Citat:
Ursprungligen postat av
Zlatan.
Första gången jag skrev HP idag! Jävlar vad degig i hjärnan man blev mot slutet
Haha störde mig som fan bara på hur man ibland känner sig helt säker på en fråga, därefter när man ska kryssa i alternativet i svarshäftet upptäcker man att man svarat samma bokstav typ 3 ggr i rad på tidigare frågor och då börjar tveka istället

Tycker de borde göra så att de skriver in 4/5 svarsalternativ, och sen låter en dator slumpa vilka alternativ som är ABCDE. Alla frågor som inte är typ "mängd 1, 2, lika mkt, otillräcklig info" i alla fall. Då skulle man slippa tänka på psykologin bakom det, blir lite en bluff/dubbelbluff situation när man sätter 3 C i rad. Om du har 180 frågor så skulle det ju naturligtvis bli flera i rad ett par gånger.
Dom kanske gör så på vissa frågor redan, men vissa mattetal var uppställda på ett sätt att jag inte tror dom gör det. Typ
A: x+3, B: x-3, C: x+4, D: x-4
Citat:
Ursprungligen postat av
Shorkulag
"Slå sina lovar kring" betyder även att gå omkring något, "kretsa runt" var rätt svar. Jag tycker att "imponera på" ligger nära till hands med tanke på att det betyder uppvakta, jag var inne på det väldigt länge innan jag valde att svara kretsa runt. Tror det finns utrymme för en protest här...
Min intuition sa kretsa runt, och jag blev befäst i det när jag insåg att 'kring' och 'runt' är synonymer.