2019-10-17, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
Jag menar, är man nöjd med en tjänst då betalar om den levereras utan strul. Betalar man inte går det att stänga av icke betalande kunder.

Vad skulle gränsen gå för att en kund skulle vara nöjd eller inte? Att det laggar enstaka gånger? 🤔
Svårt att sätta en gräns när det kan hänga på kundens hårdvara och internet dessutom.
2019-10-17, 01:34
Medlem
Bawlsacks avatar
Citat:
Fick prova tipset jag fick tips om, nu är det inlägget raderat så ingen skada skedd, bilden var ok, dock inte priset. Att köra 1 timmes test och sen när man köpt inte lämna några garantier vad är detta för bransch. Det är precis som jag har det nu.

Låt folk ansluta sig och betala i efterhand när man fått det man har köpt då händer inte detta att man köper och sen kan man inte leverera. Det är ändock så att man har inte några stora utlägg för att leverera dessa tjänster som man tar betalt för.

Lite undrande är jag ändå. Är ny här och trodde att man skulle få hjälp men tydligen är detta ett känsligt ämne i detta forum. Har läst väldigt sporadiskt i andra och där är det väldigt högt till tak men detta ämne är kanske mer känsligt då det omfatta stora pengar för vissa och kräver lite mer än en vanlig hemmasurfare kan åstadkomma. Så jag tänkte att det finns kanske folk här som har detta som levebröd. Men jag vet inte hur stort detta är, tillslaget i Italien omfattade (om jag förstod rätt) 80 miljoner €/år. Inte illa pinkat på en förmiddag.

Pirat iptv är helt klart inget för dig. Du tycker alternativet är dyrt (en tiondel av vad det egentligen kostar), men du har ju erfarenhet av hur dom billigare fungerar. Samtidigt som du vill ha garantier och ansluta dig gratis. Inga dåliga krav du har.

Jag riskerade avstängning/varning för att hjälpa dig, och du sitter här och grinar över att du inte får hjälp. Är ju nästan så mitt blodtryck jävlart stiger. Klassiskt fall av att vilja äta kakan men ha den kvar. Eller vad fan det heter.
2019-10-17, 02:01
Medlem
HLM28100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bawlsack
Pirat iptv är helt klart inget för dig. Du tycker alternativet är dyrt (en tiondel av vad det egentligen kostar), men du har ju erfarenhet av hur dom billigare fungerar. Samtidigt som du vill ha garantier och ansluta dig gratis. Inga dåliga krav du har.

Jag riskerade avstängning/varning för att hjälpa dig, och du sitter här och grinar över att du inte får hjälp. Är ju nästan så mitt blodtryck jävlart stiger. Klassiskt fall av att vilja äta kakan men ha den kvar. Eller vad fan det heter.

Lugn o fin nu! Finns tips på piller som lugnar hjärtat.

Jag vill bara komma med lite nya infallsvinklar. Varför skulle det vara så omöjligt att man betalar i efterhand, kan t.o.m. vara så att detta inte är ersättning utan en gåva som inte berör skatteverket eller någon annan. Om Du tänker i lite större sammanhang. Ingen här är momsregistrerad och redovisar moms, vilket är ett brott. Ingen tar upp detta som inkomst, vilket man skall. Konstiga betalningar via Taiwan, Bitcoin etc.

Om jag ansluter mig till en tjänst som fungera så har jag inga problem att skänka dig 100 - 150,-/mån, går i samma spår som stöd till Rädda barnen eller liknade. Det finns de som har fått flera hundra tusen via spontana insamlingar på nätet, för att hjälpa någon sjukling eller likande.

Tänk större!!! Inget brott begånget. Inget skattebrott.

Hade jag haft möjligheten tror jag att man skulle testat detta. (my username)@proton****.com
2019-10-17, 03:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArchieBates
N****c har jag och 2 bekanta och vi känner oss rätt blåsta, vi har kanaler så det är inte helt svart men vi har inte dom viktigaste sportkanalerna från c...e och v....t samt ingen EPG.

