Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-06, 18:03
  #3961
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroflash
Testat uppdateringen men med min Lg65 oled så blev det inte full utdeln, texten synkar inte på en del cmore/viasat kanaler så det blir en Tvip605 till veckan. Tror inte att det jan bero på att hag kör mobilt internet då det fung bra på mobilen m iptv extreme

Ja kör box om du kan/vill. Helt klart bäst.
Funkar ok på tv:n (lg), hittade en 3dpixlar film som hade dk,sv,no.fi att välja som språk. Däremot fungerade inte undertexterna, vafan... minns inte kanalen nu men lite typiskt :P

Jaja, av det som fungerar jämfört med det som inte fungerar + pris + utbud gör att jag har svårt att klaga :P
2020-01-06, 18:06
  #3962
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Har försökt komma fram till hur man sorterar sina favoriter men lyckas inte. Det är skit om det inte går. 😖

Haha
Hatar att göra om den även den bara tar 5 min :P
Jag brukar ta bild med mobilen så jag har lite koll på ordningen..

btw, gillar man nyheter tycker jag man borde ge RT News English en chans, rätt annorlunda än vad vi i väst hör.
2020-01-06, 18:10
  #3963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Ah okey. Funderar att köpa en box till vardagsrummet och en fire stick till sovrummet. Funkar det bra med IPTV Extreme Pro i båda?

Så länge du ska ha en Android-box så funkar ju IPTV Extreme Pro.
Vill du ha det så enkelt som möjligt hade jag valt en Formuler Z8 eller Tvip 605.
Beroende på om du ska använda boxen enbart till iptv.
2020-01-06, 21:25
  #3964
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Så länge du ska ha en Android-box så funkar ju IPTV Extreme Pro.
Vill du ha det så enkelt som möjligt hade jag valt en Formuler Z8 eller Tvip 605.
Beroende på om du ska använda boxen enbart till iptv.

Det är en 605a jag i stort sett har bestämt mig för. Ja den ska bara användas till iptv.
2020-01-06, 21:37
  #3965
Medlem
Nån som vet om Tivimate uppdateras automatiskt? Det har tydligen kommit en ny version (2.0.1), men jag kör fortfarande 1.9.5 på min Nvidia Shield. Hittar inte nånstans hur man uppdaterar appen.
2020-01-06, 22:32
  #3966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Det är en 605a jag i stort sett har bestämt mig för. Ja den ska bara användas till iptv.
Jag kör själv en 605 och är mycket nöjd.

Köpte en Firestick på Amazon.de när det var rea oxå för att ha i andra tvn. Funkar bra den oxå och har fastnat lite för Tivimate då jag gillar utseendet på deras epg.
2020-01-07, 08:25
  #3967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Så länge du ska ha en Android-box så funkar ju IPTV Extreme Pro.
Vill du ha det så enkelt som möjligt hade jag valt en Formuler Z8 eller Tvip 605.
Beroende på om du ska använda boxen enbart till iptv.

Kan ge ex på vad mer du får ut av en Z8 vs tvip605?
2020-01-07, 08:26
  #3968
Medlem
EvilConCarnes avatar
Tydligen är min MAC-adress låst och går inte att använda när jag försökte byta leverantör. Är det någon som vet hur man kan få tillbaka den ev nollställa den helt? Den gamla leverantören har försvunnit så kan inte be dom låsa upp den. Har för mig att jag sett någon länkade något om detta förut i denna tråden men hittar inte på den och orkar inte gå igenom alla sidorna här, har en TVIP S-Box.
2020-01-07, 14:53
  #3969
Medlem
Någon som vet hur leverantörerna av iptv kommer göra med fotbollsallsvenskan nästa år? De flesta matcherna ska tydligen sändas på nättjänsten dplay.
2020-01-07, 15:08
  #3970
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Någon som vet hur leverantörerna av iptv kommer göra med fotbollsallsvenskan nästa år? De flesta matcherna ska tydligen sändas på nättjänsten dplay.
Det kommer lösas. Var lugn.
2020-01-07, 15:20
  #3971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroflash
Kan ge ex på vad mer du får ut av en Z8 vs tvip605?

Läst på lite... blev en Z8 m ext antenn
2020-01-07, 16:51
  #3972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kroflash
Läst på lite... blev en Z8 m ext antenn

Även om det är extern antenn så kör med nätverkskabel ändå.

Du kommer bli helnöjd med Z8:an.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback