Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag har redan länkat till Löfvens uttalande om "Mitt Europa bygger inga murar" och det har han ännu inte tagit avstånd ifrån.
Angående de stängda gränserna borde du kolla upp hur många som kommit in efter det och hur många PUT som har delats ut efter det. Det är skillnad på ord och handling.
Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Alla som är vakna känner till detta men inte de som slagit dövörat till och vägrar ta in fakta.
Stefan Löfven har sagt många saker, nu senast att svenskt flyktingmottagande måste halveras. Men det är som du säger det är skillnad på ord och handling. "Mitt Europa bygger inga murar" var ju också bara ord som yttrades i samband med att andra länder i EU behövde ta större ansvar och hjälpa till.
Hur många PUT delades ut efter att gränsen stängdes? Var kan jag hitta information om det?
Sista stycket. Alla de män och kvinnor som tycker att det är en bagatell att bli våldtagen menar du? Hur ska våldtäktsmännen veta vem de kan våldta? Ska de som röstat på att det är en bagatell att bli våldtagen, enligt dig, ska de gå med någon symbol på kläderna eller liknande?
De kvinnor och män som röstat på SD tycker, enligt dig, att det är hemskt att bli våldtagen så de borde ju få slippa.