2019-10-28, 23:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det kanske beror på att det finns just kondomkrav. Tänk innan du skriver

Samma sak gäller i länder utan kondomkrav. Det tyska kondomkravet föregicks inte heller om några larm om ökad smittspridning, utan över moralpanik gällande Alles Ohne-klubbar. Så mitt inlägg var fullständigt konsekvent.
Citera
2019-10-28, 23:49
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför är ni svenska män sånna små fittor? Fan alltså, jag måste gå ut och avreagera mig nu alltså. Vad ska jag slå sönder? Cyklarna härnere?

Undvik helst privat egendom om du ska ut och avreagera dig. Ta kommunal/statlig egendom istället.
Här, Paolo Roberto visar hur det ska gå till: (2:10)
https://www.youtube.com/watch?v=3rY3ria3FPA

Citat:
Kan du förklara exakt vad du menar med att det är kvinnors fel att sexköp är förbjudet?

Jo, alltså, om inte kvinnor drivit på så hade vi väl aldrig fått en sexköpslag? Jag tror inte män på egen hand skulle rösta fram en sådan lag.

Alltså är det kvinnors fel att det är förbjudet att köpa sex.

Eller har jag missförstått något.
Citera
2019-10-28, 23:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ofta.

Du kan ju förkovra dig i den här vetenskapligt baserade artikeln som visar på färre våldtäkter och färre könssjukdomar med avkriminaliserad sexhandel. Verkligheten är inte alltid samma som flickrumsfantasierna.

http://newsroom.ucla.edu/releases/decriminalizing-prostitution-linked-to-fewer-stds-and-rapes
Citera
2019-10-28, 23:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Undvik helst privat egendom om du ska ut och avreagera dig. Ta kommunal/statlig egendom istället.
Här, Paolo Roberto visar hur det ska gå till: (2:10)
https://www.youtube.com/watch?v=3rY3ria3FPA

Jo, alltså, om inte kvinnor drivit på så hade vi väl aldrig fått en sexköpslag? Jag tror inte män på egen hand skulle rösta fram en sådan lag.

Alltså är det kvinnors fel att det är förbjudet att köpa sex.

Eller har jag missförstått något.

Jag vet inte exakt hur det gick till när lagen gick igenom, men det har förbjudits prostitition förut i olika länder och då har det varit män som bestämt det.
Och även om kvinnor i politiken drev på lagen så har fortfarande majoriteten röstat för och där sitter fler män än kvinnor eller så är det ungefär lika fördelning bland könen.
Det finns en hel del män som är emot sexköp också. Jag anser inte att det går att skylla på en viss grupp människor här, de flesta är överens om det inte är önskvärt att ha bordeller i staden.
Citera
2019-10-28, 23:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Källa på det, tack! Låt mig gissa: du är född på 50-talet, lever ensam och FÖRSTÅR inte varför din fru och barn lämnade dig. Ditt nickname tyckte du, typ 2010, var fyndigt och har - eftersom du inte har några vänner - hållit dig fast vid.

Sexarbetare använder nästan alltid kondom. Det slarvas väldigt mycket bland ungdomar på fyllan. En no brainer.
Citera
2019-10-28, 23:59
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan ju förkovra dig i den här vetenskapligt baserade artikeln som visar på färre våldtäkter och färre könssjukdomar med avkriminaliserad sexhandel. Verkligheten är inte alltid samma som flickrumsfantasierna.

http://newsroom.ucla.edu/releases/decriminalizing-prostitution-linked-to-fewer-stds-and-rapes

Nej jag tänker inte lägga tid på den. Du kan sammanfatta kort vad den handlar om.
Vilka länder gäller det?
Citera
2019-10-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Sexarbetare använder nästan alltid kondom. Det slarvas väldigt mycket bland ungdomar på fyllan. En no brainer.

