Citat:
Ursprungligen postat av
Tremendously
Misstänker att man blandat bilder på länken du skickade.
Gå till nummer 5 på gatan och dom är samma igen. På andra sidan viadukten ser jag att klockan är 11:43 typ. Kanske är för att jag är inne på mobilen och hamnar på 2019 bilder igen.
Svårt att se hur skuggorna faller på kyrkan kontra på klockväggen.
Hjälp mig?
Bilen som fotade kl 15:25 kom från Vasagatan - följ de parkerade bilarna, se nedan:..
Citat:
Ursprungligen postat av
Thurizas-09
Första länken från Wikipedia är daterad år 2010, upplagd av en privatperson. D.v.s. helt betydelselös om uret ifråga renoverats efter det och innan händelsen.
Detsamma gäller ju i sådant fall Tremendeouslys "bevis" när han(?) hittade en bild från 2010 som visade rätt tid...
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=69198939#editor
Citat:
Det är ju ganska allmännt vedertaget att personliga referenser i den här forumsavdelningen brukar kraftfullt ifrågasättas. Så dessvärre får även du leva med det i det här fallet. Det med avseende på att du "VET" då du uppger att du arbetat i kvarteren.
Håller med till fullo - det är därför jag länkat artikel i DN om klockan, bild på wikipedia på klockan samt länk till google maps som alla visar hur klockan ifråga visar fel tid.
360-bilden från google maps är dessutom från i april 2019..
Citat:
Ej heller hade du om så vore fallet knappat ägnat så stor tid att glo på nämnda klocka under arbetstid förhoppningsvis, än mer reflektera över det och långt i efterhand komma med det här. Tråden är ju inte direkt purfärsk.
Jag jobbade i kvarteren flera år tidigare och passerade under klockan dagligen det är därför jag noterade och mindes artikeln i DN eftersom den roade mig med igenkänning..
Om man är road kan man följa googlebilen baklänges runt kvarteret (följ de parkerade bilarna och polisbilen nere vid vasagatan för att se att det är samma bildserie) - nere från Vasagatan kan man titta upp på klocktornet uppe på posthuset - 15:25 är klockan även här..
https://www.google.com/maps/@59.3319746,18.0591062,3a,75y,240.06h,101.29t/data=!3m7!1e1!3m5!1sSUSmBsNIbZdKgMaOXQT1Ig!2e0!5s2 0190401T000000!7i16384!8i8192
Så av 4 klockor visar 3 st att klockan är 15:25 - en (den tremeandously försöker hävda gick rätt) visar 16:39..
Ni VET att det är trams tremeandously sysslar med - ni VET att han ljuger när han påstår att han har bevis för att klockan ifråga skulle gått rätt när den fotades under terrordådet.. Ändå fortsätter ni tramsa om det. Skäms.