2022-03-05, 19:47
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Jag har det på samma sätt. Inte med indiska kryddor, men arabiska. Luktar gott men fruktansvärt starkt. Misstänker att de har ytterdörren öppen och lever jävel då jag tagit upp detta med hyresvärd som vägrar byta ut köksfläktarna till något av ordentlig kaliber. Så eftersom du nämner att ventilationssystemet fungerar dåligt tippar jag på att dessa indier kör med samma knep.
Citera
2022-03-05, 19:47
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimatdiktatur
Det har flyttat in indier i huset så nu luktar det indisk mat i hela trapphuset.. jag känner lukten så fort porten öppnas och förstår inte hur det kan lukta så mycket då de bara har bott där i några dagar.. kommer det lukta indisk mat nu varje dag så länge de bor kvar? får de laga så mycket mat att det luktar i hela trapphuset?

Oj vilken panik? gilla läget annars flytta.
Citera
2022-03-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godakakor
Ja de har speciella kryddor som inte luktar så gott . Du får räkna med att stå ut med det framöver tyvärr.

Den lägenheten brukar få nya innehavare ganska ofta så hoppas att de flyttar snart.
Citera
2022-03-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag har det på samma sätt. Inte med indiska kryddor, men arabiska. Luktar gott men fruktansvärt starkt. Misstänker att de har ytterdörren öppen och lever jävel då jag tagit upp detta med hyresvärd som vägrar byta ut köksfläktarna till något av ordentlig kaliber. Så eftersom du nämner att ventilationssystemet fungerar dåligt tippar jag på att dessa indier kör med samma knep.

Annars kan de la öppna fönstren när de lagar sin starka mat tycker man.. indisk luktar inte gott tycker jag.
Citera
2022-03-05, 19:54
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Annars kan de la öppna fönstren när de lagar sin starka mat tycker man.. indisk luktar inte gott tycker jag.
Jodå, då faller det väl på dig att banka på och ta den diskussionen.
Citera
2022-03-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jodå, då faller det väl på dig att banka på och ta den diskussionen.

Bara äta kokt potatis och kokt pasta! Ska det kryddas, så använd enbart salt!

Svensk mesig ventilation (för att inte förlora värme på vintern), och Indiska kryddor och het matlagning, är nog en dålig kombination. Precis som svenska avloppssystem får problem med att utlänningar spolar ner litervis med matolja..... Antagligen bäst att segregera folk efter matvanor.
Citera
2022-03-05, 20:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Husets ventilationssystemet är ganska kasst och har alltid varit det.
Blanda in de indiska onda gudarna i varje samtal så flyttar de snarast.
Citera
2022-03-05, 20:41
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Det har flyttat in indier i huset så nu luktar det indisk mat i hela trapphuset.. jag känner lukten så fort porten öppnas och förstår inte hur det kan lukta så mycket då de bara har bott där i några dagar.. kommer det lukta indisk mat nu varje dag så länge de bor kvar? får de laga så mycket mat att det luktar i hela trapphuset?

Själv tycker jag det är mysigt när det luktar lite mat i trappen. Var glad att det är mat och inte sopor eller något annat mindre trevligt. Men som sagt det är nog ventilationssystemet och fastighetsvärden du ska kontakta i första hand. Du kan inte gärna klaga på att grannen lagar mat
Citera
2022-03-05, 20:44
Medlem
borrizs avatar
Knacka på dörren och bjud in dig själv på middag
Citera
2022-03-05, 20:46
Avslutad
Ja det kommer att lukta mat.
Dom lagar inte mat en gång om dagen.
Utan det står grytor igång hela dagarna/kvällen.
Därav luktar det så mycket.

Har själv bott i en sådan lägenhet med indier som grannar.
Även annat folk.. Dom har ofta nåt som står på spisen hela dagen
Citera
2022-03-05, 21:13
Medlem
Låter ju gott,, fråga om du får smaka!
Citera
2022-03-05, 21:42
Medlem
nicken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Ja det kommer att lukta mat.
Dom lagar inte mat en gång om dagen.
Utan det står grytor igång hela dagarna/kvällen.
Därav luktar det så mycket.

Har själv bott i en sådan lägenhet med indier som grannar.
Även annat folk.. Dom har ofta nåt som står på spisen hela dagen
Så är det, mat ska tillagas över tid och helst med kärlek. Blir tyvärr en kulturkrock deluxe med svenska kalla klimatet som oftast dödar all organisk lukt.
Ta vara på situation o fråga husmodern om hur man lagar en galen currybase istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in