2019-10-08, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Objektiv?
Då tar vi en verklighetsheck!
Karin är inte ens häktad, och ingen skytt syns till. Så om någon är objektiv just nu är det då inte du. Eller du kanske trodde att hon var dömd i och med den här tråden. Sorry, men i mina ögon beter man sig inte som H. Lurar iväg henne till hjärnskrynkllaren medan han själv har kontakt med läkaren som K kommer på. Sedan står han och ljuger i domstolen om psykisk sjukdom som inte finns. Dessutom en flera år lång förundersökning där han är misstänkt för grov kvinnofridskränkning.
Karin må vara alkoholist, lobbad,, och streta emot poliser, men hon är då fan inte dömd än för det ni kletar på henne här. Återkom när det finns en häktning på sannolika skäl och ett slutligt åtal. Innan dess anses K vara oskyldig.
Det står dig fritt att anse vad du vill, liksom det står oss fritt att se henne som huvudmisstänkt och sannolikt skyldig till både det ena och det andra. Endast rättsväsendet har en skyldighet att se en misstänkt som oskyldig tills personen är dömd. Själv ser jag Karin Lilja som anstiftare till samtliga angrepp på HOL tills någon annan blir fälld för det.
Citera
2019-10-08, 11:43
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
2 alternativa spår.

1: KL / HOL i gemensamt ekonomisk agerande där en 3:e man avkräver en "skuld" av båda. Båda kan även ha ebjudit "tjänster" tack vare sina positioner inom samhället, KL kan t.ex ha läckt uppgifter i en pågående utredning liksom HOL, båda har haft tillgång till uppgifter som kan ha haft stort värde för en ev 3:e man.

2: Ett rånförsök som sket sig, bankgubben och HOL verkar ha råkat ut för samma typ av gm, 2st med svart SUV, där HOL bara såg en gm, men krim hoppade högt när restaurangen intill beskrev 2st "misstänkta" som även bankmannen beskrev i samband med omplåstringen av sjukpersonal på plats.

https://www.di.se/nyheter/brutal-ranvag-mot-finanseliten-de-skriker-att-de-tanker-doda-mig/
(Betalvägg - se exp nedan för mer info)

https://www.expressen.se/nyheter/krim/brutal-ranvag-riktad-mot-stockholms-finanselit/

Snabbare och mer stålar än att erbjuda "beskydd" till div restaurang och klubb-ägare. HOL sitter mitt i smeten med många kända "finansmän/bolag med dito "problem"

KL/HOL:s affärer skymmer helt andra möjliga spår, då alla förutsätter sig att motivet är enbart hämnd.
Ska ni gräva i deras soptunna får ni gräva till botten och inta bara lyfta på locket och kolla vad som ligger högst upp.

Och de som t.ex påstår att KL:s barn inte vill ha med henne att göra kan då försöka förklara hur KL med dotter genomför en "hundnappning" för att få tillbaka "Ester", dessutom att sen göra "återbesök" dagen efter och langa in kopplet till jycken.

Avel har iaf börjat rota utanför "målet" och hittat intressanta saker, får hoppas att Avel klarar sig från att få sina poster rp:ade som off topic av rättshaveristerna här som i princip kan döda för att få fram sina "teorier" om KL...

Intressant. Jag önskar inte dogmatiskt nedslå alternativa idéer så tolka gärna inte nedanstående på det sättet.

Angående punkten 1 ovan. Det kan vara så. Allt är möjligt. Givet att de inte dragit jämnt senaste ca 6 åren så känns det dock ganska oklart hur de mitt i allt skulle ha "gemensamma ekonomiska ageranden" som får sin upprinnelse först nu. Jag hade varit mer benägen, och kanske alltjämt är, att teoretisera kring möjligheten att de två männen i trappuppgången 2013 skulle kunna ha haft den typen av motiv.

Då är det mer troligt att endera eller bägge två på var sin kant, hade sådana "ekonomiska ageranden" men det finns det ju inte så mycket belägg för.

Jag har tagit upp det tidigare. Många advokater drivs enligt min erfarenhet av sin självbild som duktig, uppburen advokat med gott anseende. Detta i kombination med att ersättningen är förhållandevis bra och den sammantagna risken att förlora framtida intäkter, karriär och inte minst anseende, är i nittionio fall av hundra en god garant för att avhålla från brottslighet vid sidan av. De advokater som inlåter sig i skumraskaffärer är ofta sådana som redan tappat karriär och anseende. Inget tyder på att detta gäller för H.

