2019-10-05, 14:03
  #769
Medlem
Skulle man verkligen föredra att sitta på rättspsyk istället för ett vanligt fängelsestraff alla dagar i veckan?

Något säger mig att så är det i normalfallet inte... Men bevisa mig gärna fel Sveriges rättssystem är knappast perfekt i något avseende så avser inte att försvara det.
Citera
2019-10-05, 14:11
  #770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Skulle man verkligen föredra att sitta på rättspsyk istället för ett vanligt fängelsestraff alla dagar i veckan?

Något säger mig att så är det i normalfallet inte... Men bevisa mig gärna fel Sveriges rättssystem är knappast perfekt i något avseende så avser inte att försvara det.

Som mördare av barn lr pedofil ja alla dagar i veckan
Citera
2019-10-05, 14:13
  #771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Som mördare av barn lr pedofil ja alla dagar i veckan

Okej, men har du lust att utveckla varför?
Citera
2019-10-05, 14:18
  #772
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Okej, men har du lust att utveckla varför?

Nu var jag lite snabb sorry pedofiler sitter hellre i fängelse med likasinnade på skyddade kåkar. Mammor som mördar barn ska sitta tillsammans med andra kvinnor som sitter för grova brott och en del är mammor själva. Hon kommer vara längst ned i rangordning och en del kommer vilja skada henne... På rättspsykiatrisk avdelning sitter bara galningar som struntar i om folk mördar och våldtar barn
Citera
2019-10-05, 14:22
  #773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Nu var jag lite snabb sorry pedofiler sitter hellre i fängelse med likasinnade på skyddade kåkar. Mammor som mördar barn ska sitta tillsammans med andra kvinnor som sitter för grova brott och en del är mammor själva. Hon kommer vara längst ned i rangordning och en del kommer vilja skada henne... På rättspsykiatrisk avdelning sitter bara galningar som struntar i om folk mördar och våldtar barn

Det resonemanget kan jag absolut köpa men tror det är mer till det än så.

Om jag får gissa lite så tror jag rättspsyk i regel är ännu mindre fritt än ett vanligt fängelse. Svårare med permissioner? Tvångsmedicinering/rehabilitering? Personalen har mer befogenheter än den vanlige pliten... osv
Citera
2019-10-05, 14:26
  #774
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Det resonemanget kan jag absolut köpa men tror det är mer till det än så.

Om jag får gissa lite så tror jag rättspsyk i regel är ännu mindre fritt än ett vanligt fängelse. Svårare med permissioner? Tvångsmedicinering/rehabilitering? Personalen har mer befogenheter än den vanlige pliten... osv

Du har både rätt och fel. I början av vården är det oftast tvångsmedel/medicin för att sen bli mycket friare om patienten svarar bra på behandling. Men det är en chansning för du får ju inget tidsbestämt straff och kan bli kvar jävligt länge.
Citera
2019-10-05, 14:31
  #775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Du har både rätt och fel. I början av vården är det oftast tvångsmedel/medicin för att sen bli mycket friare om patienten svarar bra på behandling. Men det är en chansning för du får ju inget tidsbestämt straff och kan bli kvar jävligt länge.

Okej, låter rimligt...

Tänker också på att det kan vara farligare på rättspsyk? Visst kanske man undkommer de vanliga internerna som motiverat vill skada dig, men istället ökar risken att bli utsatt för slumpmässigt våld av nån av de andra stollarna som rimligtvis sitter där inlåst med en.
Citera
2019-10-05, 14:40
  #776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Okej, låter rimligt...

Tänker också på att det kan vara farligare på rättspsyk? Visst kanske man undkommer de vanliga internerna som motiverat vill skada dig, men istället ökar risken att bli utsatt för slumpmässigt våld av nån av de andra stollarna som rimligtvis sitter där inlåst med en.

Tvångsmedicineringen är nog det värsta ska du se. Tunga psykmediciner med svåra biverkningar.
Citera
2019-10-05, 14:41
  #777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Inte för mig, som inte bor i Halmstad! Men jag känner ju till hur soc funkar (eller INTE funkar...) i en del andra svenska städer. Kan du berätta om några ärenden som soc i Halmstad har misskött tidigare?
Om Du betalar skadestånd jag får om jag bryter sekretessen ,och berättar,
jag känner till två fall, så kan Du få veta.
Citera
2019-10-05, 14:58
  #778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Okej, låter rimligt...

Tänker också på att det kan vara farligare på rättspsyk? Visst kanske man undkommer de vanliga internerna som motiverat vill skada dig, men istället ökar risken att bli utsatt för slumpmässigt våld av nån av de andra stollarna som rimligtvis sitter där inlåst med en.

Mer personal täthet och mindre samkväm än på vanligt fängelse. Och som tidigare postare sa tvångsinjektioner är inte mysiga har jag hört... Vill personal ha nån lugn är det bara att slänga in några injektioner i mixen så blir det en drägglande amöba man har
Citera
2019-10-05, 15:15
  #779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Skulle du säga att hon hade en tendens att falla för fel typ av män? Hon fick ensam vårdnad om sitt barn så det kanske inte är helt fel att fundera på om barnets pappa inte var den bästa pojkvännen och föräldern.

Hon kanske blev utsatt för våld i den relationen också. Varför flyttade hon längre bort med barnet annars?


Hon blev absolut inte utsatt för våld i den relationen hon var i med D*niel, känner båda dom mycket väl.. Det var D som flyttade först, han skaffade en ny tjej och tog ett återfall och hamnade sedan på ett familjehem i Malmö.. Hon var kvar, men valde att flytta vidare sen.

Dessutom när hon var tillsammans med D*aniel så skulle jag inte påstå att hon var tillsammans med ”fel män”, han skötte sig väldig exemplariskt, hade ändrat sitt liv innan det och var Sveriges bästa och välbetalda säljare på Bisnode. Väldigt framgångsrik och uppskattad person. Det gick fruktansvärt bra för han, dom bodde i en fin lägenhet centralt och hade det ”flott”. Sedan tröttnade han på henne och träffade då Sanna under sitt återfall, var i den svängen en kort period och blev sedan placerad i Malmö på familjehem.

Det är kvinnan som är misstänkt för brott inte D, så varför ens diskutera och försöka svart måla han! Han var en fin förälder. I denna situation så finns det bara en som bör svartmålas i slut ändan.
Citera
2019-10-05, 17:49
  #780
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Om Du betalar skadestånd jag får om jag bryter sekretessen ,och berättar,
jag känner till två fall, så kan Du få veta.

Jag menade förstås inte att du skulle skriva några namn. Man kan beskriva ett fall i stora drag, utan att bryta mot någon sekretess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in