2020-11-02, 12:57
Medlem
Vet någon vilka dagar och därmed hur lång rättegången planeras vara?

Gillar starkt att Henrik stirrade tillbaka på henne och hoppas innerligt att han slutade stirra sist = då får han mentalt övertag när det gäller en av Karins favoritgrenar: manipulation.
Citera
2020-11-02, 12:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Yes kan väl fylla i mer. Jag kan säga som så att hon mer liknar en alkis än en domare men det är ju ingen katastrof. Mestadels tittar hon mot den som pratar eller ner i sina papper, annars HOL. Vid några tillfällen tittade hon mot åhörarna med stoneface.
Rollerna hon växlar mellan kommer väl i förhör.
Nu verkar hon köra Team Salomonsson med sina viskningar och ivriga anteckningar.

Den approach hon hade då Lucas inte var nån superklippa.
Citera
2020-11-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är det fullsatt?
Jupp, det var inte jättemycket folk men några blev nekade plats då det bara finns 12 stycken.
Citera
2020-11-02, 13:01
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Jupp, det var inte jättemycket folk men några blev nekade plats då det bara finns 12 stycken.
Då får vi vara tacksamma för att vår eminente utsände medarbetare fick plats.
Citera
2020-11-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu verkar hon köra Team Salomonsson med sina viskningar och ivriga anteckningar.

Hehe ja är väl så! Hoppas verkligen man får höra henne idag.

Btw, vet inte om det bara är i mitt huvud men jag tycker mig ändå höra att åklagaren är väldigt noga att betona just Lilja, när han säger HOL’s namn. Som bekant var ju detta något Karin störde sig enormt på. Det kan ju va lite önsketänkande från min sida men jag reagerade på det några gånger, nästan som en liten liten konstpaus och sen med lite större tryck LILJA
Citera
2020-11-02, 13:08
Medlem
develis avatar
Citat:

Btw, vet inte om det bara är i mitt huvud men jag tycker mig ändå höra att åklagaren är väldigt noga att betona just Lilja, när han säger HOL’s namn. Som bekant var ju detta något Karin störde sig enormt på. Det kan ju va lite önsketänkande från min sida men jag reagerade på det några gånger, nästan som en liten liten konstpaus och sen med lite större tryck LILJA
Han borde säga den förtjusande Lilja, hahaha.
Sen sätta "jätte" framför varje ord.
Citera
2020-11-02, 13:21
Medlem
Citat:

Toppen du är på plats! Måste kännas spännande!
Just det du skrev här är ju sådant som pressen inte skriver. Bra ändå att KL verkar lite på topp så hon kan leverera ett försök till redogörelse där.
HOL verkar på offensiven vilket är bra. Hans barns mor eller ej men nu har han chansen att få stopp på hennes framfart. Eller ”strävan” som åklagaren uttryckte det. Började med Hells Angels 2014. Detta har hon haft top of mind länge. Hoppas på bra rapporter i efterhand från reportrarna. Men lite primadonnor är de som inte direktrapporterar även om de journalister du nämnde normalt brukar göra ett bra jobb. Men det kanske kommer lite sånt också här var det liiider.
Citera
2020-11-02, 13:22
Medlem
SweetPotatoos avatar
Citat:
Åh, tack för din rapportering. Blir nog mer givande än när journalisterna måste hålla sig till lite PK. Hur är stämningen, är den spänd? Verkar KL koncentrerad? Hur är det med hennes omtalade skönhet (förutom de stora tuttarna då). Ser det ut som hon har några fans bland åhörarna?

Trodde det var omöjligt att få en plats. Tänkte satsa på någon dag längre fram då intresset hade svalnat, men det verkar inte vara så hett att rapportera om. Mycket mycket märkligt,
Citera
2020-11-02, 13:26
Medlem
develis avatar
En favoritkommentar i FUP när KL svamlat nåt bedrövligt.

"FL: Tillbaks till bajspåsen, Karin."

-😂

Madre Mia vilken CV en bajspåse kan utlösa.
Strax efter säger hon grandiost:

H: Ja, men nu råkar det vara så att jag är inte bara extremt högintelligent, utan jag har jobbat med detta, yrkesmässigt själv, sen jag börjar sitta ting på Stockholms Tingsrätt 94, men även långt tidigare, för redan 1988 började jag hjälpa… eh… brottmålsadvokaten BV, och träffade DV typ nästan en gång i veckan, och det enda vi pratade om, jag och D och jag och B, var förundersökningar och brottmål."
Citera
2020-11-02, 13:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Toppen du är på plats! Måste kännas spännande!
Just det du skrev här är ju sådant som pressen inte skriver.
Det gör de i live, förutom tuttarna och något omformulerat om alkoholutseende.
En del är mycket detaljerade och skriver med glimten i ögat, lägger märke till arrogans och reaktioner.

Nu är det som om de drar sig för nåt, för det ÄR högprofilerat mål.
Citera
2020-11-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja nu är Dream Team på plats. Dags att reda ut alla missförstånd.

KL ser fram emot den dag då hon ska ha en mottagning på hovrätten och alla inblandade får stå i kö och ta i hand och be om ursäkt. Gubbarna är glada att hon är tillbaka med sina ojuridiska tuttar.

Blir väl lite uppvärmning idag och nog att det är intressant med KL:s närvaro och utsago men mycket hänger på de andras berättelser också. Tänker främst på de två ynglingarna.
Skönt de är igång så det kan bli ett slut på detta någon gång.
Citera
2020-11-02, 13:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja nu är Dream Team på plats. Dags att reda ut alla missförstånd.

KL ser fram emot den dag då hon ska ha en mottagning på hovrätten och alla inblandade får stå i kö och ta i hand och be om ursäkt. Gubbarna är glada att hon är tillbaka med sina ojuridiska tuttar.

Blir väl lite uppvärmning idag och nog att det är intressant med KL:s närvaro och utsago men mycket hänger på de andras berättelser också. Tänker främst på de två ynglingarna.
Skönt de är igång så det kan bli ett slut på detta någon gång.
Hon beskrivs i FUP att alltid vilja vara centrum på tillställningar och middagar, extremt uppseendesökande men det kanske inte är ett attraktivt forum?

Väldigt nyfiken på hur hon kommer göra sitt framträdande.
Krönikorna efteråt kan vara bra och detaljerade så vi får hoppas de inte håller tillbaka i media.
För då kommer jag bli paranoid för första gången bland alla rättsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in