2019-10-16, 14:23
Medlem
Storepojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Som vanligt. Testa stäng av wifi på din mobil och testa i någon app :P
Det är så vitt jag vet ok att fråga "Är xXXx nere?" i denna tråd och få svar utan de blir borttaget.

Via telefonen funkar det klockrent. Men när jag ser via smart-tv så laggar det som fan?

Har iptvking. Några tips?
2019-10-16, 14:24
Medlem
Storepojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Mitt funkar perfekt.

Beror ju på vilken leverantör du har. Din hårdvara. Din internetuppkoppling.

Iptvking. Sen har jag ju 100/100 så uppkopplingen ska inte vara problemet.

Vad har du som funkar så fint?
2019-10-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shommerino
Mailat med dem ett tag nu och dem säger att dem behöver kvitto på köpet. Kvitto? Nån annan som fått ett kvitto? Dem säger nämligen att dem inte kan aktivera mitt abb om jag inte skickar in kvittot också.. Dem verkar dock kunna se att jag har ett abonnemang då dem skriver "vi ser ett aktivt abb på dig" men tänker inte aktivera utan kvitto...

Jag ger upp. Chansade på Nordic och det verkar vara bluff. Vikingtv verkar hjälpa till när dem känner för det, vilket inte verkar vara idag.

Synd. Egentligen inte deras jobb att ta hand om skiten efter Nordic, men jag hade hoppats att dom sett sin chans att fixa fler kunder. Skiter i mina och släktens få månader som är kvar på Nordic om det ska vara massa tjafs gör att få till det. Köper nya abonnemang till alla någon annanstans istället. Viking har ju haft sin chans att visa kundservice nu känns det som, så dom blir det inte ifall inte. Ifall nu ingen lägger ut något som bevisar motsatsen innan imorgon bitti.
2019-10-16, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Iptvking. Sen har jag ju 100/100 så uppkopplingen ska inte vara problemet.

Vad har du som funkar så fint?

Vilken app kör du på tvn?
Kör du nätverkskabel in i tvn?
2019-10-16, 15:04
Medlem
Nordic IP-TV kommer upp igen skulle jag tro. Mjukvaran som styr IP-TV Lades ner för någon vecka sen, oförberett. Dom flesta klienterna letar efter nya mjukvaror dom ska välja för att täcka abonnenterna. Där av att det tar tid. Märkligt dock att nordic IP-TVs hemsida ligger nere
2019-10-16, 15:51
Medlem
Shommerinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Synd. Egentligen inte deras jobb att ta hand om skiten efter Nordic, men jag hade hoppats att dom sett sin chans att fixa fler kunder. Skiter i mina och släktens få månader som är kvar på Nordic om det ska vara massa tjafs gör att få till det. Köper nya abonnemang till alla någon annanstans istället. Viking har ju haft sin chans att visa kundservice nu känns det som, så dom blir det inte ifall inte. Ifall nu ingen lägger ut något som bevisar motsatsen innan imorgon bitti.

Vet inte faktiskt om det är deras jobb eller inte då dem påstår att Nordic är återförsäljare för dem.

Dem verkar ju ha löst det för 1 person här inne i alla fall. Värt o skicka iväg ett mail med MAC och mailadress och kolla i alla fall. Om du verkligen inte vill förlora dem månader du har kvar dvs. Dem verkar inte ha frågat om något kvitto av personen dem löste det för (eller?).

För min del gör jag som du skrev och går vidare. Hittar någon annan..
2019-10-16, 17:15
Medlem
Storepojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vilken app kör du på tvn?
Kör du nätverkskabel in i tvn?

Kör smart iptv appen. Den vanliga med rosa/lila bakgrund.

Via wifi men ska testa med nätverkssladd. Har aldrig behövt sladd innan men aja.
2019-10-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Kör smart iptv appen. Den vanliga med rosa/lila bakgrund.

Via wifi men ska testa med nätverkssladd. Har aldrig behövt sladd innan men aja.

Alltid bäst med kabel. Så kan du utesluta att det inte är det som strular.
Testat någon annan app i tvn?
2019-10-16, 20:32
Medlem
Vad hände med N****c egentligen? Varit nere i vadå 2 veckor? Och sidan fungerar inte heller att försöka få tag i dom.

Funkar den för någon annan?
2019-10-16, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Vad hände med N****c egentligen? Varit nere i vadå 2 veckor? Och sidan fungerar inte heller att försöka få tag i dom.

Sådär går det när:

1. Oärliga återförsäljare skapar webbsidor och ljuger om att de äger tjänsten.
2. Att man köper via dessa öppna webbsidor och skojare, som givetvis springer med pengarna så fort deras totalt vidöppna webbsida får lite polisögon på sig.

Det finns inte en enda stor IPTV-tjänst i världen som har egen hemsida. ALLT är återförsäljare. Webbsidorna. Facebook-sidorna. Twitter-sidorna. Forum-användarna. ALLA är bara återförsäljare.

Och det finns inte mkt intelligens i att handla av de återförsäljare som är så korkade att de startar öppna webbsidor/Facebook-sidor/twitter-sidor/etc och drar massa polisögon till sig. Tro fan såna jubelidioter springer så fort polisen tittar på deras vidöppna sidor som till och med en mongolid kan hitta på Google hur lätt som helst. Polisen hittar dem alltid enkelt. Handla aldrig av folk som är så korkade att de driver webbsidor helt öppet!

Detta är menat till alla rent generellt, inte specifikt till dig. Och N***** (tjänsten, ej den där återförsäljaren du blev lurad av) är online och har gjort ett bra jobb att förbli online i dessa tider.
Senast redigerad av dextrodammit 2019-10-16 kl. 20:42.
2019-10-16, 20:40
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead

Tjänsten fungerar helt som vanligt och har aldrig varit nere.
2019-10-16, 20:54
Medlem
Beror ju på vem du köpt tjänsten av.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in