2019-10-19, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Står i efterlysningen när alla poliser slår på honom om de träffar på honom att han är efterlyst och häktad av domstolen för att inte ha infunnit sig till en förhandling Det står också att han ska höras om skjutningen av SU och dessutom har han blivit polisanmäld för flera nya brott, stöld och narkotika bland annat som han ska höras om.

Det är SU som sköter utredningen om skotten.

Låt Kjelle och hans kollegor sköta detta ifred nu.

Trovärdighet låg.

Kjelle hit och Kjelle dit. Alla berättar allt för dig.
Om du hade den insikt du påstår så skulle du inte sitta på Flashback och skryta om det
Citera
2019-10-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Vad har du som styrker detta?
Media skrev om det för en längre tid sedan. Det är ju inte så att jag har insyn i arbetet med detta.
Citera
2019-10-19, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Återigen återger du min text fel. Jag skrev aldrig att ”Vildsvinet” hade någonting med skjutningen av HOL att göra. Tvärtom faktiskt, jag skrev att jag var tveksam till det. Att KL träffade ”Vildsvinet” under första halvan av 2018 vidhåller jag fortfarande dock.

Om det är någon som går hårt åt i tråden med diverse gissningar så är det du. Vore dock bra ifall du läser vad gemene man eller kvinna skriver innan du replikerar. Att du anser att det är KL som står bakom anstiftan, har du rätt till. Ingen invänder mot det. Jag är personligen ytterst tveksam till det, eftersom KL är en alldeles för lätt måltavla. Återigen, HOL döljer någonting. Frågan är bara vad...

Du håller på infon om Vildsvinet en månad efter ditt första inlägg. Du skriver så här tio dagar efter skjutningen som första inlägg.

Citat:
Det tycks finnas en oändlig skara av skribenter som antingen företräder HOL:s sida eller KL:s sida. Om detta får man tycka vad man vill, men det som är klarlagt i dagsläget är att bevisning mot KL saknas rörande skjutningen. Det är ren fakta i dagsläget, så vitt vi vet.

Med det i bakhuvudet, kan vi kanske försöka föra tråden framåt?

Finns det några iakttagelser rörande skytten? Någon som rör sig eller bor i området och som kanske har iakttagit någonting dagarna före skjutningen? Signalement, mm.? Vad som helst...

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Sen skriver du då så här en månad senare:

Citat:
Angående den specifika situationen med Balkan-typerna på Kungsholmen under 2018 som du nämner, så har jag kännedom om att det rör sig om en man som kallas för ”Vildsvinet”. Den andre är okänd även för mig. Varför KL träffade dessa två är en gåta i sig.

Huruvida detta har någonting med skjutningen av HOL att göra, är jag dock tveksam kring. Lite intressant i sammanhanget är däremot att ”Vildsvinet” under de senaste 10 åren vid minst två tillfällen skjutit mot andra personer (mig veterligen) och då träffat med tre skott vardera person. Båda personerna överlevde. Hata slumpen?

(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Du sitter väldigt länge på intressant info om du själv i första inlägget var ute efter signalement på skytt eller andra intressanta iakttagelser.

Sen hävdar du att du inte kopplar Vildsvinet till skjutningen men skriver ändå ”hata slumpen?”.

Du har nog tagit detta med Vildsvinet ur luften.
Senast redigerad av Avel 2019-10-19 kl. 10:23.
Citera
2019-10-19, 10:47
Medlem
Vildsvinet är inte inblandad i detta, han har dessutom ett starkt alibi
Citera
2019-10-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Trovärdighet låg.

Kjelle hit och Kjelle dit. Alla berättar allt för dig.
Om du hade den insikt du påstår så skulle du inte sitta på Flashback och skryta om det

Inger skryt att 10 000 poliser kan ta fram detta på sin telefon när de slår på Fredrik. Alla poliser kan se efterlysningar och varför de ska tas in. I Fredriks fall så står det dessutom att han anses våldsam och om man ser honom så ska man kalla på förstärkning.

