2019-10-22, 21:14
  #889
Medlem
Danne och hans nya tjej är båda pundare ökända i Östersund
Mamman Alexndra är också pundare sen tonåren

Att dom alla nu för tiden skulle vara nyktra kanske kan va sant. om man vill kalla LARO och alkohol för nyktert

Öppna ögonen för helvete
Citera
2019-10-22, 21:25
  #890
Medlem
Jag minns nu inte ens hur amningsdiskussionen startade men förutom några lättkränkta "jag kunde inte amma mammor" från familjeliv som hittat hit så skulle jag kunna ge mig fan på att försummade och misshandlade barn ges ersättning i högre grad än andra barn. För oss normala mammor som inte har ihjäl våra barn är det enklare att slänga fram tutten än att blanda ersättning men om man är en mamma som vill sova och ha ett festande liv så kan man inte bibehålla en amning. DÅ är det lättare att slänga fram en flaska (jo ersättning håller bebisen mättare längre)och dessutom kan vem som helst ta hand om bebisen så du slipper.
Citera
2019-10-22, 23:07
  #891
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Jag minns nu inte ens hur amningsdiskussionen startade men förutom några lättkränkta "jag kunde inte amma mammor" från familjeliv som hittat hit så skulle jag kunna ge mig fan på att försummade och misshandlade barn ges ersättning i högre grad än andra barn. För oss normala mammor som inte har ihjäl våra barn är det enklare att slänga fram tutten än att blanda ersättning men om man är en mamma som vill sova och ha ett festande liv så kan man inte bibehålla en amning. DÅ är det lättare att slänga fram en flaska (jo ersättning håller bebisen mättare längre)och dessutom kan vem som helst ta hand om bebisen så du slipper.
Vi talar skriver om ett avlidet barn. 4 år.
Citera
2019-10-23, 03:25
  #892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vi talar skriver om ett avlidet barn. 4 år.

Har skummat igenom tråden och gråter...
Som ovanstående skrev: Ett fyra-årigt barn har dött och vad diskuteras?
Citera
2019-10-23, 04:27
  #893
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadarKenLurk
Danne och hans nya tjej är båda pundare ökända i Östersund
Mamman Alexndra är också pundare sen tonåren

Att dom alla nu för tiden skulle vara nyktra kanske kan va sant. om man vill kalla LARO och alkohol för nyktert

Öppna ögonen för helvete

Tyvärr är det ju så, att "kaka söker maka" nuförtiden. Förr (fram till 1960-talet ungefär) var det pappan som söp, men kvinnor drack sällan eller aldrig alkohol, och mamman kunde därför rädda med sig barnen ut så att pappan inte skulle slå dom på fyllan. Idag är det sällsynt att bara den ena föräldern missbrukar alkohol eller annat - det är antingen ingen eller båda som gör det, och är det båda så är det väldigt synd om barnen, för då finns det ingen nykter person där som kan skydda dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
Jag minns nu inte ens hur amningsdiskussionen startade men förutom några lättkränkta "jag kunde inte amma mammor" från familjeliv som hittat hit så skulle jag kunna ge mig fan på att försummade och misshandlade barn ges ersättning i högre grad än andra barn. För oss normala mammor som inte har ihjäl våra barn är det enklare att slänga fram tutten än att blanda ersättning men om man är en mamma som vill sova och ha ett festande liv så kan man inte bibehålla en amning. DÅ är det lättare att slänga fram en flaska (jo ersättning håller bebisen mättare längre)och dessutom kan vem som helst ta hand om bebisen så du slipper.

Du har rätt, det finns ett mönster där: WT-mammor röker, dricker, bor oftast inte ihop med barnafadern särskilt länge (om ens någonsin) och AMMAR INTE. Jag tror det har att göra med dels detta som redan nämnts, att man vill kunna lämna bort barnet tidigt och gå ut och festa som förr. Men även att det ofta blir lite småproblem med amningen innan den kommer igång, särskilt om det är första barnet, och då krävs det lite jävlar-anamma för att inte ge upp. WT har inte det - vare sig det handlar om att plugga till proven så man kommer in på gymnasiet, eller att komma över den första tidens amningsproblem. Så fort det blir bara lite jobbigt så ger man upp, och gör något som är roligare för stunden.

Det värsta är att dessa mammor inte heller klarar av att blanda ersättningen och göra rent flaskorna på rätt sätt - jag kommer ihåg stackars lilla Hailey i Kristianstad t.ex.. Inte nog med att hon blev sönderslagen under sitt korta liv. Hon fick dessutom ersättning som mamman hade blandat med vatten från varmvattenkranen - hon iddes inte ens värma upp det på spisen...

Slår vad om att det var likadant för pojken vi diskuterar i tråden, när han var bebis. Någon som kände dem då, som vet?
Citera
2019-10-23, 08:11
  #894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX7
Pappan försöker få ihop pengar till begravningen via insamling på facebook. Är det verkligen så det funkar; går inte soc eller något in för att fixa det, allra helst eftersom pappan tydligen inte hade vårdnaden om pojken?

https://www.facebook.com/donate/2564480503643898/10157745924701810/

Insamlingen slutade på
13 979 kr målet va 30 000.

Låter märkligt att soc inte skulle hjälpa till
så barnet fick en värdig begravning. Oavsett vem
som hade vårdnaden.
Citera
2019-10-23, 08:53
  #895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Insamlingen slutade på
13 979 kr målet va 30 000.

