Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Detta gäller precis alla hundratals tjejer jag har antingen dejtat, snackat med längre perioder på dejtingsajter, som jag mött ute på krogen, på stan dagtid och fått nummer av etc. Alla möjliga olika typer.
Jag vet inte, när jag och en tjej bestämmer att på lördag ska vi ses och göra bla bla då är det det som gäller för mig. Inte bara just där och då på onsdagen när vi bestämmer det, utan även på lördagen när det är dags. Men för kvinnor, så är onsdagen och lördagen två helt olika universum. Att en träff tre dagar senare kändes bra på onsdagen är fullständigt irrelevant idag lördag. Känslan från i onsdags är borta och sedan dess har tusentals nya känslor kommit och gått. Hon kanske har något svagt minne av någon random kille hon snackade med för några dagar sen - i bästa fall bemödar hon sig med att meddela att träffen inte blir av. Oftast gör dem inte ens det.
Jag skyller inte på kvinnor, bara konstaterar hur det är. Oavsett om det gäller män också eller inte så går kvinnor inte att leva med eller ens ha att göra med, för män. Det är mycket bättre för män att köpa sex, och övrig tid endast ägna sig åt sina egna hobbys och intressen. Glad att jag insett detta medan jag fortfarande är ung och innan jag hunnit binda upp mig på något i form av t ex barn och hus. Antar att jag haft tur - alltid trott att jag dragit en nitlott i livet. Kanske är det precis tvärtom. Alla dessa suckers till män som trott att förhållanden och giftermål osv är grejen är körda, medan jag är fri och kan leva livet.
Fast jag har iof upplevt motsatsen. Bara för att man uppmärksammat och eventuellt legat med en kvinna så betyder inte det att man som kille har några förpliktelser gentemot henne, vilket många kvinnor tycks tro.
Nu är jag ju stadgad sedan lång tid tillbaka, eftersom jag ville ha barn och jag valde då ut en lämplig mor till dem. Min övertygelse är att barnen mår bäst i en kärnfamilj och då får man göra jobbet som krävs av en far, både mot dem och mot deras mor. Jag hatar bortskämda slynglar som tror att jordaxeln är uppkörd just i deras rövhål.
Vill du bilda familj och uppfostra dina barn på ett vettigt sätt innebär det ett arbete precis som med allt annat här i livet. Att gå och tro att vettiga kvinnor finns till just för deras skull och skall uppfylla deras förväntningar är ett barnsligt och bortklemat beteende. Man får anstränga sig om man vill ha en sund familjesituation. Precis som på vilket jobb som helst.
Men, tillbaka till inledningen. Jag upplevde innan jag stadgade mig att kvinnor gärna försökte äga mig. Jag lärde mig snabbt att vara jävligt tydlig med var jag stod och hur jag såg på saken. Typ, jag knullar gärna med dig men jag tänker inte binda fast mig vid dig på något vis. Sedan kan man ju gilla personen ändå och fungera som vilken vän som helst men några exklusiva rättigheter till mig är det inte tal om. Talar man om det ifrån början har man ryggen fri, enligt min uppfattning. Fast det kan ändå bli komplikationer, vissa kvinnor inbillar sig ändå att de kommer lyckas styra in det svarta fåret in i fållan och drar igång världens drama för något som egentligen är en skitsak.
Så jag kan förstå att vissa män, och även kvinnor, uppskattar det okomplicerade med att betala för sex och sedan är det inget mer med det.
Jag lägger inga moraliska aspekter alls på er i tråden som köper sex, men jag skulle vilja vädja till er om en sak. Var försiktiga och var uppmärksamma på när ni misstänker ev tvång eller människohandel. Ni kan ju med Sveriges lagstiftning inte gärna anmäla tvivelaktiga företeelser utan att själv åka dit för sexköp men anonymt går det ju alltid att anmäla.
Se till att ni så att säga gör etiska val vid era köp av tjänsterna och gör rättsväsendet uppmärksamma på det ni uppfattar som kriminella element.
Så kan ni väl köpa sex bäst ni vill i övrigt. Och för att lägga min åsikt i frågan, Sveriges lagstiftning är sjuk. Ingen vinner på den, varken sexsäljare eller köpare.