Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Vem såg till att min bekantas dotter hann flytta på sig? Hon hörde en lastbilsmotor på högt varv, såg den komma och kastade sig in i en butik.
Det är så extremt äckligt av dig att förneka offrens anhöriga sin smärta och sorg, bara för att du sitter ändlösa pass vid datorn och tar skärmdumpar.
Dom utför attacker, dom körde en lastbil, dom såg till, jag förstår att du känner dig illa behandlad av 'dom'.
Dina bilder med barnvagnen. Varifrån kommer de? Hur vet du att det är '1,99 sek' mellan första och sista bild? Varför är de olika inzoomade?
Det var 150+ skådespelare utplacerade på hela Drottninggatan. Deras jobb var att få alla ur vägen. Och agera "hjälpande vittnen" till skadeskådespelarna så inga riktiga vittnen avslöjade bluffskadorna.
Bilderna är från Polisens förundersökning. Du ser tidsklockan ticka 1 sekund, dvs tiden kan max ha löpt 1,99 sekunder mellan bild 4 och bild 5, inte mellan första och sista. Men troligtvis 1 sekund +/- nån tiondels sekund. Du ser t.o.m. killen bredvid barnvagnen, hans fall är tiden mellan bilderna i stort sett. Dom inzoomade bilderna har jag zoomat in på för att man lättare ska kunna se. Det är 5 st bilder. Alla original från FUP.
Bilderna är tagna i sekunderna 15, 18, 21, 22 och 23.
Här är allt dom visat från den sekvensen från det rörliga materialet, via TV4, 1:18 in i klippet.
https://youtu.be/_fdUjLEGT0w
Återstående frågan, vem ställde vagnen upp?