Hur vet du detta? Det är ju faktiskt helt omöjligt för en som inte köper sex att veta, så: berätta.
Citera
2019-10-29, 00:32
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
En stor del av problematiken med hela detta är att en vanlig kvinna med sunda värderingar blir direkt förfärad över mäns sexualitet när den tar såna här höjder.
Det finns ingenting värt att tolerera med prostitution. Det är förjäkligt att så pass många män är så pass drivna av sex att bordellverksamhet ens existerar.
Det är helt jäkla stört att gå in på ett ställe, betala 1000spänn för att knulla en kvart, komma (med kondom dessutom) och sedan klä på sig och gå ut igen. Sen går nästa man in.
Vad fan är det för fel i skallen på er?

Exakt VAD är det som är stört med det?

Och att du förfasas över mäns sexualitet - Varför får vi inte ha den sexualitet vi har? Så fort någonting som gäller män inte anpassas efter er kvinnor så tjuter ni. Ni vill kontrollera män. Jag har sagt det massor av gånger i tråden och kvinnorna här illustrerar min poäng gång på gång. Inse att ni inte har rätten att kontrollera män och deras sexualitet.

Nej, detta var ett av dina mer känslobaserade inlägg - och de blir sällan bra.
Citera
2019-10-29, 00:33
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Jag vet inte exakt hur det gick till när lagen gick igenom, men det har förbjudits prostitition förut i olika länder och då har det varit män som bestämt det.
Och även om kvinnor i politiken drev på lagen så har fortfarande majoriteten röstat för och där sitter fler män än kvinnor eller så är det ungefär lika fördelning bland könen.
Det finns en hel del män som är emot sexköp också. Jag anser inte att det går att skylla på en viss grupp människor här, de flesta är överens om det inte är önskvärt att ha bordeller i staden.

Jaså, jag trodde det var så enkelt att kvinnorna låg bakom sexköpslagen. Annars är det ju ganska bekvämt att kunna skylla på kvinnorna för det man känner för.

Nåja, jag ska tänka om på den punkten, det kanske inte är uteslutande kvinnornas fel trots allt. Ansvaret kanske delvis är männens också.
Citera
2019-10-29, 00:33
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Majoriteten gör det ändå inte. 25% är 1/4. Det är inte norm direkt.

Ja, man kan undra vad det är för fel på övriga 75 %. Antingen hjärntvättade, manipulerade, fast i kvinnors grepp. Det är synd om dem - tänk att som heterosexuell man gå igenom hela sitt liv utan att ha vistats på en FKK-bordell. . Istället ha sex med sin trötta fru en gång i månaden. Dessa män har inte levt.

Ju fler män som köper sex desto bättre, så förhoppningsvis ökar siffran de närmsta åren. Har svårt att tänka mig att det skulle gå åt andra hållet i alla fall...
Citera
2019-10-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jaså, jag trodde det var så enkelt att kvinnorna låg bakom sexköpslagen. Annars är det ju ganska bekvämt att kunna skylla på kvinnorna för det man känner för.

Nåja, jag ska tänka om på den punkten, det kanske inte är uteslutande kvinnornas fel trots allt. Ansvaret kanske delvis är männens också.

Vilka andra lagar ligger kvinnor bakom, menar du? Källa krävs, annars kan du gärna knipa din käft, töntjävel.
Citera
2019-10-29, 00:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Hans personliga vendetta mot kvinnor skriker bara ynkedom.

Varför tycker du att män ska tycka om kvinnor? Det räcker väl att läsa i den här tråden för att se vilket förakt kvinnor har gentemot män. Jag tvivlar inte en sekund på att majoriteten av t ex Sveriges kvinnor skulle välja masskastrering av "odugliga" män (som föreslagits av några kvinnor i den här tråden) framför legaliserad prostitution.

Fråga: Tycker du att man som man ska tycka om kvinnor villkorslöst annars är man ynklig?

Sluta tro att ni kan bete er hur som helst och ändå kräva mäns gillande.

Citat:
Ett fullständigt substanslöst inlägg eftersom du hatar både judar och kvinnor.

Ge mig en bra anledning till att inte hata judar och kvinnor.

Judar och kvinnor får skärpa sig om de vill att vita män ska tycka om dem. Om ni inte vill det får ni stå ut med att vi hatar er, simple as that. Återigen, sluta kom och kräv en massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in