in the Bible by name, Kineboisin (also spelled Kannabosm) in a list of measured ingredients for 'an oil of holy ointment, an ointment compound after the art of apothecary' to be smeared on the head. The word was mistranslated in King James version as 'calamus' " (Latimer, 1988)

Jag skrev tydligt kaneh bosm som också skriv på olika sätt som Kaneh Bosem, Kannabosm eller Kineboisin.

Sen så är fortfarande myrrh och frankincense psykoaktiva substanser också.

Luke som var en apostel av jesus som skrev gospels, var en läkare som skrev ut mediciner ganska frekvent enligt Colossians 4:14. Med dessa som guider så kan det fastställas att mediciner samt örter är acceptabla för att behandla ens egna tempel dvs, sin kropp. Cannabis är en av dessa örterna. De var mycket väl medvetna om de psykiska effekterna och det användes för att hela kroppen.

Sen så kanske du ska lära dig vad ointment betyder.
Senast redigerad av ungOdumSkaning 2019-10-31 kl. 19:36.
Citera
2019-10-31, 19:38
Medlem
Citat:
"Around 1980, etymologists at Hebrew University in Jerusalem confirmed that cannabis is mentioned in the Bible by name, Kineboisin (also spelled Kannabosm) in a list of measured ingredients for 'an oil of holy ointment, an ointment compound after the art of apothecary' to be smeared on the head. The word was mistranslated in King James version as 'calamus' " (Latimer, 1988)

Jag skrev tydligt kaneh bosm som också skriv på olika sätt som Kaneh Bosem, Kannabosm eller Kineboisin.

Sen så är fortfarande myrrh och frankincense psykoaktiva substanser också.

Luke som var en apostel av jesus som skrev gospels, var en läkare som skrev ut mediciner ganska frekvent enligt Colossians 4:14. Med dessa som guider så kan det fastställas att mediciner samt örter är acceptabla för att behandla ens egna tempel dvs, sin kropp. Cannabis är en av dessa örterna. De var mycket väl medvetna om de psykiska effekterna och det användes för att hela kroppen.
1. Det finns inget bevis på att kannabosm betyder cannabis.

2. Det ändrar inte faktum att det är förbjudet att den heliga oljan rör kroppen.

3. Gud har skapat gott om medicinska växter naturen som saknar berusande effekter.

4. Det finns inget som tyder på att läkare under Jesus tid skrev ut berusande örter som medicin. Detta är något du själv hittat på.
Citera
2019-10-31, 20:18
Medlem
Citat:
1. Det finns inget bevis på att kannabosm betyder cannabis.

2. Det ändrar inte faktum att det är förbjudet att den heliga oljan rör kroppen.

3. Gud har skapat gott om medicinska växter naturen som saknar berusande effekter.

4. Det finns inget som tyder på att läkare under Jesus tid skrev ut berusande örter som medicin. Detta är något du själv hittat på.

Där finns visst bevis till att ordet "Kannabosm" betyder Cannabis.

Första ordet för Cannabis från allra första början uppkom bland Neo-Assyrier och det Neo-babyloniska riket. Ordet Qunnabus, var att hänvisa till "Ett sätt att skapa rök". Qunnabus blev sedan adopterat av skytiska folket i östra Iran. Thrakier här i Östeuropa utveckla det grekiska ordet Kánnabis och det hebreiska "qannabōs".

Kaneh-Bosem som användes av forntida semitiska grupper slog ihop termen med grekiska ordet Kánnabis som blev Qannabōs.

Qannabōs har sedan därefter utvecklats till Cannabis vilket är det latinska ordet som har stannat kvar tills idag.

Det var strängt hållet till att det vara bara prästar och översteprästen som fick använda det. Sedan därefter fick kungar 1 Samuel 10:1. Det var förbjudet för "outsiders". Så för att detaljera ditt egna svar lite extra. Ja det var förbjudet för dem som inte var prästar, överstepresten eller kung med att vidröra den heliga oljan. Det va exklusivt för dem som höll dessa titlar.

Och Cannabis är ett medicinsk växt och det kvittar om den har berusande effekt, den har fortfarande medicinskt värde för att hela ditt tempel.

Läs själv Colossians 4:14 och studera vad bibelvetenskapen säger.

Det är inte bara bland kristna som Cannabis tycks ha religiöst värde. Det gäller Shintos, hinduer, Buddhism, Sufism, Esséer, Zoroastrians, Bantu, Judar, Rastafarians som några exempel också.
Senast redigerad av ungOdumSkaning 2019-10-31 kl. 20:31.
Citera
2019-10-31, 20:41
Medlem
Frixys avatar
Jag skulle vilja prova toppslätskivling någon gång, så hade det gått att köpa hade jag provat. Men bli vaneknarkare? Nej.
Citera
2019-10-31, 20:55
Medlem
Citat:
Där finns visst bevis till att ordet "Kannabosm" betyder Cannabis.

Första ordet för Cannabis från allra första början uppkom bland Neo-Assyrier och det Neo-babyloniska riket. Ordet Qunnabus, var att hänvisa till "Ett sätt att skapa rök". Qunnabus blev sedan adopterat av skytiska folket i östra Iran. Thrakier här i Östeuropa utveckla det grekiska ordet Kánnabis och det hebreiska "qannabōs".

Kaneh-Bosem som användes av forntida semitiska grupper slog ihop termen med grekiska ordet Kánnabis som blev Qannabōs.

Qannabōs har sedan därefter utvecklats till Cannabis vilket är det latinska ordet som har stannat kvar tills idag.

Det var strängt hållet till att det vara bara prästar och översteprästen som fick använda det. Sedan därefter fick kungar 1 Samuel 10:1. Det var förbjudet för "outsiders". Så för att detaljera ditt egna svar lite extra. Ja det var förbjudet för dem som inte var prästar, överstepresten eller kung med att vidröra den heliga oljan. Det va exklusivt för dem som höll dessa titlar.

Och Cannabis är ett medicinsk växt och det kvittar om den har berusande effekt, den har fortfarande medicinskt värde för att hela ditt tempel.

Läs själv Colossians 4:14 och studera vad bibelvetenskapen säger.

Det är inte bara bland kristna som Cannabis tycks ha religiöst värde. Det gäller Shintos, hinduer, Buddhism, Sufism, Esséer, Zoroastrians, Bantu, Judar, Rastafarians som några exempel också.
Sluta ljug din djävulsdyrkare.

Du snackar bara goja och påhitt!

1 Samuel 10:1 nämner ingenting om den heliga oljan.

Colossians 4:14 nämner ingenting om cannabis.

Att shintoer, hinduer, buddhister, sufiter, esséer, zoroastrianer använder cannabis är ett ytterligare exempel på hur narkotika slänger dig i satans händer.
Citera
2019-10-31, 21:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tvi! Droger är häxkraft och leder dig till satans händer.

1 Petrusbrevet 5:8
"Var nyktra och vakna. Er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka."
Inget du skrev där har någon betydelse för nått.
Och det är bara en konstruktion du ger, och en fantasi.

Självklart ska det vara lagligt och knarka, då människor skadas mer om det är olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in