2019-10-19, 21:18
  #6121
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är inte bra behandla kvinnor dåligt.

För att du ska kunna behålla en kvinna länge måste du behandla henne väl.

Det säger sig självt , eftersom du vet att du själv vill bli behandlad bra.

Fast det går inte att leva med en kvinna. De är irrationella, opålitliga, känslostyrda och lever bara in the moment. Det räcker att dejta en kvinna i 3 veckor för att man ska börja slita sitt hår i frustration - herregud, hemska tanke att leva med dem "länge". Ständigt måste man vara på helspänn för vilken dag som helst kan hon råka hitta någon bättre, eller bara känna att känslorna svalnat. Kvinnor bryr sig inte det minsta om mäns känslor. Deras egna känslor för stunden är vad de baserar precis allt på.

Nej, kvinnor ska man hålla sig borta ifrån som sagt. Den enda kontakten med kvinnor man ska ha är horor som man köper sex av. I övrigt, håll dig borta så kommer du må mycket bättre.

Men om man nu ändå av någon jävla anledning skulle vilja behålla en kvinna länge så är det behandla henne som en korkad barnunge som gäller, annars tappar hon respekten för dig.

Att jag vill bli behandlad bra är irrelevant. Jag är inte kvinna, min hjärna är inte så sjukt kopplad som kvinnors är. Försök förstå det du också och lägg ner ditt flum om kärlek och behandla väl. Det låter väl fint men är inget som fungerar i praktiken.
Citera
2019-10-19, 21:48
  #6122
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du kan inte uttala dig om vad män och kvinnor ska eller inte ska eftersom du lever på månadspeng av din gamla mor och klär dig i barnkläder man köper i lågprisstånd

1) Det kan jag visst. I det här samhället är den Politiskt Korrekta åsikten att män och kvinnor ska vara jämställda. I alla fall när det gäller jobb och ekonomi.

2) Därför är det PK att säga att män och kvinnor alltid ska vara 50-50 för det förhindrar att män får makt över kvinnor.

3) Om kvinnor var beroende av män ekonomiskt skulle de bli tvungna att till exempel ställa upp på oönskat sex eller göra allt hemarbete.

4) Jag hittar det mesta av mina barnkläder i sopcontainrar. På det sättet sparar jag pengar som jag kan spendera på min man istället. Till exempel till att hyra horor åt honom.
Citera
2019-10-19, 21:56
  #6123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det kan jag visst. I det här samhället är den Politiskt Korrekta åsikten att män och kvinnor ska vara jämställda. I alla fall när det gäller jobb och ekonomi.

2) Därför är det PK att säga att män och kvinnor alltid ska vara 50-50 för det förhindrar att män får makt över kvinnor.

3) Om kvinnor var beroende av män ekonomiskt skulle de bli tvungna att till exempel ställa upp på oönskat sex eller göra allt hemarbete.

4) Jag hittar det mesta av mina barnkläder i sopcontainrar. På det sättet sparar jag pengar som jag kan spendera på min man istället. Till exempel till att hyra horor åt honom.
Ville inte tro att det var från sopcontainers dock så kan var och en se att det är kraftigt utdaterade plagg från lågpris. Undrar inte mamma varför de pengar hon ger till kläder aldrig verkar användas.
Citera
2019-10-19, 22:03
  #6124
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ville inte tro att det var från sopcontainers dock så kan var och en se att det är kraftigt utdaterade plagg från lågpris. Undrar inte mamma varför de pengar hon ger till kläder aldrig verkar användas.

1) 90% av mina barnkläder har jag hittat i soporna.

2) När jag går och shoppar kläder tar jag det på hennes kort. Så jag kan köpa vilka kläder jag vill.

3) Här är en intervju med en man som säljer sex till kvinnor, https://www.youtube.com/watch?v=B-1y_sY5i3E

4) Här pratar han om hur han inte vill försörja en kvinna, https://www.youtube.com/watch?v=5x6DU-GbU8U
__________________
Senast redigerad av Babianen 2019-10-19 kl. 22:10.
Citera
2019-10-19, 22:15
  #6125
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du förstod inte ironin? Vill du att jag förklarar?

Nej, du behöver inte förklara varför du tror du är en kissekatt.

Däremot kan du förklara varför du tycker det är okey att hindra män från att köpa sex?

Okey, det kanske är fel. Man kanske utnyttjar kvinnor. Vad vet jag? Jag är bara en kåt hanne som inte begriper vad för eventuell skada jag ställer till med vid ett sexköp. Jag kan inte tänka så långt.

Omyndigförklara mig gärna när det gäller sexköp. Men faktum kvarstår. Kvinnor hindrar män från att i Sverige enkelt köpa sex. Kunde män ta bussen in till storstan, gå in på en bordell så skulle män kunna ha sex enkelt hur som helst.

