2019-10-11, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
En sanning med modifikation. Om man nu inte väljer att flytta ut på landet där man har en kilometer till närmsta granne. Där jag bor är det så tät bebyggt i villaområden att man i stort sätt måste ha väldigt tur med grannarna. Grannar som klipper gräs klockan 7 på morgonen, en gubbe som sätter i gång med sin hobby/snickeri klockan 8 en helg, grannarna som öppnar altandörr och spelar hög musik morgon till kväll, grannen i huset bredvid som tidiga morgnar och sena kvällar lastar in och ut, ja listan kan göras lång...

Kommer ihåg när vi, för länge sedan, kollade på ett hus som jag tyckte om. Men när jag insåg att grannens garageväg och garaget med diverse hobbyprylar låg precis bakom det som skulle bli vårt sovrum hoppade jag av direkt. Även om jag gillade det huset och utseendet...
Du har såklart helt rätt, det är inte hundra att bo i ett villaområde. Just nu håller vårt kvarter på att bli skit, från att ha varit ett najs svenskt områden så har svenska WT med arab intresse hittat hit...

Vi har börjat fundera på att hitta något mer avskilt ställe, typ i skogen med garanterat bara riktiga djur som grannar.
Citera
2019-10-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du har såklart helt rätt, det är inte hundra att bo i ett villaområde. Just nu håller vårt kvarter på att bli skit, från att ha varit ett najs svenskt områden så har svenska WT med arab intresse hittat hit...

Vi har börjat fundera på att hitta något mer avskilt ställe, typ i skogen med garanterat bara riktiga djur som grannar.
Ja, jag tänker nog i liknande banor...
Citera
2019-10-12, 14:13
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murdock035
Hallå alla Flashbackare!!!

Nu är det så här att vi har en riktig häxa till granne...
Vi bor i ett hyreskomplex med 3 markbundna lägenheter efter varandra (ingen ovan eller under).
Det bor 2 barnfamiljer i vardera kant (min familj och en annan trevlig barnfamilj) sedan har vi satans budservice i mitten. Det är en gammal kärring (möjligen satans X som han skickade tillbaka till jorden för att reda helvete med oss vanliga människor) och hennes fitta till man. Så här kommer hela problematiken.

Kärringen älskar sin ÖL... Vilken dag i veckan spelar ingen roll utan vid första ölknäckningen drar kärringen igång. Kan normalt säga att provsmakning av öl brukar vara spridda tider allt mellan 06.00 och 05.59. När kärringen väl börjar finns det inget stopp i henne utan vanligen kastar hon saker inomhus (möjligen boule träning med diverse saker) eller så slår hon på saker (möjliga kvalitets kontroller på diverse möbler?) eller så är det ljudnivås kontroll på hennes röst inför nästa hårdrocks festival!!! VANLIGAST ÄR EN KOMBINATION AV ALLT OVANSTÅENDE SAMTIDIGT!!!

Självklart brukar hon även komma med helt sjuka påståenden så som att hennes man slickar min hustrus fitta och att jag ska bli mördad som hon så snällt sa till mina små barn samt allt där emellan.
Igår kväll vid 22.10 knackade farbror polisen på då hon ringt polisen om att jag försökt mörda henne då jag hade strypt henne med mina bara händer medans hon hängde i luften... Polisen valde att tacka för sig och åka där ifrån utan att direkt prata med oss för dom är här ca 1-2 ggr i veckan. För 3 dagar sedan snodde hon 6öl från mig som jag hade på kylning utanför min dörr då kylskåpet var fullt!!!

Men till saken är det att KÄRRINGEN SKA UT!!!! Och nu vill jag börja jävlas ordentligt... För kan hon så kan fan jag!!! Har ni bra tipps på hur man jävlas med en spritfylld rattmuff som hon!?!?
Jag kan tillägga att jag har börjat träna trumsolo träning på ytterdörr som är en ny hobby för mig samt att gå ner i källaren och dra ut huvudproppar till hennes/deras lägenhet och gömma dem. Jag tror sådant här är ganska uppskattat men åter igen.. kärringen bara fortsätter. Behöver jag ta detta till en ny nivå kanske?

Kom gärna med tipps och trix!!!!!

P.S Hyresvärden vet om allt som händer och en process att få dem vräkta är på gång men enl hyresvärden måste det hända lite mer saker!!! Va fan mer kan kärringen möjligen göra på sin 100 stegs checklista!?!? Men jag ska inte vara sämre!!!

Kom gärna med tipps och trix inför kommande helg... (hon är iväg och köper helg drickan nu nämligen) TACK PÅ FÖRHAND!!!

MVH
En jävligt trött barnfamilj!!!

