Citat:
Ursprungligen postat av
HLM28100
Fick prova tipset jag fick tips om, nu är det inlägget raderat så ingen skada skedd, bilden var ok, dock inte priset. Att köra 1 timmes test och sen när man köpt inte lämna några garantier vad är detta för bransch. Det är precis som jag har det nu.
Låt folk ansluta sig och betala i efterhand när man fått det man har köpt då händer inte detta att man köper och sen kan man inte leverera. Det är ändock så att man har inte några stora utlägg för att leverera dessa tjänster som man tar betalt för.
Lite undrande är jag ändå. Är ny här och trodde att man skulle få hjälp men tydligen är detta ett känsligt ämne i detta forum. Har läst väldigt sporadiskt i andra och där är det väldigt högt till tak men detta ämne är kanske mer känsligt då det omfatta stora pengar för vissa och kräver lite mer än en vanlig hemmasurfare kan åstadkomma. Så jag tänkte att det finns kanske folk här som har detta som levebröd. Men jag vet inte hur stort detta är, tillslaget i Italien omfattade (om jag förstod rätt) 80 miljoner €/år. Inte illa pinkat på en förmiddag.
Du hade ju säkert kunnat fått ytterligare en testlänk till om du hade behövt det för att utvärdera tjänsten.
Tror inte det kommer ske att leverantörerna låter kunderna betala i efterhand.
Antingen köper man en kortare period eller så kan man ju tänka att vad man betalar för ett halvår med IPTV är ungefär hälften av vad det skulle kostat dig enbart för de svenska paketen hos Viasat och Cmore på EN MÅNAD. Då räknat jag inte in VOD och alla serier plus alla andra länders kanaler... 🤔😉