Angående punkt 2. Visst, det är möjligt att den typ av kriminella som artikeln avhandlar skulle kunna tänka sig att ge sig på H. Beroende på händelseförlopp i trappuppgången så är det såklart inte nödvändigt så att H uppfattat att det rörde sig om något slags rånförsök, men den här typen av kriminella kan väl antas vara ganska tydliga att det rör sig om ett rån så det känns som om det är i undantagsfall någon skulle missuppfatta situationen. Men visst, om H levt med skräcken inför torpeder så ökar ju sannolikheten för att just han skulle förväxla ett rån med ett mordförsök.

Om man uppfattat det vara ett rån så är jag ganska säker på att han skulle ha agerat som ett snällt brottsoffer och sedan polis- och försäkringsanmält, alternativt om han mot förmodan skulle leka hjälte, åtminstone uppgivit för polisen att det var ett rån som gick snett.

Mina två cent:
Alternativ 1: Sannolikt till < 1/10.
Alternativ 2: Sannolikt till 3/10.
Citera
2019-10-08, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för att du kikar närmare på det.

1. Ja det var mest som en introduktion. Lite osammanhängande på Linkedin men så är det många som presenterar sig.
Det är skolläkare blandat med konkurs och bolag i Indien och på Cypern, knapptelefon som kan läsa av diabetes/blodtryck/ECG om vartannat.

2. Kolla årsredovisningen och revisorns uttalande. Runt 60 miljoner i goodwill i "koncernen". Jag är lika skeptisk som revisorn.

Jag tycker det är anmärkningsvärt om man dessutom kopplar till att Resurshuset är/var delägare i Kiwok och att de också äger/ägde Gaia som ligger bakom investerarklubben Bridge Investment Business Club som fått utstå mycket kritik för MLM/pyramid.

3. Inte helt ointressant då SH verkligen har frontat Kiwok tidigare som VD och styrelseordförande.

4. Har inte Facebook så tack för lite rapport där. Intressant med relationsstatusen. It´s complicated?

5. Ja bolagsformen filial kräver att man representerar något bolag i utlandet. Vilket?

6. Kolla https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2006/11/30/mobil-overvakning-vinnare-av-sjukvardens-it-pris-2006/
BodyKOM är Kiwoks lösning för att avläsa EKG, blodtryck och diabetes på distans via omprogrammerad knapptelefon.
Tycker det är konstigt att priset går till den lösningen då den inte ens är utrullad på marknaden. Menar att den demo Kiwok kan ha visat ej funkar i realiteten. Tvivlar på att juryn fått testa utan de har nog bara fått en presentation och underlag för USA patentet osv.
Lars Gatenbeck i juryn är annars tidigare chef för KS och har suttit i ledningen för läkemedelsbolag så han är ju seriös får man anta.
Från artikeln:
IT-stödet har utvecklats av Kiwok i samarbete med HP, TeliaSonera, WIP och Fair Isaac.
I presentationsmaterial som är avsett för indiska markanden hävdar de att de har samarbete med KS, HP och Sony Mobile...

7. Ja detta var för att få lite mer substans här än en del dravel som har belyst SH på annat sätt.

Jag har kikat på såna här start ups rätt mycket i mitt liv och det här är mycket luft. Årsredovisningen 2016 m.m. icke att förglömma.

Lite lustigt att vi spånat om att KL skulle vara med i bridgeklubb och så dök "pyramidgänget" Bridge Investment Business Club upp här i röran...

Var hittar vi KL i SHs liv är fortfarande frågan. Tycker SHs kontaktförbud JN fortfarande är hetaste spåret.

EDIT:
Founded in 2003, Kiwok a MedTech company has developed BodyKom, a Remote Patient Monitoring service for ECG.
Kiwok grundades 2003. Har haft lite svårt att hitta till marknaden med BodyKom senaste 16 åren... Enligt investerarpresentation kostar en enhet runt 50 000 kr.

Kolla https://www.ratsit.se/5566653068-Kiwok_Nordic_AB_publ#ekonomi

Omsättningen säger då att de har under 2013-2017 sålt runt ett dussin enheter om det nu är det omsättningen baseras på.
Tycker balansomslutningen är helt bananas.