Låter märkligt att soc inte skulle hjälpa till
så barnet fick en värdig begravning. Oavsett vem
som hade vårdnaden.
Märkligt? Det ska barnets föräldrar göra, eller så får de låna pengar. Jag har ingen lust att betala nån begravning för skattepengarna jag bidrar med. Finns säkert saker att sälja för att bekosta en begravning.
Citera
2019-10-23, 09:56
  #896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Märkligt? Det ska barnets föräldrar göra, eller så får de låna pengar. Jag har ingen lust att betala nån begravning för skattepengarna jag bidrar med. Finns säkert saker att sälja för att bekosta en begravning.

Men har föräldrarna inga pengar kan dem ansöka om hjälp.

https://lavendla.se/begravning/fore-begravningen/begravningshjalp/

https://www.halmstad.se/omsorgstod/ekonomiochbostad/ekonomisktbistand/dodsboanmalanbegravningskostnad.2313.html
__________________
Senast redigerad av Doiten 2019-10-23 kl. 10:03.
Citera
2019-10-23, 10:00
  #897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Soc bekostar en enklare begravning, blommor, kista, sten, text, samt enklare begravningsfika(ej gravöl). Så även den enklare begravningen blir fin, dessutom kan man lägga till extra av egna pengar(borde pappan rimligen ha om han har råd med en ny familj) och då köpa finare sten, dyrare blommor, mer fika/öl etc.
Tack för Info !
Om detta stämmer, är pappan antingen fel informerad, tydligen inte av Soc. eller vill han ha en "vanlig" fin begravning, eller, vill ha pengar för egen del. Det finns ju fuskare, har nu INTE skrivit att han vill vara detta.
Citera
2019-10-23, 11:29
  #898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadarKenLurk
Danne och hans nya tjej är båda pundare ökända i Östersund
Mamman Alexndra är också pundare sen tonåren

Att dom alla nu för tiden skulle vara nyktra kanske kan va sant. om man vill kalla LARO och alkohol för nyktert

Öppna ögonen för helvete

Jag tycker att det verkar som att Danne och hans nya flickvän har flyttat från Östersund, så hur kan människor sitta och prata skit om dessa människor, som inte ens bor i Östersund längre.

De verkar ha slutat med droger helt och verkar som de har ett äkta stöttande förhållande, där de troligtvis stöttar varandra. Har sett bilder på deras barn som ser ut att må bra.

Varför kan man inte vara glad att dessa två träffade varandra!
Jag hoppas att de får det stöd de behöver nu och att de klarar sig igenom denna svåra tid. <3 <3

Gå till sociala är inte lätt om man har dåliga erfarenheter. Soc kanske heller inte hjälper till med en gravsten som exempel.
https://www.arbetarbladet.se/artikel/var-tionde-begravning-betalas-av-socialtjansten

Jag hoppas verkligen de får en fin begravning för sin son, styvson och halvbror.
R.I.P
Citera
2019-10-23, 12:43
  #899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Är det polisen som plockar bort Facebook 😊

Det är oftast MGM ombud som på uppdrag av klienten stänger ner sociala medier.
Citera
2019-10-23, 12:58
  #900
Medlem
Har inte orkat läsa alla inlägg men i alla fall 3/4.

Hela händelsen är tragiskt. Som det framkommit i tråden lider mamman av någon form av psykisk åkomma. Borderline eller whatever. Hon har haft beroendeproblemstik. Äter mediciner. Dricker vin varje kväll. Tidigare dömd för våldsbrott.

Psykiatriska diagnoser har ganska hög ärftlighet. Sonen kanske också hade någon funktionsnedsättning. En granne beskriver pojken som väldigt aktiv med mycket spring i benen när de sett honom ute. Han beskrivs som trotsig vid läggdags. Osar ADHD.

Barn med funktionsnedsättningar löper fem gånger så hög risk som "normala" barn att utsättas för våld. Risken ökar nog betydligt om man dessutom har en förälder som är våldsbenägen.

Min teori: Barnet har återigen trotsat vid läggdags. Mamman är slutkörd. Längtar efter soffan och att få börja hinka i sig vin. Barnet trotsar, bråkar. Hon blir förbannad. Ryter ifrån. Sonen bryr sig inte, han har hört det så många gånger förut. Mamman är inte det minsta lågaffektiv och sonen triggas av hennes affekter och blir mer och mer trotsig. Sonen springer runt i bostaden. Mamman har fått nog! Han lyssnar inte på tillsägelser och nu ska hon minsann visa honom vem som bestämmer. Kosta vad det kosta vill. Sonen springer runt, skrattar åt henne som jagar honom. Han kryper in under bordet. Hon drar bort stolarna för att få fram honom men han springer iväg till vardagsrummet. Tillbaka till köket. Till slut får hon tag på honom och bär honom till sängen. Han vill inte ligga där och försöker ta sig upp. Hon håller då fast honom. Han får panik. Skriker. Gråter. Är förbannad och ledsen. Hon tar hårdare tag för att nu är måttet rågat. Han stryps av hennes övervåld...

Därför har grannarna hört möbler. Därför medger hon visst våld. Hon har brukat våld, men inte i mening att döda honom.. Det är min teori.

Hur som helst så har hon redan i början av mitt påstådda scenario gått över gränsen för vad som är ok!! Har man ett svårhanterlig barn behöver man söka stöd och hjälp. Socialtjänsten borde varit inkopplad för längesen med tanke på hennes historik med psykisk ohälsa, beroendeproblemstik och våldsbrott hon dömts för. Jag skäms för vårt samhälle som inte kan se till att skydda dessa barn. Jag sörjer denna lilla pojke som förmodligen inte fått uppleva mycket rätt i sitt liv. Det är tufft med en sjuk mamma. Borderline är ju en sjukdom där det vänder väldigt snabbt. Pojken har förmodligen haft en väldigt ambivalent anknytning till sin mamma på grund av detta..

Tragiskt beskriver inte detta nog...

♡ VILA I FRID LILLA E! ♡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in