2019-10-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavle112
Fanns det både
√3:√2
och
√2:√3 i alternativ?

Jag tror ja fattade som långsidan mot diagonalen och inte tvärtom? Således bör √2:√3 vara korrekt men kan ju va läsfel, hursomhelst fanns båda som alt?

Inte vad jag kunde komma ihåg, utan endast roten ur 2 : roten ur 3 om jag kommer ihåg korrekt.
Citera
2019-10-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Blyertspennor duger gott och väl, om man är rädd för att någon spets ska brytas av och inte har med sig pennvässare så tar man med sig flera nyvässade pennor.

Det kommer säkert någon regel om blyertspennor efter att en bakfull idiot bestämmer sig för att sprejfärga sina svarsalternativ. Det är så det funkar i Sverige, man vidtar inte åtgärder förrän något händer.

Just när det gäller statistiken kan det ibland bli svårt att se med blyertspennor när/om man kladdar provhäftet, så kan förstå att folk eventuellt då skulle vilja ha t.ex. en röd bläckpenna eller dyl.
Citera
2019-10-20, 18:34
Bannlyst
Citat:
Fanns det både
√3:√2
och
√2:√3 i alternativ?

Jag tror ja fattade som långsidan mot diagonalen och inte tvärtom? Således bör √2:√3 vara korrekt men kan ju va läsfel, hursomhelst fanns båda som alt?
Långsidan kom först, den är trots allt störst.
Citera
2019-10-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Första gången jag skrev HP idag! Jävlar vad degig i hjärnan man blev mot slutet

Haha störde mig som fan bara på hur man ibland känner sig helt säker på en fråga, därefter när man ska kryssa i alternativet i svarshäftet upptäcker man att man svarat samma bokstav typ 3 ggr i rad på tidigare frågor och då börjar tveka istället

Fördelen med att svara samma svarsalternativ på alla frågor är att man inte kommer få alla fel, någonsin. Så det är faktiskt en fungerande taktik... för att inte få 0 poäng iaf.
Citera
2019-10-20, 18:35
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Långsidan kom först, den är trots allt störst.
Så du instämmer med 2:3 (rot)
Citera
2019-10-20, 18:37
Medlem
Citat:
Så du instämmer med 2:3 (rot)
Spelar ingen roll, så vitt jag kommer ihåg så fann det bara ett alternativ med √3:√2 det andra alternativet var √3:√1
Citera
2019-10-20, 18:37
Medlem
Någon som minns svaret på MEK-frågan om nån författares bok som utspelade sig i en öken, där första saknade ordet som kunde fyllas var bland annat gudsförgäten?
Citera
2019-10-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
”Slå sina lovar kring” hade egentligen inget bra svarsalternativ. Den gängse betydelsen är ”uppvakta” vilket inte är samma sak som ”imponera på”. Visst kan man försöka imponera på någon när man uppvaktar, men jag tycker att det är för långsökt och tvetydigt för att vara ett ok svarsalternativ egentligen.

"Slå sina lovar kring" betyder även att gå omkring något, "kretsa runt" var rätt svar. Jag tycker att "imponera på" ligger nära till hands med tanke på att det betyder uppvakta, jag var inne på det väldigt länge innan jag valde att svara kretsa runt. Tror det finns utrymme för en protest här...
Citera
2019-10-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Någon som minns svaret på MEK-frågan om nån författares bok som utspelade sig i en öken, där första saknade ordet som kunde fyllas var bland annat gudsförgäten?
99% säker att gudsförgäten var rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbaker
99% säker att gudsförgäten var rätt.

Tur, för det svarade jag också
Citera
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Första gången jag skrev HP idag! Jävlar vad degig i hjärnan man blev mot slutet

Haha störde mig som fan bara på hur man ibland känner sig helt säker på en fråga, därefter när man ska kryssa i alternativet i svarshäftet upptäcker man att man svarat samma bokstav typ 3 ggr i rad på tidigare frågor och då börjar tveka istället

Tycker de borde göra så att de skriver in 4/5 svarsalternativ, och sen låter en dator slumpa vilka alternativ som är ABCDE. Alla frågor som inte är typ "mängd 1, 2, lika mkt, otillräcklig info" i alla fall. Då skulle man slippa tänka på psykologin bakom det, blir lite en bluff/dubbelbluff situation när man sätter 3 C i rad. Om du har 180 frågor så skulle det ju naturligtvis bli flera i rad ett par gånger.

Dom kanske gör så på vissa frågor redan, men vissa mattetal var uppställda på ett sätt att jag inte tror dom gör det. Typ

A: x+3, B: x-3, C: x+4, D: x-4

Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
"Slå sina lovar kring" betyder även att gå omkring något, "kretsa runt" var rätt svar. Jag tycker att "imponera på" ligger nära till hands med tanke på att det betyder uppvakta, jag var inne på det väldigt länge innan jag valde att svara kretsa runt. Tror det finns utrymme för en protest här...

Min intuition sa kretsa runt, och jag blev befäst i det när jag insåg att 'kring' och 'runt' är synonymer.
Senast redigerad av nocturne.no2 2019-10-20 kl. 18:44.
Citera
2019-10-20, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Kona?? Stod det inte cylinder??

Tror det stod kona, men eftersom jag inte minns någonting av frågan (eller svaren) knappt alls så ska jag inte säga för mycket..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in