Citat:
Ursprungligen postat av
Prayuth
Återkom gärna om vad du tyckte om Montblanc. Jag äger också Havanna. En varm ganska retro tobaksdoft som funkar bra under höst/vinter. Inte någon favorit hos mig men den har en tydlig karaktär. Helt klart maskulin.
Har inte kört så mycket med Montblancen. Jag tycker den var ganska tunn och vattnig jämfört med Creeden. Dock så är det ju även en rejäl prisskillnad.
Creeden är trevlig från första stund, Montblancen måste lägga sig först innan den blir trevlig. Då doftar den gott. Kan nog funka väl inomhus.
Havanan har jag kört ett par gånger med, den funkar.
Idag är det Davidoff - Zino, den tar sig för varje gång. Nu tycker jag den luktar väldans gott, en rätt så fyllig och mustig doft. Tycker om när dofterna inte är så söta.
Har även Lalique - White och Encre Noir, EDT. Med tanke på priset från parfym.se så tycker jag dessa parfymer håller högst kvalitet vad jag provat i den prisklassen. Väldigt rena och tydliga dofter.
Encre Noir passar perfekt utomhus med en fiberpälsjacka i kallt klimat.
White testade jag också nu under hösten, men då luktade jag som en isglass. Jag väntar till våren / sommaren med den
Om ett par dagar så får jag hem Orto Parisi - Terroni + lite annat skoj. Det skall bli väldigt spännande.