Citat:
Ursprungligen postat av
PekkariP1
Varför kan detta i så fall inte diskuteras i den befintliga JFK-mordet tråden?
Förmodligen eftersom trådstartaren vill diskutera just Warrenkommissionens utredning med rapport i en därför avsedd tråd. Fokus.
Vad tror du?
Citat:
Jag har inte heller läst boken, men enligt uppgift innehåller den
endel saker i relationen mellan JFK och Alford, som var kända vid tidpunkten för mordet.
Jag håller med om att JFK’s privatliv var mycket intressant och givetvis skulle ha utretts i grunden. En av många ”omissions” i deras utredning med rapport.
Citat:
Och det är just sådana saker som konspirationsteoretiker går igång på.
Ja, särskilt om det är relevant för mordet. Det tycker inte de bluddrande slemkepsarna, menar Du?
Citat:
Avsaknaden av bevis utgör der allra högsta beviset på att det var en konspiration, enligt rådande normer i konspirationsvärlden.
Till er andra, läs tråden (om ni vågar) så får ni en inblick i signaturen PekkariP1’s universum 😱
Citat:
Hur vet du detta? Du hade ju enligt egen utsago bara läst brottstycken ur Warrenkommissionens rapport.
Mordet på Mary Pinchot Meyer skedde ju långt efter mordet på JFK så härvidlag kanske inte WC ska lastas, men att det är relevant även för mordet på JFK är givetvis självklart. I synnerhet eftersom CIA’s dåvarande chef för contraspionaget, James Jesus Angleton, upptäcktes i hennes bostad i full färd med att leta efter hennes dagbok, dagarna efter mordet på henne.
Hennes före detta make, CIA’s Cord Meyer pekades ju ut av CIA’s Howard Hunt som operativt ansvarig för mordet på JFK, där ett delmotiv ska ha varit just relationen denne hade med hans före detta maka.
Citat:
Ett par hundratusen konspirationsteoretiker har en motsatt åsikt, vad gäller Meyers relation men JFK och betydelsen för mordet.
Jag är själv inte på något sätt övertygad om att mordet på Mary Pinchot Meyer hade något med mordet på JFK att göra. Men att det har relevans, i.e. bör studeras i det avseendet, råder det knappast något tvivel om.
Citat:
Varför kan inte detta diskuteras i befintlig tråd?
Förmodligen eftersom trådstartaren vill diskutera just Warrenkommissionens utredning med rapport i en därför avsedd tråd. Fokus.
Vad tror du?