Ni som känner en polis kan be om att få titta på efterlysningarna så ser ni att det stämmer.
Citera
2019-10-19, 10:56
Medlem
Citat:
Står i efterlysningen när alla poliser slår på honom om de träffar på honom att han är efterlyst och häktad av domstolen för att inte ha infunnit sig till en förhandling Det står också att han ska höras om skjutningen av SU och dessutom har han blivit polisanmäld för flera nya brott, stöld och narkotika bland annat som han ska höras om.

Det är SU som sköter utredningen om skotten.

Låt Kjelle och hans kollegor sköta detta ifred nu.

Kan SU sköta utredningen när åklagaren inte kommer från Särskilda åklagarkammaren?
(Att SU är inblandade på nåt sätt förstår man med tanke på hennes historik vad gäller polisärenden iofs.)

Aktuell åklagare är väl kammaråklagare L*ucas ”Klippan” E*riksson vid Citys åklagarkammare i Stockholm?
(Han som rattade ett uppmärksammat ärende med en kvinna som blev omhändertagen i tunnelbanan tidigare i år.)

Frågan är alltså om SU och ”Kjell-Brel” tar utredningsansvar i ärenden som ligger hos City åklagarkammare?

Kan KL ens vara anställd längre som domare eller dyl?
Senast redigerad av Avel 2019-10-19 kl. 11:05.
Citera
2019-10-19, 12:48
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Vildsvinet är inte inblandad i detta, han har dessutom ett starkt alibi

Exakt. Framgår även av mina inlägg att jag är tveksam kring huruvida ”Vildsvinet” är involverad i skjutningen. Däremot har jag kännedom om att denne har träffat Karin under 2018. Det är det hele.
Citera
2019-10-19, 13:09
Medlem
Citat:
Exakt. Framgår även av mina inlägg att jag är tveksam kring huruvida ”Vildsvinet” är involverad i skjutningen. Däremot har jag kännedom om att denne har träffat Karin under 2018. Det är det hele.

Hade jag haft kännedom att KL träffat den här personen med långt belastningsregister och våldskapital så hade jag vänt mig till polisen.
Citera
2019-10-19, 13:17
Medlem
Citat:

Vildsvinet var väl efterlyst under 2018 och stack utomlands till Belgrad. När menar du att han ska ha träffat Karin? Sasha mördades väl när Milutin var utomlands?
Senast redigerad av Efternamn08 2019-10-19 kl. 13:21.
Citera
2019-10-19, 13:31
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Vildsvinet var väl efterlyst under 2018 och stack utomlands till Belgrad. När menar du att han ska ha träffat Karin? Sasha mördades väl när Milutin var utomlands?

Som jag skrev. Första halvan av 2018. Han var tillbaka i Sverige. ST dödades långt senare. ”Vildsvinet” satt inne för tiden då HOL besköts.
Citera
2019-10-19, 13:33
Medlem
Citat:
Som jag skrev. Första halvan av 2018. Han var tillbaka i Sverige. ST dödades långt senare. ”Vildsvinet” satt inne för tiden då HOL besköts.

Missade när han kom tillbaka, det var väl någon våldtäkt?
Citera
2019-10-19, 13:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Återigen återger du min text fel. Jag skrev aldrig att ”Vildsvinet” hade någonting med skjutningen av HOL att göra. Tvärtom faktiskt, jag skrev att jag var tveksam till det. Att KL träffade ”Vildsvinet” under första halvan av 2018 vidhåller jag fortfarande dock.

Om det är någon som går hårt åt i tråden med diverse gissningar så är det du. Vore dock bra ifall du läser vad gemene man eller kvinna skriver innan du replikerar. Att du anser att det är KL som står bakom anstiftan, har du rätt till. Ingen invänder mot det. Jag är personligen ytterst tveksam till det, eftersom KL är en alldeles för lätt måltavla. Återigen, HOL döljer någonting. Frågan är bara vad...
Att jag tror det är KL är inte ens aktuell diskussion. Däremot ser jag henne kunna ha både motiv och potential. Om så är fallet lär tiden utvisa. Just nu är hon den som är fortsatt misstänkt - tills ÅK el försvarare säger annat.

För övrigt skrev jag ordet fokus. Att du verkade ha bättre styrning på teser vid din nuvarande entré, resten spretar i klass med en helgardering på en tipsrad - varav jag ställde frågor utifall att du skulle leverera nåt intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in