Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Nej, tyvärr inte.
Jag kan själv tycka att man vid den ifrågavarande rekonstruktionen lite för lättvindigt
avfärdar möjligheten med en skytt framifrån. En skytt däruppe bakom det berömda staketet.
Ja. Det går givetvis inte förhålla sig till studier och experiment där man inte publicerar data och metod på ett sätt som går att kontrollera fullt ut. Utöver det så ser jag inte hur de bevisar något ÄVEN om deras data och metod är korrekt.
Citat:
Vi har ändå att beakta exempelvis vad Lee Bowers kom att berätta. Om att han lagt
märke till två män med gevär bakom staketet vid den tidpunkten dramat utspelade sig.
Bowers som bara ett eller två år efteråt omkom i en något suspekt bilolycka.
Jag tror inte att han hittade på det här med vad han skulle ha observerat den gången.
Och där han befann sig då hade han utmärkt sikt över hela området.
Osäker på om han verkligen såg något gevär. Det som däremot är helt belagt är hur WC’s intervjuare direkt byter ämne när han börjar redogöra för vad han upplevde verkligen ägde rum bakom staketet. Att inte vilja veta mer om vad Bowers iakttog avseende två suspekta män bakom ett staket när landets president skjuts till döds på andra sidan samma staket, måste vara ett mysterium, för den som till äventyrs fortfarande tror att Warrenkommissionen bedrev en seriös utredning. För oss andra är det här bara ännu ett exempel i en lång rad av bevis för att Warrenkommissionen istället var en del i en massiv mörkläggning av mordet. En mörkläggning som fortfarande, mer än ett halvsekel senare pågår med oförminskad frenesi.
Citat:
Däremot är jag mera skeptiskt inställd till den dövstumme Ed Hoffman som framträdde
först 25 år efter presidentmordet med sin berättelse om vad han skulle ha sett.
Vad jag förstår så försökte han berätta för FBI om vad han sett. De var inte intresserade timmarna efter skotten och när han kom tillbaka en vecka senare försökte de först muta honom (mindre summa) för att därpå, när inte det gick, hota honom och visa honom på dörren.
Visst, han kan hitta på det här, men vad jag förstår så får han stöd av närstående och arbetskamrater i det här, med den knorren att de övertalade honom att sluta försöka nå ut med sin story, eftersom de var livrädda för vad som kunde hända. Hans far ljög t.o.m. för utredare om att sonen var ett opålitligt vittne med livlig fantasi, trots att både arbetsgivare, arbetskamrater och andra närstående säger motsatsen. Skälet till lögnen var som sagt att han var livrädd för vad som kunde hända om sonen blev ett verkligt hot mot de som låg bakom mordet.
Att Hoffman var dövstum är inte på något sätt en förklenande omständighet, tvärtom, så tvingas döva i mycket större utsträckning förlita sig på synen i sitt dagliga liv.
Citat:
Beträffande två andra personer som i likhet med Hoffman hörde av sig efter ungefär lika
länge, Gordon Arnold och Beverly Oliver, tror jag ingenting på dem längre faktiskt.
De här två är jag också avsevärt skeptisk till. Instämmer.
Citat:
Det finns emellertid gott om andra personer som bevisligen befunnit sig på Dealey Plaza
under mordet och vars vittnesmål pekar mot minst sagt ljusskygg aktivitet uppe på gräskullen.
Ja, bevisen för minst ett gevärsskott från det vita staket på grässlänten är överväldigande. Än mer överväldigande är bevisen för att ansvariga utredare gjorde allt de kunde för att mörklägga det.
Citat:
Och har nu folk som McClelland, Perry, Crenshaw, Peters med många flera rätt i vad
de såg av presidentens huvud, att det var alldeles sönderskjutet därbak -
"It looked like a crater--an empty cavity."( Crenshaw) - så blir det inte helt lätt
att kvarstå vid uppfattningen om en ensam skytt och att alla skott har avskjutits bakifrån.
Ja, att i princip samtliga läkare, sköterskor och säkerhetspoliser på Parkland observerade ett stort gapande hål med utvällande cerebum och cerebellum har iofs varit känt redan sedan Warrenkommissionen publicerade sin rapport ett år senare. Svart på vitt.
Det som däremot är mindre känt är att tre forensiska patologer på ett annat sjukhus i Dallas, Methodist Hospital, fick in en upphittad benbit från gräset på Dealey Plaza dagen efter mordet. Biten var färsk, ca 6 x 4 cm stor och bestämdes härstamma från ”occipital lobe” av ett mänskligt kranie. Man fotograferade benbiten/skärvan, skrev ner sin rapport och skickade därpå det hela till ansvariga utredare. Efter det är det, föga förvånande, ingen som sett röken av fragmentet. Harper fragment:
https://kennedysandking.com/john-f-kennedy-articles/the-harper-fragment-dramatis-personae
Än mindre känt är vittnesmålen från Bethesda Naval Hospital där obduktionen genomfördes efter det att Secret Service med våld och dragna pistoler stal kroppen mitt framför livrädda forensiska patologer som enligt lag var skyldiga att genomföra en obduktion INNAN kroppen fick avlägsnas från Parkland. Även vittnesmålen från Bethesda, inklusive obducenterna!, beskriver en stor skada i höger bakhuvud.
När HSCA’s medicinska panel ca 15 år efter mordet färdigställde sin studie av det kvarvarande materialet från obduktionen kom man fram till följande:
1. Det fotografiska materialet, inklusive röntgenbilder, visar ett bakhuvud som är helt oskadat. Inga sprickor eller mosaik av skärvor. Intakt!
2. Ingångshålet identifierades placerat högst upp där bakhuvudet möter gässan i det som kallas ”the cowlick area”.
3. Att det fanns en rund ca 6 mm stor metallbit ca 2 cm under ”the cowlick area” (kraniets utsida) och som de identifierade som fragment från en inkommande kula.
4. Att det fanns ett ca 2 cm brett band av mycket små metallfragment i övre delen av hjärnan från ”the cowlick area” till framkanten av det stora utgångshålet och att det var kulans bana inne i huvudet.
5. Utgångshålet identifierades placerat uppe på höger sida av gässan i området där tinningen möter gässan. Ca 12 x 7 cm.
6. Att samtliga vittnen från Bethesda inklusive obducenterna själva, bekräftar slutsatser och innehållet i de olika fotografierna i allt väsentligt.
7. Att merparten av vittnena från Parkland även de bekräftar slutsatser och fotografier, när de får berättat för sig att samtliga vittnen från Bethesda har gjort så.
8. Att Harpers fragment INTE var från occiptal-loben på huvudets baksida, utan en skärva från parietal-loben i anslutning till det stora utgångshålet.
Samtliga punkter ovan (utom möjligtvis nr 5) är idag motbevisade och är istället bevis för hur utredare och andra ansvariga fabricerade bevis för att cementera myten om en ensam skytt, Oswald, som utan medkonspiratörer sköt JFK bakifrån från ”snipers nest” på skolbokslagret 6e våning.
Återkommer med förklaringar en punkt i taget.
Citat:
Kanske det trots allt var en konspiration.
Bevisen för det är idag av ett slag som inte går att förneka utan att framstå som något som påminner om t.ex. en förintelseförnekare.