2019-10-24, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
När dom blivit förhörda och topsade är dom oskyldiga, annars är dom fortfarande lika misstänkta. Har fortfarande en del konstiga saker o gå igenom innan jag släpper detta spår.
Vet du om de gör någonting överhuvudtaget? ang tips?
Citera
2019-10-24, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaraKomUt
Märkligt författade texter om den plötsliga döden för att vara läkare.
Bisarra beskrivningar om hur poesi kan attackera oprovocerat och tar stryptag kring en, en vanlig tisdag.
Han har även skrivit att kristna ej ska bära vapen och att han tycker mycket om att vandra på kyrkogården där i området.
Är det ingen som träffat mannen och vet något om eventuella ärr samt gångstil/längd?
??? Vem är det du refererar till?
Citera
2019-10-24, 13:41
Avslutad
Citat:
Märkligt författade texter om den plötsliga döden för att vara läkare.
Bisarra beskrivningar om hur poesi kan attackera oprovocerat och tar stryptag kring en, en vanlig tisdag.
Han har även skrivit att kristna ej ska bära vapen och att han tycker mycket om att vandra på kyrkogården där i området.
Är det ingen som träffat mannen och vet något om eventuella ärr samt gångstil/längd?
Va? Har du läst böckerna?
Citera
2019-10-24, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Va? Har du läst böckerna?

Det finns flertalet texter publicerade på internet om man söker ordentligt.
Citera
2019-10-24, 15:18
Medlem
Citat:
Det finns flertalet texter publicerade på internet om man söker ordentligt.
Hinta litet tydligare, är du snäll.
Citera
2019-10-24, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Hinta litet tydligare, är du snäll.

Luffarjeppe skrev om en kyrklig person som jag googlade på.
Citera
2019-10-24, 16:24
Medlem
Bra att fler sluter upp o engagerar sig, sådana krigare behöver jag här i tråden.
Citera
2019-10-24, 16:49
Medlem
Citat:
Bra att fler sluter upp o engagerar sig, sådana krigare behöver jag här i tråden.

Följt noggrannt i åratal men aldrig kommenterat.
Nu ser jag även att någon i tråden skrivit att han är lång och gänglig.
Får lite rysningar kring vissa publicerade texter och symbolik i texterna.
Citera
2019-10-24, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathpunk
Funderade lite kring mängden blod och kom fram till att man nog lätt överdriver hur mycket det rör sig om. Det är inte så att det forsar ut blod även om man skär sig ganska rejält i handen. Det kommer såklart börja droppa på marken om man inte stoppar upp det, men när man väl satt tryck på det så bromsar man ju blodflödet. Om jag får gissa skulle jag tro att det rör sig om max en halv deciliter blod som han tappat och som hamnat i mössan. Det är tillräckligt mycket för att mössan ska bli nedblodad men inte så pass att det svämmar över. Så vitt jag vet finns det inte heller några blodspår på marken som visar hur han har gått.

fanns tydligen inget blod i mössan
Citera
2019-10-24, 21:23
Medlem
Första gången jag kommenterar och jag har följt detta länge!!
för ca 10 år sedan så satt jag och några vänner i ett område i Linköping på kvällen. Då kom det fram en okänd kille till oss och frågade om någon fortfarande pratade om dubbelmordet. Han nämnde att det låg en papperslapp på gräsmattan vid mordplatsen, och att det hade stått på den ” vi ska ta dom allihopa” han sa även att om ni hör något så hör av er till mig. Vi bad om nummer, han gav inget utan sa istället att han kan dyka upp närsomhelst . Han sa exakt såhär: Om en vecka , ett år, 3 år. Han stod och hade händerna i fickorna hela samtalet, och sa att han var ifrån Sundsvall. Och att han var en privatspanare. Vi bad han visa brickan men han visade ingen. Han hade en skåpbil som var vit med svarta soppsäckar på fönstret. Han sa att polisen hade hittat ett papper med utklippta bokstäver där det stod jag ska ta er allihopa klistrade på en lapp som låg på gräsmattan vid mordplatsen, och att polisen inte har kommit ut med något sådant så vet ej om det stämmer :/
Citera
2019-10-24, 21:37
Medlem
Citat:
Och hur kan man hamna i en psykos av sorg? Krävs lite mer och bara för man har en psykos om det skulle vara så, så mördar man inte 2 människor. Ne det ligger något personligt bakom detta garanterat.

Citat:
Hur länge håller sig en sån psykos i sig om man får hjälp fort efter den utbrutit? Och hur länge tror du han haft psykosen doktor Gabriel?

Psykosers längd
Enligt Vårdguiden ser en typisk psykos ut som följer: "En psykos kan komma plötsligt eller utvecklas under en längre tid. Den kan pågå under några få veckor, eller flera år. En psykos kan komma en enstaka gång eller komma tillbaka upprepade gånger. När du är inne i en psykos är du oftast mycket upptagen av dina egna tankar och upplevelser, som kan vara mycket intensiva.

Du kan ha fått en psykos om du har följande symtom:

Vanföreställningar
Hallucinationer
Tankestörningar"

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/psykiska-sjukdomar-och-besvar/psykos-och-vanforestallningar/psykos/

Sorg som utlösande faktor
Gällande sorg så är, enligt psykologiguiden.se, omvälvande livshändelser, som sorg, en tänkbar utlösande faktor vid psykoser.

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/psykisk-ohalsa/psykoser
Citera
2019-10-24, 22:06
Medlem
Låter mer som en av skyltarna, däremot låg det någon lustig teckning vid mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in