Ställ ut några nya öl som du "kryddar".
Citera
2019-10-12, 20:25
Medlem
Mina grannar förvirrar mig så mycket. Det är först och främst ett vuxet par, båda invandrare. Oklart om de är gifta då de har olika efternamn. Mannen ser ut som en standardirakier och kvinnan har jag bara sett en enda gång under min tid i huset, men en typisk hijabkvinna helt enkelt. Det som gör mig konfunderad är barnen. Har inte kunnat uppfatta hur många barn de har men typ 4-6 stycken.
”Barn” 1 är en hazar vars närvaro på MrKoll är mycket underlig - dels har han haft en dom på sig som sedan försvann, och nu senast har han bytt ålder från 18 till 17.
Resten av skaran är också skum. Först och främst är det bara ett barn som ser ut att faktiskt tillhöra de vuxna och det är en liten pojke på typ 4 som alltid leker på gården sent på kvällen, och de andra är främst flickor varav en är svart (alltså inte t.ex. irakier) och en är 100% östasiat. Vet att det bor fler barn där men kan inte på rak arm komma på hur de ser ut, oavsett vad har jag alltid uppfattat det som att alla utom den lille pojken inte är deras biologiskt. Vad kan det röra sig om?

Utöver det mysteriet så för de ett jäkla liv minst 20 timmar om dygnet. Flyttar i vinter som tur är.
Citera
2019-10-22, 20:29
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Har ett par riktiga horor till grannar som bor i ena lägenheten, resten av grannarna är bra.
Dom är uppe sent varje natt, troligtvis är de arbetslösa eller liknande, det är 2-3 pers som bor där... de ser likbleka & feta ut... riktiga WT.

Man undrar vad dom pysslar med om nätterna egentligen... ständigt en massa dunstar och smällar... de kan väl inte flytta om varje natt liksom?! Det är inte så att de sitter stilla och ser film/spelar spel direkt.

Tidigare dammsög de ofta runt tolv flera gånger i veckan, men efter klagomål till styrelsen så slutade det åtminstonde.

Jag har haft/har samma problem som du (minus dammsugandet) med polacker över mig. Var 3-4 månad flyttar ett par ut och ett annat in och alla är lika jobbiga, precis ovanför mitt sovrum. Fattar inte vad man gör. De brukar lugna ned sig vid 23 men man kan fortfarande höra DUNK ljud med jämna mellanrum, som att de slår in i väggen eller konstant tappar/släpar på något. Slår jag upp på taket så svarar de med att slå på golvet, som att det är jag som stör dom. Varit uppe och knackat över 20 gånger men endast en gång har man öppnat dörren.

Det är en polsk kvinna som hyr ut lägenheten ovanför till massa nya polacker konstant. Bara man kunde sätta dit henne för något. Hon har frågat mig varför jag bankar upp o plingar på, när jag förklarar läget att personerna hon hyr ut lägenheten till stör så svarar hon bara med "men de sover vid 22-23, de går upp o jobbar tidigt" eller "det är inte dom".
Senast redigerad av R.Bloodworth 2019-10-22 kl. 20:33.
Citera
2019-10-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag har haft/har samma problem som du (minus dammsugandet) med polacker över mig. Var 3-4 månad flyttar ett par ut och ett annat in och alla är lika jobbiga, precis ovanför mitt sovrum. Fattar inte vad man gör. De brukar lugna ned sig vid 23 men man kan fortfarande höra DUNK ljud med jämna mellanrum, som att de slår in i väggen eller konstant tappar/släpar på något. Slår jag upp på taket så svarar de med att slå på golvet, som att det är jag som stör dom. Varit uppe och knackat över 20 gånger men endast en gång har man öppnat dörren.

Det är en polsk kvinna som hyr ut lägenheten ovanför till massa nya polacker konstant. Bara man kunde sätta dit henne för något. Hon har frågat mig varför jag bankar upp o plingar på, när jag förklarar läget att personerna hon hyr ut lägenheten till stör så svarar hon bara med "men de sover vid 22-23, de går upp o jobbar tidigt" eller "det är inte dom".
Kan dunkar du hör vara knackningar i rören/installationer eller lufttrycket som jämnar ut sig i luftdon? Jag tänker eftersom samma ljud har hörts från flera par som har flyttat in/ut
Citera
2019-10-23, 13:55
Medlem
Jultrollets avatar
Min tur att gnälla lite över jobbiga grannar..

Jag bor i en trappuppgång med sammanlagt sex stycken lägenheter och varje våningsplan har en egen färg. På våra dörrar har vi hyfsat stora och tydliga skyltar med efternamn på. ÄNDÅ går folk fel! Alltså, inte besökande som råkar ringa på fel dörr, utan de som bor här försöker ta sig in genom min dörr då och då.