Jag har bara hunnit kolla på Eurogenes filialen och Kiwok.

Eurogenes Bio Sweden International UK Filial
Jag kan verkligen inte hitta vilket företag de ska vara filial till? ”Filialen skall bedriva läkartjänster samt därmed förenlig verksamhet.”, känns jättekonstigt?
Och sen namnet: Eurogenes (syftar på Europa?) + Sweden + International + UK. Snacka om rörigt namn med identitetskris.

Ytterst konstigt av SH att på LinkedIn skriva CEO Eurogene AB sedan 1992 till nu. Finns inget Eurogene AB. Det tidigare företaget (ett organisationsnummer men två olika namn - kanske bytt namn?) har följande beskrivning:
”Bolaget skall bedriva forskning inom molekylärbiologi samt försäljning av produkter som framkommit i samband med detta ävensom idka därmed förenlig verksamhet.”

Bioteknik-branschen vs läkartjänster? En läkare känns mer relevant för den senaste.

Ska bli väldigt spännande att se resultat för 2019. Men det är lång tid kvar tills vi får se sådana siffror. Kanske blir i en annan tråd

Kiwok
Jag ser inget konstigt med detta företag? Det finns en affärsidé inom medtech. Finns samarbeten med seriösa aktörer som HP, Sony och HiQ (kanske kortvariga samarbeten med brända broar).
Företaget blöder och nyemissioner sker på löpande band med förhoppning om gynnsam börsnotering. Det är vanligt att företag är såhär inom branschen, finns mängder av exempel.
Jag har följt just biotech och medtech branschen de senaste 15åren av flera anledningar. Det är högrisk investeringar med brutal vinstmöjlighet. Branschen verkar dock ha lugnat sig senaste 5-10åren. 1990-2010 var verkligen extrema.

EDIT 1
Jag tror fortfarande inte att IT-priset för BodyKom/Kiwok var något lurt. De hade en produkt som fungerade (hittar ingen info om motsatsen). Sedan att produkten inte var insåld och i större bruk är ju en helt annan sak. Att mobilt övervaka EKG var ju en ny och häftig grej 2006. Jag vet att det finns sådana här lösningar idag men har inte hittat källor än. Tror inte det är BodyKom som jag tänker på.

EDIT 2
Jag hittar inget konstigt i årsredovisningen? Jag läser: styrelse som tror på god utveckling, hopp om marknaden, behöver kapital för att leverera i framtiden samt allt kan skita sig.
Goodwill är 8.1 miljoner år 2016. Nerskrivet 3.5 miljoner från 2015 (goodwill 11.6 miljoner).
Revisorerna kan inte ge ett uttalande då det finansiella inte går att styrka och bedöma. Men de avstyrker inte heller årsstämman från att godkänna årsredovisning, balansräkning eller hur vinsten ska fördelas. Revisorerna kan alltså inte se några direkta fel eller olagligheter så de tillstyrker årsstämman att bevilja ansvarfrihet. Jag har varit på årsstämmor där styrelsen inte tillstyrkts ansvarsfrihet.

Intressant är att både Kiwok Ltd (Cypern) och det Kiwok bolag som verkar i Indien ska likvideras.

Jag ska också försöka hitta mer info om projektet mellan Kiwok och KTH som finansierats av Vinnova.
Senast redigerad av Flyktbeteende 2019-10-08 kl. 12:28.
Citera
2019-10-08, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Dom till sjukhuset, använder julas namn som avsändare.
Sjukhusmailet har följande (From: julia_karoliina@).

..och gällande JN som diskuteras är mailen endast återgivna utan avsändaradress.
Eller har du sett vad det stod där också?
Edit.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
beslutet från Solna tingsrätt med avslag om kontaktförbud

Jag har fått ut mailen med kränkande innehåll, den avsändare som finns i mailen är JL, kanske därför hon kallades som vittne.
Hon vittnade om att det inte var hon som skickat

(FB) Hot mot Karolinska Sjukhuset, augusti 2016

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Här kommer mailen

Jag har maskat namnen

"Jag vill uppmärksamma socialtjänsten om att SH är en känd pedofil och att hans fru ET skyddar sin
make. SH ska inte få vistas nära barn. Därför måste socialtjänsten se till att han blir fråntagen
jobbet som läkare på V. Inte heller ET ska ha barn nära sig i skolan. Hon skyddar sin man och
underlättar för honom att begå övergrepp"