Nu ska resan gå till Tyskland med dyra tåg, hotell och annat krångel för att kunna välja mellan 20 - 30 horor på en bordell. För det är så man måste göra, kunna välja bland många kvinnor så man får en hora som tilltalar en. I Sverige kan man hamna hos vilken häxa som helst, bli tagen av polisen eller rånad. Dessutom ska man ha torsktelefon, mörka solglasögon och rock för att genomföra ett sexköp.

Så kvinnor hindrar män från att ha enkelt köpa sex. Jag menar begriper du, kvinna, kissekatt eller vad du nu är, vad du gör? För somliga av oss är det svårt att få resurser till att åka till Tyskland utan omfattande planering och krångel. Är man som jag dessutom både folkskygg, folkilsken med psykotiska vanföreställningar och begränsad ekonomi vill man inte åka så långt.

Män ska sitta år ut och år in utan sex bara för att...? Ja, vadå?

Och tala inte om för mig att det är skadligt med sexköp, för, Jag. Kan. Inte. Ta. In. Informationen.
Jag kan inte tänka så långt.

Ska män sitta hemma och runka istället för att ha en bordell att gå till bara för att du ska känna dig nöjd.
Citera
2019-10-19, 22:30
  #6126
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Om du är ärlig med dig själv kommer du inse att det är sant.

1) Att vara hemma med barn är en kvinnofälla. Du får ingen pension, det förstör dina chanser på arbetsmarknaden, och när din man dumpar dig för en Instagram-tjej har du ingenstans att ta vägen.

2) Det går utmärkt att sköta hemmet när man kommer hem från jobbet. Hur hade du gjort om du levde ensam?

3) Om han ger dig barn och stannar med dig är det mer än tillräckligt.

a) Klart att din man kommer att gå på bordell, män tröttnar på att knulla samma kvinna i längden.

b) Om du dessutom får barn är det över. Du får mamma-kropp, barnet sätter press på relationen, ekonomin blir sämre, sexlivet försvinner, det är bara en tidsfråga innan han checkar ut.



1) Jag har vuxit upp med kvinnor som har gjort det mesta själva utan att besvära sina män.

2) Jag har faktiskt en video där jag sätter ihop en IKEA hylla, https://sendvid.com/6em81tez

3) Du låter som ett barn. Självklart ska en vuxen kvinna kunna klippa gräset och byta däck. Vem gör det åt dig om du inte har en man?

a) Hade jag bett min man att göra såna saker hade han sagt åt mig att göra det själv. Han är inte min pappa.

1) Men din man måste få ut något av relationen annars blir han utnyttjad.

2) Om du inte vill göra saker för honom vad har han för incitament att göra saker för dig?

Därför att kvinnor före dig har kämpat i flera hundra år för att du ska kunna göra karriär. Och nu vill du slänga bort den möjligheten för att kunna leva på en man.

Jag ogillar ordet kvinnofälla. Om jag väljer att vara hemma med barnen så är det inte en fälla, det är ett medvetet val. Vi har ett liv, vad är viktigast? Att leva nu eller tänka på pensionen?
Det bygger såklart på att man är gifta och har gemensam ekonomi, annars faller hela konceptet.

Jag slänger inte bort nånting för att kunna leva på en man. Jag gör det jag vill göra, lever inte ens ihop med en man för närvarande. Vad som händer i framtiden får man väl se.
Man eller ingen man, jag är inte intresserad av karriär eller att jobba 24/7. Finns annat som är mer meningsfullt för mig.
Vad feminister har kämpat för det får stå för dem. Jag hade varit med och kämpat för varje människas rätt att få välja själv, välja sitt eget liv. För lika rättigheter inför lagen och lika grundläggande värde. Detta med att alla måste göra karriär och att vi måste mota bort könsroller till varje pris har jag aldrig stått bakom, jag råkar nämligen gilla det "kvinnliga" och jag vill ha en man som gillar det "manliga". Tycker en del män är "för jämställda".

Det går att sköta hemmet när man kommer hem ja, men om mannen varit hemma hela dagen då får han fasen ha skött det!

Jag gör saker för honom också givetvis. Det är ett givande och tagande, vet du vad det innebär?
Citera
2019-10-19, 22:57
  #6127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast det går inte att leva med en kvinna. De är irrationella, opålitliga, känslostyrda och lever bara in the moment. Det räcker att dejta en kvinna i 3 veckor för att man ska börja slita sitt hår i frustration - herregud, hemska tanke att leva med dem "länge". Ständigt måste man vara på helspänn för vilken dag som helst kan hon råka hitta någon bättre, eller bara känna att känslorna svalnat. Kvinnor bryr sig inte det minsta om mäns känslor. Deras egna känslor för stunden är vad de baserar precis allt på.

