2018-04-20, 19:14
Bannlyst
Det är inte olagligt att röka på sin egen balkong. Vill kärringen inte visa hänsyn så finns det tyvärr inget juridiskt som kan stoppa henne.
Citera
2018-04-20, 19:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det är inte olagligt att röka på sin egen balkong. Vill kärringen inte visa hänsyn så finns det tyvärr inget juridiskt som kan stoppa henne.

Där har du fel. Inte olagligt så länge det inte stör övriga boende.
Citera
2018-04-20, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Jaså, och hur mäter man stör?

Jag säger inte att du har fel, men det är en väldigt godtycklig bedömningsfråga.

Edit: skrev fel.
Senast redigerad av HMBPTOLEMAJOW 2018-04-20 kl. 19:39.
Citera
2018-04-20, 19:39
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:

Så du menar att han ska ringa störningsjouren för att grannen röker? Snuten kommer knappast komma på grund av laglig rökning på privat egendom.
Citera
2018-04-20, 19:39
Medlem
Det är väldigt svårt att förbjuda någon röka på balkongen om inga regler står skriva i kontrakten på lägenheten.
Citera
2018-04-20, 20:31
Avslutad
Citat:

Där har du fel.

ts väljer självmant att han öppet sitt fönster, ts behöver inte har sitt fönster öppet, men ts vill gärna att världen anpassas efter hans behov, trotts att det bara är Wt människor som bor i lägenhet, och Wt har en förmåga att röka.

nej rökning är inte olagligt.
Citera
2018-04-20, 20:55
Medlem
Zer0Shits avatar
I vissa bostadsrättsföreningar (däribland min egna) är det inte tillåtet att röka på balkongen. Bor du i BRF eller hyres?

z
Citera
2018-04-20, 20:59
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Där har du fel.

ts väljer självmant att han öppet sitt fönster, ts behöver inte har sitt fönster öppet, men ts vill gärna att världen anpassas efter hans behov, trotts att det bara är Wt människor som bor i lägenhet, och Wt har en förmåga att röka.

Hjälper inte för det drar in via ventilationen vid fönstren. Mycket därför jag valde att flytta då jag stog inte ut med lukten
Citera
2018-04-20, 22:49
Medlem
Turbomachines avatar
Jag lider med dig TS, har två äckel under mig som bolmar sina cigariller hela tiden, det går inte att ha öppet för att få in syre.
Citera
2018-04-20, 22:59
Medlem
Börja rök själv så tänker du nog inte på det sen.
Citera
2018-04-20, 23:06
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Där har du fel.

Det var det mest korkade inlägg någon nånsin lagt på FB
(Såvida du inte bara trollar )
Senast redigerad av Dimpen 2018-04-20 kl. 23:09. Anledning: Förtydligande
Citera
2018-04-20, 23:11
Medlem
BallaKlavas avatar
Alla känsliga människor kan ju bosätta sig ute på landet. Då slipper man dessutom andra källor till ohälsa som näsan inte detekterar lika tydligt i form av avgaser och olika industrier. 2000-talet, gnällfittor överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in