Nästa mail

"Hur länge kommer ni skydda
Överläkare XX? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd som skickar
bilder på sig själv naken när han runkar? Hur många företag skulle acceptera att ha en anställd
som våldtar och begår sexuella övergrepp mot sina kollegor?
Jag kommer kämpa för att sanningen om Överläkare XX fysiska och psykiska misshandel
i form av våldtäkter och sexuella övergrepp ska uppmärksammas och leda till att han blir avskedad.
Som sjukhus har man ett förtroendeansvar gentemot patienterna. Att ha XX anställd inger
inget förtroende. Hur många ska behöva bli utsatta för honom innan ni agerar och avskedar honom?
Titta på bilderna, tycker ni att den mannen ska vara läkare på sjukhuset? Anser ni att hans agerande
är förtroendeingivande?"

Och flera mail med liknande, har skickats runt till riksdagsledamöter och olika vårdföretag och domstolar och poliser.
Citera
2019-10-08, 12:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tror de utnyttjat situationen att SH också fick de konstiga mejl som gick runt halva Sverige och Norge. ”De” såg en chans och tog den.

Skicka dick pics i bilagor till hotmejl till Karolinska känns inte som en KL grej.

Men är det så då är det nog bäst låsa in henne på livstid för då är hon skvatt galen.

Då bör SH och KL varit i relation vid den här perioden då kan man anta.

Saknas fortfarande stöd för att KL och FO är bekanta, förutom det uppenbara som framgår av publicering i pressen.

Som sagt, lite sugen på den där ljudfilen från huvudförhandlingen där SH och IT-vittnet lär berätta vad misstankarna grundar sig på och varför SH vill ha kontaktförbudet. Antagligen superduperad.
Ligger hemma med ögoninflammation så ursäkta min dåliga stavning senaste inläggen.
I Karolinska tråden ser man flera av dessa mail och den som står som avsändare är Julia. Någon kan ha skapat en adress med hennes för och efternamn givetvis.

Julia säger väl sig enligt FO ha blivit våldtagen av denne läkare? En gissning från mig är att FO ligger bakom Karolinska mailen.
Julias styvmor har väl oxå utsatts av läkaren och haft en relation med honom, eller minns jag fel?
Att sen Julia ska vittna för dottern Nize@ i fallet där SH vill ha kontaktförbud förstår jag inte varför. Vad var hennes anknytning?
Senast redigerad av Pandalina4 2019-10-08 kl. 12:10.
Citera
2019-10-08, 12:12
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ligger hemma med ögoninflammation så ursäkta min dåliga stavning senaste inläggen. I Karolinska tråden ser man flera av dessa mail och den som står som avsändare är Julia. Någon kan ha skapat en adress med hennes för och efternamn givetvis. Julia säger väl sig enligt FO hav blivit våldtagen av denne läkare?
Att sen Julia ska vittna för dottern Nize@ i fallet där SH vill ha kontaktförbud förstår jag inte varför. Vad var hennes anknytning?

Det kan vara så enkelt att ärendet mot JN (delvis) byggde på att hon skickat mailen. SH har ju bevisbördan för sina påståenden och om han inte ens kan göra sannolikt att den angivna avsändaren (JL) inte är avsändaren, så blir det ju svårt att påvisa att JN är det. Därför vore det ju naturligt att låta JL vittna om att det inte var hon.
Citera
2019-10-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ligger hemma med ögoninflammation så ursäkta min dåliga stavning senaste inläggen. I Karolinska tråden ser man flera av dessa mail och den som står som avsändare är Julia. Någon kan ha skapat en adress med hennes för och efternamn givetvis. Julia säger väl sig enligt FO hav blivit våldtagen av denne läkare?

Just J*ulia K*aroliina dyker även upp i det här YT-klippet med kopplng till JL. Det är hon som fajtas.
https://youtu.be/ZVy8Tc0b3SA

SH vill ha JL som vittne för att hon ska bekräfta att det inte är hon som skickat hotmejlen med avsändare J*ulia K*arolina till sjukhus, polis, regering etc. Han menar att det är JN som skickat hotmejl som kommit till honom. JL ska då med hennes vittnesmål styrka detta tycker han.
Citera
2019-10-08, 12:17
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Intressant. Jag önskar inte dogmatiskt nedslå alternativa idéer så tolka gärna inte nedanstående på det sättet.

