Citat:
Din kropp och ditt sinne ska du alltid prioritera före pengar anser jag, så länge du har tak över huvudet, mat på bordet, vatten att dricka och värme (kanske en halvschyst toalett också samt en dusch eller badkar) så är resten överflödigt då dessa saker är allt vi egentligen behöver i livet.
Det tycker jag också, jag behöver bara ovanstående men har inte riktigt basbehoven täckta liksom. Fast jag har två rum att vara för mig själv i där jag bor. Hade velat ha ett eget ställe att bo på men har nog förlorat möjligheten att skaffa det för all framtid. Därför kan jag ofta känna att jag vill dö. Känner det mest hela tiden. Kommer leva som i ett fängelse resten av livet hur långt eller kort det än blir. Är rätt uppgiven. Har varit det länge nu. Man ska prioritera basbehoven framför att ägna sig åt känslor som kan uppstå. Man ska inte ta fel medicin. När det gäller det materiella är det enda positiva för mig att jag inte har ekonomiska skulder iaf. Det är jag tacksam för. Att jag är värdelös har jag slutat bry mig om, orkar inte. Vill bara vara ifred från den här världen. Bo någonstans utan mina rädslor. Hund är bara en dröm jag har. Men man måste vänja sig vid att livet ser ut som det gör. Kanske. Jobbigast är att låtsas att allt är bra hela tiden och ändå måste man det. Jag saknar mänskligt nätverk liksom. All rädsla ställer till det. Skriver inte allt för orkar inte. Sitter ändå här hela dagarna och vet inte hur jag kommer bort från det.
Mat är äckligt. Allt mänskligt är äckligt. Vatten är nästan äckligt. Snart är det där datumet här. Det är nästan nu. Någon skrek då att jag alltid fått allt jag velat som jag vill. Men tror inte många vill ha så här.
Känner skam skuld ångest.
.