Nej, kvinnor ska man hålla sig borta ifrån som sagt. Den enda kontakten med kvinnor man ska ha är horor som man köper sex av. I övrigt, håll dig borta så kommer du må mycket bättre.

Men om man nu ändå av någon jävla anledning skulle vilja behålla en kvinna länge så är det behandla henne som en korkad barnunge som gäller, annars tappar hon respekten för dig.

Att jag vill bli behandlad bra är irrelevant. Jag är inte kvinna, min hjärna är inte så sjukt kopplad som kvinnors är. Försök förstå det du också och lägg ner ditt flum om kärlek och behandla väl. Det låter väl fint men är inget som fungerar i praktiken.


Fast det gäller att skapa en kultur som överlever.

Kanske det naturliga urvalet gör att kvinnor och män gillar varandra mer.

Eftersom de som ej vill vara ihop med det motsatta könet inte fortplantar.

De kvinnor som inte vill vara nära män minskar i antal , till slut får vi nästa bara kvinnor som vill vara med män.

Kan ej se att det är så förskräckligt mycket fel på kvinnor , det är minst lika mycket fel på män.

Till slut har vi både män och kvinnor som njuter i att vara tillsammans.

Naturen premierar det beteendet eftersom den vill ha fortbestånd. Bara en kvinna och en man är nära så erfar de välbefinnande.

Vi är inte där en , ofta kan män och kvinnor bli fiender , men vilket överlevande för barnen gynnas av det.

Både män och kvinnor som har lätt bli fiender reducerad.

Kvar blir män och kvinnor ,som är nära allierade och ser att det är en gemensam ansträngning att fortleva.

Sedan kommer framtiden kräva mer , det har varit nästan för enkelt att överleva ,så av nödvändighet kommer kvinnor och män gå ihop och vi kommer vara tvungna att lämna ett individuellt agerande. Kvinnor kommer om några år se att de överlever bättre i samverkan med män, när de ser det kommer deras gillande öka och män kommer få mer kärlek från kvinnor.
Citera
2019-10-19, 23:00
  #6128
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
1. Nej, nej och nej.
2. Inte så många troligen. Jag vill inte bete mig så men jag kan inte hjälpa att kvinnors natur är som den är. Varför tror du negs blev en så stor och kontroversiell grej? Kanske för att det funkade?
3. Ja, att 50 shades säljer 250 miljoner exemplar säger inget alls om kvinnors sexualitet eftersom Harry Potter också har sålt miljontals exemplar...
4. Det finns inga kända uttryck som heter "snälla pojkar får alla de vackra flickorna" eller "bad boys finish last". Ditt uttryck är inte ens samma kategori som de jag tog upp.

Fast det har aldrig handlat om att behandla kvinnor dåligt. Ingen kvinna vill vara med en man som behandlar henne illa.
Det är en helt annan sak att som man vara lite macho och svårtillgänglig, det kan möjligtvis attrahera en del. Men att vara elak och bete sig illa är att bana vägen för att relationen går åt pipan, ganska fort dessutom.
Citera
2019-10-19, 23:05
  #6129
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fast det går inte att leva med en kvinna. De är irrationella, opålitliga, känslostyrda och lever bara in the moment. Det räcker att dejta en kvinna i 3 veckor för att man ska börja slita sitt hår i frustration - herregud, hemska tanke att leva med dem "länge". Ständigt måste man vara på helspänn för vilken dag som helst kan hon råka hitta någon bättre, eller bara känna att känslorna svalnat. Kvinnor bryr sig inte det minsta om mäns känslor. Deras egna känslor för stunden är vad de baserar precis allt på.

Nej, kvinnor ska man hålla sig borta ifrån som sagt. Den enda kontakten med kvinnor man ska ha är horor som man köper sex av. I övrigt, håll dig borta så kommer du må mycket bättre.

Men om man nu ändå av någon jävla anledning skulle vilja behålla en kvinna länge så är det behandla henne som en korkad barnunge som gäller, annars tappar hon respekten för dig.

Att jag vill bli behandlad bra är irrelevant. Jag är inte kvinna, min hjärna är inte så sjukt kopplad som kvinnors är. Försök förstå det du också och lägg ner ditt flum om kärlek och behandla väl. Det låter väl fint men är inget som fungerar i praktiken.

Jag kan då meddela dig att exakt samma sak gäller män i början av dejtingperioden.
Det är överhuvudtaget ingenting specifikt kvinnligt utan handlar mer om att vissa människor (du och jag t.e.x) väljer fel typ av personer. Om man backar tankarna lite och verkligen funderar en sväng extra, hur goda utsikter hade dejtingen att bli något mer långvarigt från början?
Vi lurar oss själva det är vad som sker. Ingenting blir bättre av att skylla på alla andra av motsatt kön.
Citera
2019-10-19, 23:10
  #6130
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1)

3) Om kvinnor var beroende av män ekonomiskt skulle de bli tvungna att till exempel ställa upp på oönskat sex eller göra allt hemarbete.