Angående punkten 1 ovan. Det kan vara så. Allt är möjligt. Givet att de inte dragit jämnt senaste ca 6 åren så känns det dock ganska oklart hur de mitt i allt skulle ha "gemensamma ekonomiska ageranden" som får sin upprinnelse först nu. Jag hade varit mer benägen, och kanske alltjämt är, att teoretisera kring möjligheten att de två männen i trappuppgången 2013 skulle kunna ha haft den typen av motiv.

Då är det mer troligt att endera eller bägge två på var sin kant, hade sådana "ekonomiska ageranden" men det finns det ju inte så mycket belägg för.

Jag har tagit upp det tidigare. Många advokater drivs enligt min erfarenhet av sin självbild som duktig, uppburen advokat med gott anseende. Detta i kombination med att ersättningen är förhållandevis bra och den sammantagna risken att förlora framtida intäkter, karriär och inte minst anseende, är i nittionio fall av hundra en god garant för att avhålla från brottslighet vid sidan av. De advokater som inlåter sig i skumraskaffärer är ofta sådana som redan tappat karriär och anseende. Inget tyder på att detta gäller för H.

Angående punkt 2. Visst, det är möjligt att den typ av kriminella som artikeln avhandlar skulle kunna tänka sig att ge sig på H. Beroende på händelseförlopp i trappuppgången så är det såklart inte nödvändigt så att H uppfattat att det rörde sig om något slags rånförsök, men den här typen av kriminella kan väl antas vara ganska tydliga att det rör sig om ett rån så det känns som om det är i undantagsfall någon skulle missuppfatta situationen. Men visst, om H levt med skräcken inför torpeder så ökar ju sannolikheten för att just han skulle förväxla ett rån med ett mordförsök.

Om man uppfattat det vara ett rån så är jag ganska säker på att han skulle ha agerat som ett snällt brottsoffer och sedan polis- och försäkringsanmält, alternativt om han mot förmodan skulle leka hjälte, åtminstone uppgivit för polisen att det var ett rån som gick snett.

Mina två cent:
Alternativ 1: Sannolikt till < 1/10.
Alternativ 2: Sannolikt till 3/10.

Du glömmer att HOL ligger i krig med KL, så om det nu var ett rån som gick snett får HOL bästa utdelning genom att säga, KL eller en klient, för att då få ännu bättre läge rättsligt i sin fajt med KL.
HOL vet att ett misslyckat rån i princip avskrivs dagen efter, han får inte några favörer av polisen då, men att säga KL eller klient gör att han få både livvakt och utredare som förutom att göra livet surt för KL, även kan skrämma bort "problematiska klienter".

Alternativet att dom haft fuffens tillsammans går visserligen längre tillbaka typ 2010-12, men å andra sidan är det mycket skit från denna tidsperiod som fortfarande valsar runt, HOL har varit insoppad i Danske Bank som under 2007-15 tvättade runt 217 miljarder, där förre chefen först försvann nyligen och sen hittades död i trädgården som avskrevs som "självmord".

De flesta här skulle nog hålla en mycket låg profil efter ett mordförsök, även med ständig livvakt, tills GM hittas. HOL far runt som ingenting hänt trots att GM är på fri fot, det säger mig att skotten inte var ett mordförsök, utan en klant med oklart uppdrag, där en ev skyddsväst och ev uselt vapen bör ha spelat in, vilket kan förklara varför HOL agerar som han gör nu.