Skulle ha köpt från iptvking som vi tänkte dyrköpt läxa

Du skriver du har N.
Och inte har c ooch v När det kommer till sport.
Var hittade du den N på nätet ?
För den rätta N har ingen sida.
Den N som sida är nere är inte den rätta N.
Och sen vad har du för utrustning hur kör du det.
Vad för app använder du.
För jag har inga problem med något av det du har problem med.
Har alltid haft EPG
2019-10-17, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Du skriver du har N.
Och inte har c ooch v När det kommer till sport.
Var hittade du den N på nätet ?
För den rätta N har ingen sida.
Den N som sida är nere är inte den rätta N.
Och sen vad har du för utrustning hur kör du det.
Vad för app använder du.
För jag har inga problem med något av det du har problem med.
Har alltid haft EPG

Exakt 👍🏼👍🏼

Folk blandar ihop leverantörerna när de sämre opålitliga har Nxxxxc i sitt namn.
2019-10-17, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Sådär går det när:

1. Oärliga återförsäljare skapar webbsidor och ljuger om att de äger tjänsten.
2. Att man köper via dessa öppna webbsidor och skojare, som givetvis springer med pengarna så fort deras totalt vidöppna webbsida får lite polisögon på sig.

Det finns inte en enda stor IPTV-tjänst i världen som har egen hemsida. ALLT är återförsäljare. Webbsidorna. Facebook-sidorna. Twitter-sidorna. Forum-användarna. ALLA är bara återförsäljare.

Och det finns inte mkt intelligens i att handla av de återförsäljare som är så korkade att de startar öppna webbsidor/Facebook-sidor/twitter-sidor/etc och drar massa polisögon till sig. Tro fan såna jubelidioter springer så fort polisen tittar på deras vidöppna sidor som till och med en mongolid kan hitta på Google hur lätt som helst. Polisen hittar dem alltid enkelt. Handla aldrig av folk som är så korkade att de driver webbsidor helt öppet!

Detta är menat till alla rent generellt, inte specifikt till dig. Och N***** (tjänsten, ej den där återförsäljaren du blev lurad av) är online och har gjort ett bra jobb att förbli online i dessa tider.

Nej jag köpte inte av Den ”nordiska ettan” pga vissa anledningar. Utan valde N*****ciptv. Ja de va dumt bla bla bla... min fråga va mer ifall någon vet något om de kommer upp igen eller om det är förlorat. Isf får jag vända mig någonannanstans. För mig har de fungerar perfekt fram tills nu
2019-10-17, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Nej jag köpte inte av Den ”nordiska ettan” pga vissa anledningar. Utan valde N*****ciptv. Ja de va dumt bla bla bla... min fråga va mer ifall någon vet något om de kommer upp igen eller om det är förlorat. Isf får jag vända mig någonannanstans. För mig har de fungerar perfekt fram tills nu
Vad var dom vissa anledningarna då?

Verkar ju vara rätt kört för Nxxxxciptv om man läser allt negativt folk skriver om dom.
2019-10-17, 08:01
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Varför skulle det vara så omöjligt att man betalar i efterhand, kan t.o.m. vara så att detta inte är ersättning utan en gåva som inte berör skatteverket eller någon annan. Om Du tänker i lite större sammanhang. Ingen här är momsregistrerad och redovisar moms, vilket är ett brott. Ingen tar upp detta som inkomst, vilket man skall. Konstiga betalningar via Taiwan, Bitcoin etc.m

Du köper en olaglig tjänst från en person på nätet och vill betala i efterhand?

Jag rekommenderar dig att bli försäljare, prova ditt eget förslag - återkom och berätta hur det gick.

2019-10-17, 10:02
Medlem
celticjunks avatar
Tack för all hjälp, har ställt några frågor på detta forum men inte fått någon hjälp alls.
Vilket som, nu fungerar min IPTV och har en oerhört stark signal.
Närmare 4.000 kanaler (alla nordiska) och jag betalar 30/mån för detta
2019-10-17, 11:11
Medlem
SmartIPTV-appen plockar bort kanaler bland favoriter?

Hej! Jag kör IPTV och använder SmartIPTV-appen i min Android-TV. Problemet som jag har är att ibland lite nu och då så försvinner mina kanaler som jag sparat i favoriter i appen. Alla utom två kanaler av någon anledning.

Vet någon varför detta händer? Finns det någon lösning? Undrar om det kan vara så att IPTV-leverantören kanske byter kanalplatser och därmed uppstår detta?
2019-10-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celticjunk
Tack för all hjälp, har ställt några frågor på detta forum men inte fått någon hjälp alls.
Vilket som, nu fungerar min IPTV och har en oerhört stark signal.
Närmare 4.000 kanaler (alla nordiska) och jag betalar 30/mån för detta

Finns det ens ~4000 nordiska kanaler sammanlagt...??
2019-10-17, 14:30
Medlem
celticjunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Finns det ens ~4000 nordiska kanaler sammanlagt...??
4.000 kanaler däribland alla Nordiska kanaler (tror jag)
61 svenska, 71 danska, 19 finska & 76 norska

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in