2012-09-18, 16:55
Medlem
Stalin-Sverige i sitt esse från många här som tycker att alla ska duscha på max 5 eller 10 minuter. Bara för att NI själva inte duschar längre. Okej att inte duscha flera timmar i sträck, men stämmer uppgifterna om senaste månadernas duschtid är det grannen som har problem och behöver flytta.
Citera
2012-09-18, 16:57
Medlem
stordrulens avatar
Jag betalar hyra i lägenheten jag bor i, vill jag duscha i 5timmar klockan 4 på morgonen så gör jag det, inte en jävel ska säga någonting annat. Samma gäller dig.
Citera
2012-09-18, 17:01
Medlem
Om grannen inte klagar på att andra duschar tror jag att vi kan härleda problemet till sjuklingarna i duschar-lyan. Måste man duscha för att härda ut psykiskt kan vi vara överens om att problemen kretsar kring mer än en granne som knackar på dörren.
Citera
2012-09-18, 17:12
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Om grannen inte klagar på att andra duschar tror jag att vi kan härleda problemet till sjuklingarna i duschar-lyan. Måste man duscha för att härda ut psykiskt kan vi vara överens om att problemen kretsar kring mer än en granne som knackar på dörren.
Fel!
Om grannen inte klagar på att andra duschar tror jag att vi kan härleda problemet till fastighetens planlösning och det faktum att de andra grannarnas rörledningar och badrum inte befinner sig på samma plats i förhållande till grannens lägenhet som trådstartarens rörledningar och badrum.
Citera
2012-09-18, 17:18
Medlem
SilentVictorys avatar
Va i helvete är fel på folk som ska styra hur länge man får duscha nu då?
Jävla kommunister hela bunten eller?

Ibland kan duschtillfällena uppgå till hela 60 minuter utan problem, och ibland tar man en snabbdusch på 10 minuter.
Det varierar, och 30 minuters duschar är nog mer vanligt än vad folk verkar tro.

Sluta vara så inni helfete stressade, ta en varm dusch å bara koppla av för helskotta!

Ont: Bor du över eller under grannen?
Om den bitske grannen bor under så kan det ju så klart låta mer än vice versa.
Men ändå, 3 timmar var lite i övre laget, och beroende på hur mycket det låter så kunde man väl förstår en viss frustration då.

Men om dessa inte förekommer längre å grannen ändå klagar så gå vidare med ärendet och se vad som händer.
Ni har ju rätt till att duscha.
Citera
2012-09-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Fel!
Om grannen inte klagar på att andra duschar tror jag att vi kan härleda problemet till fastighetens planlösning och det faktum att de andra grannarnas rörledningar och badrum inte befinner sig på samma plats i förhållande till grannens lägenhet som trådstartarens rörledningar och badrum.

Man kan inte bygga om hus så att de passar extrema behov, i så fall får TS flytta. Alla måste anpassa sig efter huset, inte tvärtom. Fakta. Jag bor själv lyhört och hör både pinkande och dusch, skulle någon börja duscha 3 timmar hade man haft invändningar här, garanterat. Överdrivet duschande kan pågå i en halvtimme, kommer man upp i timmen är det knäppt. 3 timmar? Ring psyket!
Citera
2012-09-18, 17:27
Medlem
Först och främst är det inte särskilt bra för huden att duscha tre gånger om dagen och så länge som TS gör. Allt naturligt fett på huden kommer att sköljas bort och man blir torr som en ökenråtta typ.

Sedan har jag aldrig förstått mig på idioter som duschar i 30-60 minuter, sinnessjukt ju. Totalt jävla onödigt och ett jävla slöseri på vatten. Gå till ett jävla badhus istället och ligg och plaska där om man tycker om vatten så jävla mycket

Om jag hade varit din granne hade jag kört upp plaströret i röven på dig och kört ner duschslangen där och kört på fullt tryck på vattnet i sisådär en halvtimme
Citera
2012-09-18, 17:31
Medlem
LaktosMonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammocken
Man kan inte bygga om hus så att de passar extrema behov, i så fall får TS flytta. Alla måste anpassa sig efter huset, inte tvärtom. Fakta. Jag bor själv lyhört och hör både pinkande och dusch, skulle någon börja duscha 3 timmar hade man haft invändningar här, garanterat. Överdrivet duschande kan pågå i en halvtimme, kommer man upp i timmen är det knäppt. 3 timmar? Ring psyket!
Knappast då är det mer rätt att gnällspiken tar sitt pick pack och drar.
Du har gått och hyrt en lägenhet och det är brister ja inte fan ska killen som duschar ha skit för det.
Det är ditt problem.
Citera
2012-09-18, 17:32
Medlem
B.I.s avatar
Man kan tycka att svenska lägenheter bör ha högre standard än att badrumsbesök ej hörs in till grannen.

Du har bara haft otur med lägenhetsval, i ditt hem ska du få duscha så mycket du vill OM det inte är så att andra drabbas mycket att det låter som fan.
Vi hade problem med en gammal underbart kär granne som helt plötsligt blev som besatt och började dunka i taket med kryckor och skit på nätterna för att vi, som hon själv uttryckte det:
"Dammsög hela nätterna".
Hon höll alltid koll i trappuppgången och slog upp dörren varje gång mamma skulle till jobbet, oavsett tid, och skällde ut mamma på gehör och var otroligt otrevlig.
Visade sig att hon hade åkt på ahlzeimers eller blivit senil och hade inbillat sig allt, fick aldrig riktigt svar på det, hon trillade av pinn en kort stund efteråt.

Detta var alltså tanten som log och sa att det var lugnt när brorsan spytt ner för vår balkong under sin första fjortisfylla hemma hos oss, som jag brukade stanna och prata så glatt med i trappuppgången och som alltid var mysig, gav extra pengar när man sålde lotter osv.

Slutsats, beroende på mannens ålder så kan han vara senil/sjuk, eller så låter duschandet väldigt mycket.
Citera
2012-09-18, 17:33
Medlem
Samhalls avatar
Grann fan är ju rubbad! Ge han en känga i arslet!
Citera
2012-09-18, 17:38
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV

De Min sambo har haft mycket ångest och har faktiskt duschat 1-3h per dag i början av året.

Det där är fan inte ok om det låter mkt från erat badrum till era grannar. Ångest eller ej
Citera
2012-09-18, 18:13
Medlem
phille21s avatar
3 timmar dusch är fan sjukt. Nog fan med att ni slösar på ekonomin men inte minst miljön. Det är pga. sådana som ni som den här planeten håller på att braka åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in