Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-19, 22:36
  #12589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drone07
Jag funderar på hur man säkert kan säga att den som de olika vittnen har sett är självaste gärningsmannen. Det känns som polisutredningen spretar lite här. Iallafall utifrån vad vi utomstående vet.

Jag vet en person som jag tycker är lik fantombilden. Möjligen att fantombilden är en något yngre version av honom. Men likheten kvarstår han är lite rund i ansiktet har ljust, cendré färgat hår. Personen jag tänker på är lång 1.95-2m, definitivt spänstig i sin gång/eller då han springer. Han idrottade tidigare på en ganska hög nivå, eventuellt också 2004. Han bodde ca 200m från Ica affären och därmed nära mordplatsen. Tror tom att hans hus hade ingång både från gatan och från trädgårdsföreningen. Ganska mycket som skulle kunna tala för honom, eller hur?

Vad talar då emot honom? Ålder vid dådet runt 30år, dvs definitivt i det övre spannet. Aldrig rökt eller snusat i hela sitt liv. Aldrig tagit droger, knappt festat. Aldrig varit psykiskt instabil. Aldrig krökt så mycket som ett hårstrå på någon under sin uppväxt. Han har inget emot invandrare. Han har definitivt inte haft några datakontakter med Ms far.

Om han är toppsad vet jag inte.

Jag tor han ägde en hund för tidpunkten för morden. Skulle vara intressant om det var detaljen som polisen inte ville gå ut med. Skulle han kunna vara personen som vittnen sett? Vad vet jag?

Kontakta facebookgruppen och ge dom namnet så tar dom det till polis.
Citera
2018-09-19, 23:10
  #12590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Kontakta facebookgruppen och ge dom namnet så tar dom det till polis.

Jag tor dock inte ett smack på att han skulle kunna vara den skyldiga. Bara att han skulle kunna vara personen som olika vittnen sett i anslutning till djurgårdsgatan/trädgårdsföreninegn.
Citera
2018-09-20, 07:57
  #12591
Medlem
Men han är nog inte mannen på bänken i trädgårdsföreningen, lite för många lustiga personer ute denna morgon. Tyvärr kan ju bara en vara mördaren,men ju fler vi kan bocka av desto närmare kommer vi: )
Citera
2018-09-20, 09:02
  #12592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Men han är nog inte mannen på bänken i trädgårdsföreningen, lite för många lustiga personer ute denna morgon. Tyvärr kan ju bara en vara mördaren,men ju fler vi kan bocka av desto närmare kommer vi: )
Vet vi något om det pågår släktspårning via GM:s DNA?
Citera
2018-09-20, 12:23
  #12593
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
0737100292. Här är ett nummer som är kopplat till facebookgruppen om dubbelmordet där man kan sms:a anonymt.
Fast hur kan man lita på att E.J. bevarar tipsares anonymitet? Vilka garantier kan han ge?
Citera
2018-09-20, 14:18
  #12594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Fast hur kan man lita på att E.J. bevarar tipsares anonymitet? Vilka garantier kan han ge?

Om du vill kan du skriva ett pm till mig med din information, så kontaktar jag dom.
Citera
2018-09-20, 16:16
  #12595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drone07
Jag tor dock inte ett smack på att han skulle kunna vara den skyldiga. Bara att han skulle kunna vara personen som olika vittnen sett i anslutning till djurgårdsgatan/trädgårdsföreninegn.
Mannen i TRF uppträdde på ett vis som en normal person inte gör om denne är i någorlunda psykiskt gott skick. Så att det är din 'vän' man sett där kan nog avskrivas. Övriga vittnen ser brottet begås och sedan dröjer det till övergångsstället innan ett nytt vittne lägger märke till honom. Att detta är GM kan man ju inte säkert veta men polisens bedömning verkar stark här. Antagligen för att mannen matchar vittnesmålen från brottsplatsen och att tiden stämmer bra. Dessutom då denna 'detalj' som kanske indikerar att personen just varit i hetluften. Sedan har vi vittnet på Drottninggatan, hur väl dennes uppgifter stämmer överens med övergångsställesvittnet vet jag inte.
Citera
2018-09-20, 19:49
  #12596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drone07
Jag tor dock inte ett smack på att han skulle kunna vara den skyldiga. Bara att han skulle kunna vara personen som olika vittnen sett i anslutning till djurgårdsgatan/trädgårdsföreninegn.

Låter ändå intressant. Adressen sitter ju fint. Du borde höra av dig till facebookgruppen med hans namn. Har han inget att dölja så är ju ingen skada skedd.
Citera
2018-09-21, 20:36
  #12597
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om du vill kan du skriva ett pm till mig med din information, så kontaktar jag dom.
Jag fattar inte varför man hellre ska tipsa en privatspanargrupp på Facebook än polisen direkt.

Jag menar, är det anonymitet man är ute efter så har man ju större chanser att garantera sin egen anonymitet än gå via en proxy (som tex dig) som kommer börja sjunga som en kanariefågel om tipsaren när polisen hör av sig.

För övrigt finns det ju en våldsman nämnd i tråden för några år sedan, vars foto stämmer riktigt bra överens med fantombilden, som är dömd för brott mot knivlagen minst två gånger (varav en gång i Linköping), som inte var skriven i Linköping vid tiden för mordet men bodde där, som var väldigt dataintresserad och dessutom är ungefärlig längd som gm och dessutom är regelbunden nikotinist. Mina pengar är på att det är han som är den skyldige men att tipset om honom (för någon lär ju ta tipsat) kommit bort hos polisen.
__________________
Senast redigerad av PrisonMike 2018-09-21 kl. 20:39.
Citera
2018-09-21, 23:20
  #12598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Jag fattar inte varför man hellre ska tipsa en privatspanargrupp på Facebook än polisen direkt.

Jag menar, är det anonymitet man är ute efter så har man ju större chanser att garantera sin egen anonymitet än gå via en proxy (som tex dig) som kommer börja sjunga som en kanariefågel om tipsaren när polisen hör av sig.

För övrigt finns det ju en våldsman nämnd i tråden för några år sedan, vars foto stämmer riktigt bra överens med fantombilden, som är dömd för brott mot knivlagen minst två gånger (varav en gång i Linköping), som inte var skriven i Linköping vid tiden för mordet men bodde där, som var väldigt dataintresserad och dessutom är ungefärlig längd som gm och dessutom är regelbunden nikotinist. Mina pengar är på att det är han som är den skyldige men att tipset om honom (för någon lär ju ta tipsat) kommit bort hos polisen.

Låter som en intressant person, skicka honom i pm eller ring 114 14.
Citera
2018-09-22, 03:28
  #12599
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Låter som en intressant person, skicka honom i pm eller ring 114 14.
Finns i tråden. Jag har inget intresse av att PMa eller ringa någonstans.
Citera
2018-09-22, 11:11
  #12600
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Finns i tråden. Jag har inget intresse av att PMa eller ringa någonstans.
Var i tråden nämns denna person? Längst upp till höger i varje inlägg finns ett nummer #12599 var det för ditt senaste inlägg. Ange det numret eller sidan personen beskrevs på. Det låter som en tänkbar förövare du beskriver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback