Citat:
Ursprungligen postat av
RadarKenLurk
Danne och hans nya tjej är båda pundare ökända i Östersund
Mamman Alexndra är också pundare sen tonåren
Att dom alla nu för tiden skulle vara nyktra kanske kan va sant. om man vill kalla LARO och alkohol för nyktert
Öppna ögonen för helvete
Tyvärr är det ju så, att "kaka söker maka" nuförtiden. Förr (fram till 1960-talet ungefär) var det pappan som söp, men kvinnor drack sällan eller aldrig alkohol, och mamman kunde därför rädda med sig barnen ut så att pappan inte skulle slå dom på fyllan. Idag är det sällsynt att bara den ena föräldern missbrukar alkohol eller annat - det är antingen ingen eller båda som gör det, och är det båda så är det väldigt synd om barnen, för då finns det ingen nykter person där som kan skydda dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Verdande
Jag minns nu inte ens hur amningsdiskussionen startade men förutom några lättkränkta "jag kunde inte amma mammor" från familjeliv som hittat hit så skulle jag kunna ge mig fan på att försummade och misshandlade barn ges ersättning i högre grad än andra barn. För oss normala mammor som inte har ihjäl våra barn är det enklare att slänga fram tutten än att blanda ersättning men om man är en mamma som vill sova och ha ett festande liv så kan man inte bibehålla en amning. DÅ är det lättare att slänga fram en flaska (jo ersättning håller bebisen mättare längre)och dessutom kan vem som helst ta hand om bebisen så du slipper.
Du har rätt, det finns ett mönster där: WT-mammor röker, dricker, bor oftast inte ihop med barnafadern särskilt länge (om ens någonsin) och AMMAR INTE. Jag tror det har att göra med dels detta som redan nämnts, att man vill kunna lämna bort barnet tidigt och gå ut och festa som förr. Men även att det ofta blir lite småproblem med amningen innan den kommer igång, särskilt om det är första barnet, och då krävs det lite jävlar-anamma för att inte ge upp. WT har inte det - vare sig det handlar om att plugga till proven så man kommer in på gymnasiet, eller att komma över den första tidens amningsproblem. Så fort det blir bara lite jobbigt så ger man upp, och gör något som är roligare för stunden.
Det värsta är att dessa mammor inte heller klarar av att blanda ersättningen och göra rent flaskorna på rätt sätt - jag kommer ihåg stackars lilla Hailey i Kristianstad t.ex.. Inte nog med att hon blev sönderslagen under sitt korta liv. Hon fick dessutom ersättning som mamman hade blandat med vatten från varmvattenkranen - hon iddes inte ens värma upp det på spisen...
Slår vad om att det var likadant för pojken vi diskuterar i tråden, när han var bebis. Någon som kände dem då, som vet?