4) Jag hittar det mesta av mina barnkläder i sopcontainrar. På det sättet sparar jag pengar som jag kan spendera på min man istället. Till exempel till att hyra horor åt honom.

3. Ja? Det är ju det du vill. Det har du sagt flera gånger. Du vill att män ska äga kvinnor. Så vad gaggar du om?

4. Trolla vidare. Du förefaller helt kokko i huvudet som tjatar om barnkläder i en tråd gällande prostitition. Försök ta dig samman, ingen bryr sig om vad du har på dig och inte har på dig.
Citera
2019-10-20, 00:12
  #6131
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag kan då meddela dig att exakt samma sak gäller män i början av dejtingperioden.
Det är överhuvudtaget ingenting specifikt kvinnligt utan handlar mer om att vissa människor (du och jag t.e.x) väljer fel typ av personer. Om man backar tankarna lite och verkligen funderar en sväng extra, hur goda utsikter hade dejtingen att bli något mer långvarigt från början?
Vi lurar oss själva det är vad som sker. Ingenting blir bättre av att skylla på alla andra av motsatt kön.

Detta gäller precis alla hundratals tjejer jag har antingen dejtat, snackat med längre perioder på dejtingsajter, som jag mött ute på krogen, på stan dagtid och fått nummer av etc. Alla möjliga olika typer.

Jag vet inte, när jag och en tjej bestämmer att på lördag ska vi ses och göra bla bla då är det det som gäller för mig. Inte bara just där och då på onsdagen när vi bestämmer det, utan även på lördagen när det är dags. Men för kvinnor, så är onsdagen och lördagen två helt olika universum. Att en träff tre dagar senare kändes bra på onsdagen är fullständigt irrelevant idag lördag. Känslan från i onsdags är borta och sedan dess har tusentals nya känslor kommit och gått. Hon kanske har något svagt minne av någon random kille hon snackade med för några dagar sen - i bästa fall bemödar hon sig med att meddela att träffen inte blir av. Oftast gör dem inte ens det.

Jag skyller inte på kvinnor, bara konstaterar hur det är. Oavsett om det gäller män också eller inte så går kvinnor inte att leva med eller ens ha att göra med, för män. Det är mycket bättre för män att köpa sex, och övrig tid endast ägna sig åt sina egna hobbys och intressen. Glad att jag insett detta medan jag fortfarande är ung och innan jag hunnit binda upp mig på något i form av t ex barn och hus. Antar att jag haft tur - alltid trott att jag dragit en nitlott i livet. Kanske är det precis tvärtom. Alla dessa suckers till män som trott att förhållanden och giftermål osv är grejen är körda, medan jag är fri och kan leva livet.
Citera
2019-10-20, 00:17
  #6132
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Detta gäller precis alla hundratals tjejer jag har antingen dejtat, snackat med längre perioder på dejtingsajter, som jag mött ute på krogen, på stan dagtid och fått nummer av etc. Alla möjliga olika typer.

Jag vet inte, när jag och en tjej bestämmer att på lördag ska vi ses och göra bla bla då är det det som gäller för mig. Inte bara just där och då på onsdagen när vi bestämmer det, utan även på lördagen när det är dags. Men för kvinnor, så är onsdagen och lördagen två helt olika universum. Att en träff tre dagar senare kändes bra på onsdagen är fullständigt irrelevant idag lördag. Känslan från i onsdags är borta och sedan dess har tusentals nya känslor kommit och gått. Hon kanske har något svagt minne av någon random kille hon snackade med för några dagar sen - i bästa fall bemödar hon sig med att meddela att träffen inte blir av. Oftast gör dem inte ens det.

Jag skyller inte på kvinnor, bara konstaterar hur det är. Oavsett om det gäller män också eller inte så går kvinnor inte att leva med eller ens ha att göra med, för män. Det är mycket bättre för män att köpa sex, och övrig tid endast ägna sig åt sina egna hobbys och intressen. Glad att jag insett detta medan jag fortfarande är ung och innan jag hunnit binda upp mig på något i form av t ex barn och hus. Antar att jag haft tur - alltid trott att jag dragit en nitlott i livet. Kanske är det precis tvärtom. Alla dessa suckers till män som trott att förhållanden och giftermål osv är grejen är körda, medan jag är fri och kan leva livet.
Du kanske skulle ha glädje av att gå i terapi för att ta reda på vad som går fel i dina relationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in