Däremot kan vi fundera på "livvaktsskyddet", då "någon" gav sig på runt 20 bilar just utanför huset på N.M-parkering mot vattnet utan att något hände...
https://mitti.se/nyheter/bilar-vandaliserades-malarstrand/?omrade=kungsholmen
Citera
2019-10-08, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Det kan vara så enkelt att ärendet mot JN (delvis) byggde på att hon skickat mailen. SH har ju bevisbördan för sina påståenden och om han inte ens kan göra sannolikt att den angivna avsändaren (JL) inte är avsändaren, så blir det ju svårt att påvisa att JN är det. Därför vore det ju naturligt att låta JL vittna om att det inte var hon.
Ja. Om man har fokus på nån annan så försöker väl misstanken stärkas med en dementi
Vilket räcker föga.
Undrar varför inte den påstådda avsändare blev i skottgluggen denna gång?
Vem och varför används just hon (JL) och varför är fokus är på kontaktförbud i HOLs nya familj (JN).
Senast redigerad av develi 2019-10-08 kl. 12:49.
Citera
2019-10-08, 12:33
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Du glömmer att HOL ligger i krig med KL, så om det nu var ett rån som gick snett får HOL bästa utdelning genom att säga, KL eller en klient, för att då få ännu bättre läge rättsligt i sin fajt med KL.
HOL vet att ett misslyckat rån i princip avskrivs dagen efter, han får inte några favörer av polisen då, men att säga KL eller klient gör att han få både livvakt och utredare som förutom att göra livet surt för KL, även kan skrämma bort "problematiska klienter".

Alternativet att dom haft fuffens tillsammans går visserligen längre tillbaka typ 2010-12, men å andra sidan är det mycket skit från denna tidsperiod som fortfarande valsar runt, HOL har varit insoppad i Danske Bank som under 2007-15 tvättade runt 217 miljarder, där förre chefen först försvann nyligen och sen hittades död i trädgården som avskrevs som "självmord".

De flesta här skulle nog hålla en mycket låg profil efter ett mordförsök, även med ständig livvakt, tills GM hittas. HOL far runt som ingenting hänt trots att GM är på fri fot, det säger mig att skotten inte var ett mordförsök, utan en klant med oklart uppdrag, där en ev skyddsväst och ev uselt vapen bör ha spelat in, vilket kan förklara varför HOL agerar som han gör nu.

Däremot kan vi fundera på "livvaktsskyddet", då "någon" gav sig på runt 20 bilar just utanför huset på N.M-parkering mot vattnet utan att något hände...
https://mitti.se/nyheter/bilar-vandaliserades-malarstrand/?omrade=kungsholmen

Njea, du tappar mig.

H har vunnit tvisterna mot K. Att han skulle underlåta att hjälpa till att försöka komma åt faktiska GM för att "trycka till" K, känns ganska långsökt för min smak. Givet allt man läst så skulle jag gissa att hans första prioritet skulle vara att distansera sig snarare än att falskeligen påskina att hon bär skulden till effekt att det blir stor ruljans mellan dem igen.

Det där med penningtvätten känns också som ett långskott. Visst, det rör sig om en massa pengar tillbaka i tiden men vi ska komma ihåg att detta handlar om en advokat bland många rättsväsendets tjänare som ska försöka bena i detta i efterhand. Om tvivelaktiga intressen kan tänka sig att hota/misshandla/mörda för att gynna sina egna intressen så torde det i första hand vara de som undersöks för brott varvid naturliga måltavlor skulle vara poliser, utredare, åklagare, domare etc. och inte advokater. Har svårt att se hur ryska eller estniska intressen skulle komma bättre ut av att hota eller mörda en svensk advokat som är involverad i periferin.

Om det var en klant som utförde "uppdraget" så talar nog detta emot bank- och organiserad kriminalitetspåret.

Om det hade varit bank- och organiserad kriminalitetspåret, så hade han nog varit mycket mer försiktig i nuläget.

Angående bilarna. Ja, sånt händer. Livvakterna kan väl inte gärna hålla koll hela vägen till Preem eller vad menar du?
Citera
2019-10-08, 12:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Jag kan verkligen inte hitta vilket företag de ska vara filial till? ”Filialen skall bedriva läkartjänster samt därmed förenlig verksamhet.”, känns jättekonstigt?
Vad är knutpunkten till KL är frågeställningen utifrån en rättegång där JN pekas ut.
Menar du att hon är involverad i hans bolagsengagemang?
Citera
2019-10-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Och sen namnet: Eurogenes (syftar på Europa?) + Sweden + International + UK. Snacka om rörigt namn med identitetskris.

Ytterst konstigt av SH att på LinkedIn skriva CEO Eurogene AB sedan 1992 till nu. Finns inget Eurogene AB. Det tidigare företaget (ett organisationsnummer men två olika namn - kanske bytt namn?) har följande beskrivning:
”Bolaget skall bedriva forskning inom molekylärbiologi samt försäljning av produkter som framkommit i samband med detta ävensom idka därmed förenlig verksamhet.”

