2019-10-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Hur tänkte du?
Pythagoras sats för diagonalen √2^2 + 1^2 = √3 och sen hade man ju långsidan som var √2. Osäker dock om det är rätt
Citera
2019-10-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggagym
Kass att man ej får ha bläck.

Man får mig veterligen visst ha bläck, däremot rekomenderas det inte iom att man inte kan sudda på svarshäftet. Provledaren nämnde att rött bläck kan maskinen som läser svaren inte läsa av, och blått bläck går som sagt inte att sudda. Ta med bläckpenna nästa gång och fråga. Får du inte ha det av någon anledning, så använd överstrykningpenna istället.
Citera
2019-10-20, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notsoamazin
Fan blev också osäker nu, jag fick för mig att det var en cylinder. Fast var det en kon fick jag nog fel på den
Det spelar ingen roll, man delar i 3 för att få volymen. 16×3/3 är ju större en 9×4/3
Citera
2019-10-20, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det var så kallade stålmarkörer. En markör är inget hjälpmedel för människans skull, den används bara av läkaren för undersökningar och mätningar. Rätt svar var att rullstolen fick ett armstöd som ökade rörligheten hos patienten.

Missade ett många i min text (jag trodde inte på markören).
Jag tycker att man kunde anta att muskeln blev mindre spänd av rullstolsstödet. Minns inte exakt formulering dock.
Citera
2019-10-20, 18:28
Medlem
Zlatan.s avatar
Första gången jag skrev HP idag! Jävlar vad degig i hjärnan man blev mot slutet

Haha störde mig som fan bara på hur man ibland känner sig helt säker på en fråga, därefter när man ska kryssa i alternativet i svarshäftet upptäcker man att man svarat samma bokstav typ 3 ggr i rad på tidigare frågor och då börjar tveka istället
Citera
2019-10-20, 18:29
Medlem
Då blir det till att hålla i tummarna i en månad, och hoppas på en schysst normeringstabell.
Citera
2019-10-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Första gången jag skrev HP idag! Jävlar vad degig i hjärnan man blev mot slutet

Haha störde mig som fan bara på hur man ibland känner sig helt säker på en fråga, därefter när man ska kryssa i alternativet i svarshäftet upptäcker man att man svarat samma bokstav typ 3 ggr i rad på tidigare frågor och då börjar tveka istället

Jag vet känslan, både degigheten och osäkerheten kring flera svarsalternativ i rad. Vad gäller att svara samma sak i rad så är det något man vänjer sig av vid, är man säker på ett svar så ska man svara det utan någon som helst tanke på tidigare svar. De påverkar ju trots allt inte ett annat svar.

Märkte efter första och andra provet att jag blev yr direkt efter att provet var klart, för man hade i princip glott på ett svartvitt papper i 55 minuter och helt plötsligt blev man medveten om att det fanns en omvärld.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Man får mig veterligen visst ha bläck, däremot rekomenderas det inte iom att man inte kan sudda på svarshäftet. Provledaren nämnde att rött bläck kan maskinen som läser svaren inte läsa av, och blått bläck går som sagt inte att sudda. Ta med bläckpenna nästa gång och fråga. Får du inte ha det av någon anledning, så använd överstrykningpenna istället.
Blyertspennor duger gott och väl, om man är rädd för att någon spets ska brytas av och inte har med sig pennvässare så tar man med sig flera nyvässade pennor.

Det kommer säkert någon regel om blyertspennor efter att en bakfull idiot bestämmer sig för att sprejfärga sina svarsalternativ. Det är så det funkar i Sverige, man vidtar inte åtgärder förrän något händer.
Citera
Medlem
nocturne.no2s avatar
När brukar provet släppas på måndagen? Vilken tid?
Citera
Medlem
Gavle112s avatar
Fanns det både
√3:√2
och
√2:√3 i alternativ?

Jag tror ja fattade som långsidan mot diagonalen och inte tvärtom? Således bör √2:√3 vara korrekt men kan ju va läsfel, hursomhelst fanns båda som alt?
Citera
2019-10-20, 18:32
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
När brukar provet släppas på måndagen? Vilken tid?
Alltid lunchtid 10-12
Citera
2019-10-20, 18:32
Medlem
Gavle112s avatar
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem