2019-10-16, 21:05
Medlem
ArchieBatess avatar
N****c har jag och 2 bekanta och vi känner oss rätt blåsta, vi har kanaler så det är inte helt svart men vi har inte dom viktigaste sportkanalerna från c...e och v....t samt ingen EPG.

Skulle ha köpt från iptvking som vi tänkte dyrköpt läxa
2019-10-16, 21:12
Medlem
King är bara en svindyr, stöddig återförsäljare åt R***d. Lol. Går att få den tjänsten mycket billigare och säkrare genom att undvika "King" dvs yet another idiotåterförsäljare som driver öppen webbsida... Men R***d suger; dåligt utbud av Svensk TV och VOD (de har sällan Svensk textning), och nästan ingen TV-catchup alls...
Senast redigerad av dextrodammit 2019-10-16 kl. 21:15.
2019-10-16, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
King är bara en svindyr, stöddig återförsäljare åt R***d. Lol. Går att få den tjänsten mycket billigare och säkrare genom att undvika "King" dvs yet another idiotåterförsäljare som driver öppen webbsida... Men R***d suger; dåligt utbud av Svensk TV och VOD (de har sällan Svensk textning), och nästan ingen TV-catchup alls...

Håller helt med. På kings forum så raderas det kommentarer som nämner att dom bara är en dyrare reseller för Rxxxd.
2019-10-16, 21:50
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Sådär går det när:

1. Oärliga återförsäljare skapar webbsidor och ljuger om att de äger tjänsten.
2. Att man köper via dessa öppna webbsidor och skojare, som givetvis springer med pengarna så fort deras totalt vidöppna webbsida får lite polisögon på sig.

Det finns inte en enda stor IPTV-tjänst i världen som har egen hemsida. ALLT är återförsäljare. Webbsidorna. Facebook-sidorna. Twitter-sidorna. Forum-användarna. ALLA är bara återförsäljare.

Och det finns inte mkt intelligens i att handla av de återförsäljare som är så korkade att de startar öppna webbsidor/Facebook-sidor/twitter-sidor/etc och drar massa polisögon till sig. Tro fan såna jubelidioter springer så fort polisen tittar på deras vidöppna sidor som till och med en mongolid kan hitta på Google hur lätt som helst. Polisen hittar dem alltid enkelt. Handla aldrig av folk som är så korkade att de driver webbsidor helt öppet!

Detta är menat till alla rent generellt, inte specifikt till dig. Och N***** (tjänsten, ej den där återförsäljaren du blev lurad av) är online och har gjort ett bra jobb att förbli online i dessa tider.

Ehhm, du kanske vill redigera/korrigera ditt inlägg ytterligare en gång. En av världens absolut största iptv leverantör har en stor hemsida och ett massivt forum där alla säljare och köpare möts...
2019-10-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ehhm, du kanske vill redigera/korrigera ditt inlägg ytterligare en gång. En av världens absolut största iptv leverantör har en stor hemsida och ett massivt forum där alla säljare och köpare möts...

Bara ett forum där alla resellers erbjuder Rxxxd.
2019-10-16, 22:07
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Bara ett forum där alla resellers erbjuder Rxxxd.

Nej, det är ett annat "community" det som du pratar om. Jag pratar om den andra. Med hemsida och allt. Det finns ju två stora billigskit, den du pratar om, och den jag pratar om.
2019-10-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nej, det är ett annat "community" det som du pratar om. Jag pratar om den andra. Med hemsida och allt. Det finns ju två stora billigskit, den du pratar om, och den jag pratar om.

Är med på vad du menar nu. 👌👌

Bättre dom satsat på kvaliteten istället. 😉
2019-10-16, 23:09
Medlem
Menar du IPTV C**m**ity, forumet som är fullt av R***d-återförsäljare?
2019-10-16, 23:34
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Menar du IPTV C**m**ity, forumet som är fullt av R***d-återförsäljare?

Nej. Det gör jag inte. Läs inlägg förra sidan.
2019-10-17, 01:14
Medlem
HLM28100s avatar
Fick prova tipset jag fick tips om, nu är det inlägget raderat så ingen skada skedd, bilden var ok, dock inte priset. Att köra 1 timmes test och sen när man köpt inte lämna några garantier vad är detta för bransch. Det är precis som jag har det nu.

Låt folk ansluta sig och betala i efterhand när man fått det man har köpt då händer inte detta att man köper och sen kan man inte leverera. Det är ändock så att man har inte några stora utlägg för att leverera dessa tjänster som man tar betalt för.

Lite undrande är jag ändå. Är ny här och trodde att man skulle få hjälp men tydligen är detta ett känsligt ämne i detta forum. Har läst väldigt sporadiskt i andra och där är det väldigt högt till tak men detta ämne är kanske mer känsligt då det omfatta stora pengar för vissa och kräver lite mer än en vanlig hemmasurfare kan åstadkomma. Så jag tänkte att det finns kanske folk här som har detta som levebröd. Men jag vet inte hur stort detta är, tillslaget i Italien omfattade (om jag förstod rätt) 80 miljoner €/år. Inte illa pinkat på en förmiddag.
2019-10-17, 01:20
Medlem
HLM28100s avatar
Jag menar, är man nöjd med en tjänst då betalar om den levereras utan strul. Betalar man inte går det att stänga av icke betalande kunder.
2019-10-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
Fick prova tipset jag fick tips om, nu är det inlägget raderat så ingen skada skedd, bilden var ok, dock inte priset. Att köra 1 timmes test och sen när man köpt inte lämna några garantier vad är detta för bransch. Det är precis som jag har det nu.

Låt folk ansluta sig och betala i efterhand när man fått det man har köpt då händer inte detta att man köper och sen kan man inte leverera. Det är ändock så att man har inte några stora utlägg för att leverera dessa tjänster som man tar betalt för.

Lite undrande är jag ändå. Är ny här och trodde att man skulle få hjälp men tydligen är detta ett känsligt ämne i detta forum. Har läst väldigt sporadiskt i andra och där är det väldigt högt till tak men detta ämne är kanske mer känsligt då det omfatta stora pengar för vissa och kräver lite mer än en vanlig hemmasurfare kan åstadkomma. Så jag tänkte att det finns kanske folk här som har detta som levebröd. Men jag vet inte hur stort detta är, tillslaget i Italien omfattade (om jag förstod rätt) 80 miljoner €/år. Inte illa pinkat på en förmiddag.

Du hade ju säkert kunnat fått ytterligare en testlänk till om du hade behövt det för att utvärdera tjänsten.

Tror inte det kommer ske att leverantörerna låter kunderna betala i efterhand.

Antingen köper man en kortare period eller så kan man ju tänka att vad man betalar för ett halvår med IPTV är ungefär hälften av vad det skulle kostat dig enbart för de svenska paketen hos Viasat och Cmore på EN MÅNAD. Då räknat jag inte in VOD och alla serier plus alla andra länders kanaler... 🤔😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in