Det är bland annat en medelålders kvinna som går fel varje gång hon fått i sig lite en utekväll, och det må vara förlåtet, men den här veckan har damen ovanpå gått fel, samt dottern till henne.. I går var det mamman till den andra kvinnan. De kämpar med nyckeln så man tror den ska gå av vilken sekund som helst. Efter någon minut brukar jag öppna och fråga vad jag kan hjälpa dem med och då skäms de så klart.

Jag tycker bara det är så märkligt att de inte begriper att om nyckeln inte fungerar så kanske man bör backa ett steg och se vad som står på dörren..? Eller åtminstone minnas vilken våning/färg man bor på? Det är inte dementa eller utländska personer kan tilläggas och samtliga har bott här länge. Tips på vad man kan göra? Har provat att hänga en krans på dörren och det hjälpte inte, märkligt nog.
Citera
2019-10-23, 14:06
Medlem
killawifes avatar
Citat:

Det är olagligt att hyra ut hyreslägenheter utan värdens tillstånd så du kan ju alltid tipsa anonymt då det är osannolikt att hon har tillstånd att hyra ut till en massa olika människor.
Citera
2019-10-23, 14:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
På våra dörrar har vi hyfsat stora och tydliga skyltar med efternamn på. ÄNDÅ går folk fel! Alltså, inte besökande som råkar ringa på fel dörr, utan de som bor här försöker ta sig in genom min dörr då och då.
*s* Det har jag lyckats med ett par gånger, men då efter riktigt blöta nätter... Pinsamt då samma granne öppnat vid båda dessa tillfällen, och speciellt att ringa på och be om ursäkt dagen efter. Han har dock bara skrattat och troligen mest tyckt det varit kul.
Citera
2019-10-23, 14:11
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
*s* Det har jag lyckats med ett par gånger, men då efter riktigt blöta nätter... Pinsamt då samma granne öppnat vid båda dessa tillfällen, och speciellt att ringa på och be om ursäkt dagen efter. Han har dock bara skrattat och troligen mest tyckt det varit kul.
Jo, det är ju samma sak här med kvinnan ovanpå och det är förståeligt även om det skrämde vettet ur mig de två första nätterna hon försökte ta sig in. Fint av dig att ringa på och be om ursäkt dagen efter förresten, det har hon aldrig gjort.

Men de andra begriper jag mig inte på alls..
Citera
2019-10-23, 14:45
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Kan dunkar du hör vara knackningar i rören/installationer eller lufttrycket som jämnar ut sig i luftdon? Jag tänker eftersom samma ljud har hörts från flera par som har flyttat in/ut

Tror inte det. Det finns perioder ibland (senast augusti-september) på ca 3 veckor då de är perfekta. Vid 22-23 blir det knäpptyst fram till ca 05-06 då de vaknar o gör sig redo för jobbet, o då är det inga störande ljud även om man kan höra något mindre dunk här och där när de gör sig redo för jobbet. Men sen finns det perioder då störande ljud kan höras vid 01-02.

Dessutom har detta aldrig varit ett problem förr, har bott här i en massa år, var en annan familj ovanför oss först. Problemet drog igång vid ca 2015 när just polackerna började strömma in och ut.

Det är inga MEGA störande ljud, men kan vara frustrerande ibland med dessa dunk ljud som uppstår med jämna mellanrum. Ibland låter det extremt vid 19-20 tiden men det stör mig inte ett dugg då det fortfarande är rätt tidigt. Jag blir bara sjukt arg av ljuden som uppstår efter 23.
Citera
2019-10-24, 22:38
Medlem
Citat:
Tror inte det. Det finns perioder ibland (senast augusti-september) på ca 3 veckor då de är perfekta. Vid 22-23 blir det knäpptyst fram till ca 05-06 då de vaknar o gör sig redo för jobbet, o då är det inga störande ljud även om man kan höra något mindre dunk här och där när de gör sig redo för jobbet. Men sen finns det perioder då störande ljud kan höras vid 01-02.

Dessutom har detta aldrig varit ett problem förr, har bott här i en massa år, var en annan familj ovanför oss först. Problemet drog igång vid ca 2015 när just polackerna började strömma in och ut.

Det är inga MEGA störande ljud, men kan vara frustrerande ibland med dessa dunk ljud som uppstår med jämna mellanrum. Ibland låter det extremt vid 19-20 tiden men det stör mig inte ett dugg då det fortfarande är rätt tidigt. Jag blir bara sjukt arg av ljuden som uppstår efter 23.
Jag var själv, förut när jag hörde dunkar, förbi grannarna och plingade på men ingen var hemma. Fick förklarat för mig att dunsarna eller knackningar kan bero på det jag skrev i mitt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in