2019-10-30, 14:35
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Jag har en personlig religion som jag kallar för osynliga haren.
Bevisa att osynliga haren inte existerar.
Det är uppenbart att din religion "osynliga haren" existerar, om du inte sitter och ljuger eller svamlar el.dyl.
Mig veterligen har denna religion en anhängare.
Berätta mer, eller nej, förresten, gör inte det.
Citera
2019-10-30, 14:37
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo, den delen känner jag igen, och som jag även delar i vissa fall. Men det finns även gudstroende som anser att andras gudstro är vidskeplig.
Men jag är emot att staten ska lägga sig i detta.
Känns detta igen:
"The state established atheism as the only scientific truth."
Ni yrar också så.
Citera
2019-10-30, 14:42
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Jo, den delen känner jag igen, och som jag även delar i vissa fall. Men det finns även gudstroende som anser att andras gudstro är vidskeplig.
Men jag är emot att staten ska lägga sig i detta.
"In the period which followed the Second world war, Protestant Christians in the USSR (Baptists, Pentecostals, Adventists etc.) were forcibly sent to mental hospitals, or they were tried and imprisoned (often for refusing to enter military service). Some were forcibly deprived of their parental rights"
Ateister driver en propaganda om att teister har lägre IQ, är idioter - och därför mindre värda -, att de borde marginaliseras i samhället. Vissa ateister har också börjat tala om att barn måste "skyddas" från troende föräldrar och deras uppfostran. Att uppfostra barn i kristendom kallas "övergrepp".
Citera
2019-10-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Känns detta igen:
"The state established atheism as the only scientific truth."
Ni yrar också så.
Vilka ni?
De flesta förstår att ateism och vetenskap inte har med varandra att göra.
Citera
2019-10-30, 14:53
Medlem
Citat:
"In the period which followed the Second world war, Protestant Christians in the USSR (Baptists, Pentecostals, Adventists etc.) were forcibly sent to mental hospitals, or they were tried and imprisoned (often for refusing to enter military service). Some were forcibly deprived of their parental rights"
Ateister driver en propaganda om att teister har lägre IQ, är idioter - och därför mindre värda -, att de borde marginaliseras i samhället. Vissa ateister har också börjat tala om att barn måste "skyddas" från troende föräldrar och deras uppfostran. Att uppfostra barn i kristendom kallas "övergrepp".
Och vissa gudstroende mördar. Vad är din poäng?
Vad ateister gör är inget som har med mig att göra, då det inte är en ideologi att vara ateist.
Citera
2019-10-30, 14:55
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Vilka ni?
De flesta förstår att ateism och vetenskap inte har med varandra att göra.
De flesta ateister - om inte alla - försöker gömma sig bakom vetenskapsjargong för att försvara sitt monstruösa felsteg ateismen.
Citera
2019-10-30, 14:56
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Och vissa gudstroende mördar. Vad är din poäng?
Vad ateister gör är inget som har med mig att göra, då det inte är en ideologi att vara ateist.
Du menar att ateismen har mindre på samvetet för att ISIS finns?
Skulle inte tro det!
Citera
2019-10-30, 15:00
Medlem
Citat:
De flesta ateister - om inte alla - försöker gömma sig bakom vetenskapsjargong för att försvara sitt monstruösa felsteg ateismen.
Finns många troende som anser att vetenskap är bästa metoden för att förklara världen, bygga maskiner, göra medicinska framsteg, o.s.v.
Citera
2019-10-30, 15:00
Medlem
Citat:
Du menar att ateismen har mindre på samvetet för att ISIS finns?
Skulle inte tro det!
Ateister kan ha en massa olika saker på sitt samvete. Lika som icke frimärkssamlare kan.
Citera
2019-10-30, 15:04
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ateister kan ha en massa olika saker på sitt samvete. Lika som icke frimärkssamlare kan.
"During the purges of 1937 and 1938, church documents record that 168,300 Russian Orthodox clergy were arrested. Of these, 106,300 were shot.[76] Many thousands of victims of persecution became recognized in a special canon of saints known as the "new martyrs and confessors of Russia"."
Det hade förstås ingenting, ingenting, ingenting alls, nada, med ateismen att göra, det bara - hoppsan! - blev så!!
Citera
2019-10-30, 15:06
Medlem
Citat:
"During the purges of 1937 and 1938, church documents record that 168,300 Russian Orthodox clergy were arrested. Of these, 106,300 were shot.[76] Many thousands of victims of persecution became recognized in a special canon of saints known as the "new martyrs and confessors of Russia"."
Det hade förstås ingenting, ingenting, ingenting alls, nada, med ateismen att göra, det bara - hoppsan! - blev så!!
Helt rätt. Finns ingen doktrin eller regler att följa inom ateism. Du börjar förstå.
Citera
2019-10-30, 15:15
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Jag kände en från forna Sovjetunionen som (i likhet med många andra) var med om förföljelserna på 1930-talet, och hans berättelser finns kvar (liksom många andras).
Din cyniskt kalla, ja, döda vägran att se kopplingen ateism-förföljelser av kristna är ett hån mot vad han och så många andra upplevde själva. Det drabbade deras omgivning och i många fall dem själva. Han överlevde, märkligt nog, och hans berättelser lever vidare - trots dig och andra propagandister.
Han är inte längre kvar i livet, men jag hedrar hans och många andras minne genom att inte glömma, genom att tala.
Jag ska, så länge jag lever här, varna för ateismen och dess anhängare ateisterna.
Vi ser era ruttna frukter - kom inte till mig och påstå att ni är annat än ruttna träd.
Get lost!
Senast redigerad av Calovius 2019-10-30 kl. 15:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in