Bioteknik-branschen vs läkartjänster? En läkare känns mer relevant för den senaste.

Ska bli väldigt spännande att se resultat för 2019. Men det är lång tid kvar tills vi får se sådana siffror. Kanske blir i en annan tråd

Kiwok
Jag ser inget konstigt med detta företag? Det finns en affärsidé inom medtech. Finns samarbeten med seriösa aktörer som HP, Sony och HiQ (kanske kortvariga samarbeten med brända broar).
Företaget blöder och nyemissioner sker på löpande band med förhoppning om gynnsam börsnotering. Det är vanligt att företag är såhär inom branschen, finns mängder av exempel.
Jag har följt just biotech och medtech branschen de senaste 15åren av flera anledningar. Det är högrisk investeringar med brutal vinstmöjlighet. Branschen verkar dock ha lugnat sig senaste 5-10åren. 1990-2010 var verkligen extrema.

EDIT 1
Jag tror fortfarande inte att IT-priset för BodyKom/Kiwok var något lurt. De hade en produkt som fungerade (hittar ingen info om motsatsen). Sedan att produkten inte var insåld och i större bruk är ju en helt annan sak. Att mobilt övervaka EKG var ju en ny och häftig grej 2006. Jag vet att det finns sådana här lösningar idag men har inte hittat källor än. Tror inte det är BodyKom som jag tänker på.

On topic:Kiwok har runt 600 aktieägare (antal idag okänt) enligt något underlag. Är KL en av dem? Har hon lagt lite av arvet på detta på senare tid?

Det har snackats om nån "spelklubb" KL ska ha varit engagerad i under många år ( jag vet källan är kass). Hoppade dock till när jag sökte på bridge investment club på Youtube och några videor ner i sökresultatet tyckte jag det var en kvinna med samma kindben som KL som talade sig varm för klubben och onoterade aktier. Samma styltiga språk som i intervjuer med KL. Videon är då från 2009.
Men kan det vara KL? Vill bara utesluta det i jakten på koppling till SH. Avgör själva:

https://www.youtube.com/results?search_query=bridge+investment+club

Off topic. For Flyktbeteendes eyes only. Jag vet inte hur man gör en spoiler än...: Ja det här får man kika vidare på i en annan tråd. Har hittat mer konstigt med SHs Kiwok. Vad gäller "samarbeten", de hade en HP dator (de beskriver i underlag till investerare att HP är server provider…), en Sony-telefon och samarbetade med HiQ Karlskrona AB. De har blandat in Blekinge Tekniska Högskola också på ett hörn. Jag menar inte att detta företag är ett Gizmondo i kubik men allt är inte ok här. https://www.svt.se/kultur/gizmondo-spelhistoriens-storsta-fiasko

Och om de fick Sjukvårdens II-pris redan 2006 så undrar man varför det ser så lustigt ut med årsredovisningar och typ noll försäljning sedan under 13 år? Skitsamma. Synd det inte flyger.
Ta med dig de här raderna om du vill grotta vidare. Information publicerad december 2018:

Det nya produktprogrammet kommer presenteras för de svenska hjärtkliniker under våren.
Ökade insatser på försäljningssidan har skett via bl.a. rekryteringar till styrelse och ledning med inriktning marknaden. På utvecklingsisdan har vi tecknat ett Letter of Intent med Sony Mobile och inleder nu ett samarbete om produktutveckling och marknadsutökning med dem. Projektet vid Högskolan i Borås avslutas vid årsskiftet och vi startar teknisk verifiering och medicinsk validering av e-tröjan med integrerade textila elektroder. Vi väntar beslut inom kort om finansieringen av ett projekt i Kalmar med regionen och industrin som syftar till att implementera ehälsa i Kalmar Län.

Jämför https://www.youtube.com/watch?v=EBpsPRDBWZo&feature=youtu.be

...respektive...

http://www.sr-med.com/cardioscout-multi-ecg-universelles-ios-mini-12-kanal-ekg-mit-bluetooth#.XZxoFW5uK71

...med...

http://www.kiwok.se/services/

Hmm, vem kom på idén först kan man undra. Kiwok eller SRM?
Senast redigerad av Avel 2019-10-08 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in